AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 For 1 år siden var det en fyr som ringte meg. Feilnummer påsto han selv. Han begynte å småprate, selv om at jeg igjen og igjen forklarte at han hadde ringt feil. Han svarte da at han hadde fått med seg det, men ville allikevel slå av en liten prat. Han begynte å stille meg noen intime/personlige spørsmål, som "hva har du på deg", og "hva gjorde du i helgen" osv. Her gjorde jeg en stor feil. Jeg begynte å tulle med han. Da han spurte hva jeg hadde på meg så sa jeg "rosa natt-bukse og t-sjorte med rosa elefanter". Jeg fortalte at jeg hadde vært ute i helgen, og da spurte han "møtte du noen mannfolk og ble det noe på deg" Da svarte jeg "ja så klart, hadde med meg 5 stk hjem, ble en skikkelig orgie i stuen". - alt ble sagt i en sarkastisk tone. Jeg vedder på at han hørte at jeg himlet med øynene opp til flere ganger. *Mange meldinger ble sendt. Jeg svarte bare tull og pisspreik. Noe alle med IQ over 5- hadde fått med seg. Om jeg ikke svarte på en SMS så ringte han. Opp til 20+ ganger!!!! Jeg ble lei og sendte han ei lang melding. og skreiv noe som at "alt jeg har sagt er bare tull. du ringe feil nummer, jeg ble lei. Jeg er nå luta lei av at du ringer dag og natt, dette blir siste melding fra meg". Han fortsatte å ringe, å sende tekst meldinger. Jeg blokkerte nummeret hans til slutt. 1 år etter sist jeg sendte han ei melding om å slutte så reinstallerte jeg telefonen. Altså, fabrikkinstillingen. Da ble alle blokkerte nummere opphevet. Og hvem var det som da ringte meg klokken 4 om morgningen?! - Jo han! Han er litt... idiot. Han lyver å sier at han er "bare" 35 år. Men i følge skattelistene (søkte opp nummere hans, han bor heldigvis langt unna meg) så er han hele 52 år -_- Jeg tullet jo litt med han å sa "jeg håper du ikke er over 42, for alt over 42 er eldgammelt". Først var han nemlig 43 sa han, men jeg latet som at jeg da hadde glemt den lille detaljen siden jeg da spurte han hvor gammel han er... Da var han plutselig 35. Ring VG har funnet tydeligvis funnet ungdomskilden. ------------ Noen tips? 1 år og 4 måneder etter; det tikker fortsatt inn meldinger (ser de under søppelmeldinger.) Men når han ringer så får han kun dere "abonnenten har slått av telefonen etc. Eller så er det bare helt stille, ikke noe summetone eller noe slikt. Husker ikke helt. Så jeg får ingenting opp om at han ringer, bare meldingene som kommer under søppelmeldinger. Anonymous poster hash: c0333...499
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Har du nr hans??? Hvorfor har du ikke anmeldt ham?? 1
Spaghetti Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Skal jeg sende han en SMS fra mitt utenlandske nummer og si at hvis han ikke slutter, så kommer jeg og tar han? Det eneste du kan gjøre er nok å blokkere han, ja. Han høres temmelig trist ut. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Har du nr hans??? Hvorfor har du ikke anmeldt ham?? Det ligger vell under blokkerte nummeret et sted. Men.. er det virkelig grunnlag for å anmelde? Jeg har jo delvis skyld i alt dette, som tullet med han. Men til mitt forsvar så la jeg bare på første gang han ringte. Da jeg ble lei av å forklare om å om igjen at han hadde ringt feil. Men han ringte bare tilbake, samme hvor mange ganger jeg bare la på. Da ble jeg så sint og lei at jeg begynte å gi han tullesvar. Men med de tullesvarene så har jeg vell ødelagt mitt grunnlag for å anmelde han? Selv om at jeg ba han gjentatte ganger om å ikke kontakte meg... TS Anonymous poster hash: c0333...499
Gjest Gjest Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Det ligger vell under blokkerte nummeret et sted. Men.. er det virkelig grunnlag for å anmelde? Jeg har jo delvis skyld i alt dette, som tullet med han. Men til mitt forsvar så la jeg bare på første gang han ringte. Da jeg ble lei av å forklare om å om igjen at han hadde ringt feil. Men han ringte bare tilbake, samme hvor mange ganger jeg bare la på. Da ble jeg så sint og lei at jeg begynte å gi han tullesvar. Men med de tullesvarene så har jeg vell ødelagt mitt grunnlag for å anmelde han? Selv om at jeg ba han gjentatte ganger om å ikke kontakte meg... TS Anonymous poster hash: c0333...499 Antageligvis, men det skader ikke å prøve. 1
Spaghetti Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 Send han en melding og si at han skal slutte å kontakte deg. Fortsetter han, så anmelder du det. Så enkelt er det, egentlig. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #7 Skrevet 5. mai 2014 Skal jeg sende han en SMS fra mitt utenlandske nummer og si at hvis han ikke slutter, så kommer jeg og tar han? Det eneste du kan gjøre er nok å blokkere han, ja. Han høres temmelig trist ut. Fikk tilbud om å gi ut nummeret hans til folk på skolen. Slik at de kunne ringe og sende han en million meldinger. Men tenkte da blir jo jeg medskyldig i å terrorisere han. Selv om at det fristet da det sto på som verst. Tok litt tid før jeg fant ut hvordan jeg skulle blokkere nummer fra å ringe OG sende melding. Dumme smarttelefon, de har blitt alt for smarte. TS Anonymous poster hash: c0333...499
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 Send: Error : SMS not delivered ; The number (Insert Your Number Here) has blocked you. når han tekster? Anonymous poster hash: d5086...2ee
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #9 Skrevet 5. mai 2014 Send han en melding og si at han skal slutte å kontakte deg. Fortsetter han, så anmelder du det. Så enkelt er det, egentlig. Men som sagt. Kan jeg virkelig det? Selv om at jeg svarte han og hadde en "tulle" samtale med han? Føler jeg er litt skyldig i dette. At det er min egen feil for å tulle med han, i stede for å hoppe rett over på å anmelde han etter 1 dag med telefonterror... Tenkte jo at alle med 5- i iq, minst, hadde blitt lei av tullesvarene. Men ikke han. TS Anonymous poster hash: c0333...499
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #10 Skrevet 5. mai 2014 Send: Error : SMS not delivered ; The number (Insert Your Number Here) has blocked you. når han tekster? Anonymous poster hash: d5086...2ee HAHAH GENIALT! Hvorfor har jeg ikke tenkt på det. TS Anonymous poster hash: c0333...499
Fraggzy Skrevet 5. mai 2014 #11 Skrevet 5. mai 2014 Når du har blokkert nummeret hans, kan du likevel sende han melidnger, men ikke motta? I så fall kan du jo spamme han med uinteressange meldinger om alt fra at nå smurte du smør på brødskiven til at vannet laget en merkelig ploppe lyd når du var på do
minister-mio Skrevet 5. mai 2014 #12 Skrevet 5. mai 2014 Er det ikke greit å bare ha han blokkert og fortsette livet som om han ikke eksisterer 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #13 Skrevet 5. mai 2014 Merkelig, opplevde nøyaktig det samme. Skrev at han skrev melding til feil person, men da begynte han å spørre meg om hvor jeg bodde, hvor gammel jeg var, og hva jeg styret med. Blokkerte han med en gang. Mann i femtiårene fant jeg ut. Anonymous poster hash: 25b27...383
Gjest Malanthor Skrevet 5. mai 2014 #14 Skrevet 5. mai 2014 (endret) Men som sagt. Kan jeg virkelig det? Selv om at jeg svarte han og hadde en "tulle" samtale med han? Føler jeg er litt skyldig i dette. At det er min egen feil for å tulle med han, i stede for å hoppe rett over på å anmelde han etter 1 dag med telefonterror... Tenkte jo at alle med 5- i iq, minst, hadde blitt lei av tullesvarene. Men ikke han. TS Anonymous poster hash: c0333...499 Selfølgelig kan du det kjære deg. uavhengig av hvordan kontakt dere har hatt før så lenge du sier klart fra til han at han skal slutte og sende deg melding og kontakte deg så bryter han loven hvis han gjør det. Da går du til politiet og sier at en ekkel grisete gubbe driver og plager deg, også legger du fram telefon loggen som bevis. Du skal da ikke finne deg i noe sånt! Bare en ting: hvis du kontakter politiet så si hele sannheten. Dvs fortell dem at du kødda med han til og begynne med, men at du så fikk nok og ba han slutte noe han ikke har gjort. Endret 5. mai 2014 av Malanthor 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #15 Skrevet 5. mai 2014 Selfølgelig kan du det kjære deg. uavhengig av hvordan kontakt dere har hatt før så lenge du sier klart fra til han at han skal slutte og sende deg melding og kontakte deg så bryter han loven hvis han gjør det. Da går du til politiet og sier at en ekkel grisete gubbe driver og plager deg, også legger du fram telefon loggen som bevis. Du skal da ikke finne deg i noe sånt! Bare en ting: hvis du kontakter politiet så si hele sannheten. Dvs fortell dem at du kødda med han til og begynne med, men at du så fikk nok og ba han slutte noe han ikke har gjort. I dag er det stille fra han, bank i bordet. 2 dager siden sist han sendte ei melding. Jeg sjekker nå og da om han har sluttet å sende melding. Trur nok politiet ser selv at det bare var tull. Når jeg skrev at jeg sitter og leker te-selskap med bamsene mine Bjarne og Ulf, og vibratoren Ingbjørg er også med. Aner ikke om Ingbjørg er et navn en gang :skratte:Som sagt, det stinket tull lang vei. Synes det er ekkelt at han fortsatt sender melding, så lenge etter at jeg svarte han sist. Jeg trudde alt var over, før jeg reinstallerte mobilen og telefonen ringte. Skjønte ingenting jeg. Jeg sa bare "feilnummer" og la på. Så sendte han to meldinger den kvelden og da gikk det opp et lys, og jeg kom på han creepen fra i fjor. TS Anonymous poster hash: c0333...499
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #16 Skrevet 5. mai 2014 Merkelig, opplevde nøyaktig det samme. Skrev at han skrev melding til feil person, men da begynte han å spørre meg om hvor jeg bodde, hvor gammel jeg var, og hva jeg styret med. Blokkerte han med en gang. Mann i femtiårene fant jeg ut.Anonymous poster hash: 25b27...383 Det høres akkurat ut som hos meg! Men da jeg la på, så ringte han om å om igjen. Og sendte en haug med meldinger. Han kan ikke å skrive punktum. Og.. fader jeg sletta nettopp inboxen fordi den var så full. Men det var noe rart han skrev heeeele tiden... TS Anonymous poster hash: c0333...499
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #17 Skrevet 5. mai 2014 Er det ikke greit å bare ha han blokkert og fortsette livet som om han ikke eksisterer Jeg gjorde det. Men som sagt, 1 år etter så ringte han. Tydeligvis så har han fortsatt prøvd å ringe meg. Sendt en haug med meldinger også, glemte helt av han. Så sjekket ikke søppelmeldingene før 1 år etter. Fikk sjokk da jeg så alle meldingene om gamle grisen som savnet pusen sin -_- altså.. meg jyuk. TS Anonymous poster hash: c0333...499
Gjest Tris Skrevet 5. mai 2014 #18 Skrevet 5. mai 2014 To ting: Ring teleoperatøren og få blokkert/svartelistet nummeret hans, og kontakt politiet med en anmeldelse.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #19 Skrevet 5. mai 2014 Takk for mange gode svar. Det som går igjen er blokkering *Done* og anmelde. Jeg tar ikke lett på å anmelde folk. Men etter å ha tenkt en del over det nå ikveld, så ser jeg at dette har gått langt over det som er normalt. Det er ekkelt å vite at han sitter der å prøver å nå igjennom. En vær normal person hadde gitt opp å ringt et nummer som tilsynelatende ikke funker. Men når han da ringte bare timer etter at blokkeringen ble opphevet, ja da må det bety at han har prøvd og prøvd i 1 år. Det har gått 2 dager uten lyd fra han. Sender han ei melding til, så svarer jeg han. Jeg gir ham et ultimatum. Enten så gir han seg og sletter nummeret mitt.. ellers så anmelder jeg han. Nok er nok. Jeg skal ikke bytte nummer på grunn av han. Jeg har allerede fjernet nummeret mitt fra telefonlisten, slik at ingen andre uvedkommende skal få tak i nummeret mitt. Det kan ha vært en bommert fra hans side, men det at han kan ha søkt opp nummeret mitt, og nå vet navn og adresse er veldig ubehagelig å tenke på. En del av meg hadde håpet på å høre at dette ikke er så unormalt. At andre her inne er i samme situasjon. Men slik er det tydeligvis ikke. Som sagt, et pip til fra han. som jeg vedder på kommer om 1 til 2 dager (aldri gått over 4 dager uten melding før) så får han valget: Slett og kutt kontakt, eller anmeldelse. Tusen takk for hjelpen. TS Anonymous poster hash: c0333...499 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå