Gjest Elisa123 Skrevet 11. juni 2004 #1 Skrevet 11. juni 2004 Ble gift for ca 4 år siden med en mann som hadde 5 barn ikke visste jeg da hva det skulle innebære da jeg var forelsket oppi skyene. Har selv 2 barn, alle barna er over 12 år så en skulle tro alt bare ble bedre men det har ikke skjedd. Barna hans er greie nok akkurat som mine men problemet er at hvis det har vært bråk da særlig med de to minste på rundt 12 år og jeg ikke er tilstede skjuler mannen min at det har vært en krangel melom de. Men jeg ser jo på dattera mi at noe har skjedd og hvis jeg spør sier han bare at det er ordnet opp i. Så altså i kveld ble det et spetakkel uten like igjen. Fordi jeg ville vite hva som hadde skjedd da jeg så dattera mi var lei seg. Da fortalte hun at han hadde kalt henne bimbo og hore, dette synes jeg er uakseptabelt og ba han ta med seg guttungen et annet sted. Lurer på om dere andre synes jeg er urimelig men føler det bare blir mere og mere bråk hver gang de kommer. Vet jo at de har like mye rett til å være her men klarer bare ikke å leve slik lenger da han aldri har tatt min datters parti noengang på 4 år. Hva synes dere andre om slikt er så frustrert at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger!!!! :veldigsur:
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2004 #3 Skrevet 11. juni 2004 Takk for svaret, må jo bare si at jeg tenker mye på å reise fra han pga dette...
~sikka~ Skrevet 11. juni 2004 #4 Skrevet 11. juni 2004 Ja det skjønner jeg godt, han respekterer jo verken deg eller datteren din.
Gjest Madam Felle Skrevet 11. juni 2004 #5 Skrevet 11. juni 2004 Hva om de faktisk hadde ordnet opp i det? Hvorfor skal du dra opp igjen alt igjen? Kanskje datteren din vet at du tar hennes parti, og derfor sutrer litt ekstra? Men er det slik at han aldri tar hennes parti, men velger å overse det barna hans gjør mot henne. Da hadde jeg flyttet på flekken. Men da bør du være ærlig ovenfor deg selv også, for det kan hende du selv tar dine barns partier, og hans barn blir på en måte otenforstående. Barn har en tendens til å merke dette, og kan ut i fra det skape mer bråk enn nødvendig. Det er du som lever med dette til dagen, og da er det bare du som kan svare for hvordan det egentlig er.
Gjest Anonymous Skrevet 11. juni 2004 #6 Skrevet 11. juni 2004 Hei, Saken er den at han har aldri tatt min datters parti men det har jeg gjort hvis jeg har funnet ut at det var hun som begynte. Jeg skjønner bare ikke at en voksen mann kan godta slikt språkbruk uten noe som helst koneskvenser og late som ingenting...noen som har noe tips i den forbindelsen? så er jeg takknemlig for flere svar
Thelma Skrevet 12. juni 2004 #7 Skrevet 12. juni 2004 Vi tar jo alltid våre barns parti. Slik er vi kvinner laget. menn kan si mye som sårer. Føler med deg.
Gjest Gjesta Skrevet 12. juni 2004 #8 Skrevet 12. juni 2004 Det er naturlig at barn i den alderen der krangler så busta fyker, og vokabularet deres inneholder ord vi som voksne ikke forventer...Og det tror jeg det er vanskelig å forhindre. MEN - det er selvsagt viktig at vi som voksne gir uttrykk for hva som aksepteres og ikke, og gå foran som gode forbilder. Jeg syns at så lenge dere oppholder dere i deres hjem, og du faktisk er stemoren til gutten, så kan like godt du ta tak i oppførselen hans som faren. Virker som om dette er på vei til å bli en "kamp" mellom deg og din mann, og jeg syns det tyder på at det er flere årsaker til at du reagerer som du gjør. Det er jo først og fremst dere voksne som må sette dere ned å bli enige om hvordan dere vil ha det i hjemmet deres når alle barna er tilstede. Dere må ha klare overenskomster om hva som aksepteres og ikke. Husk at selvom dere er mor og far på hver deres kant, så er dere fortsatt "de voksne" i huset, og barn tester ut og strekker grenser overfor voksne hele tiden. Og hvis de merker at du og din mann er usikre på hverandre i forhold til regler og grenser, så vil de bare prøve dere enda mer... Jeg syns ikke at dine eller din manns barn skal være av den oppfatning at de bare skal "lyde" og forholde seg til sin forelder - men vite at i deres hjem er det dere begge som legger premissene! Lykke til med oppryddinga! K
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå