Gå til innhold

Diskusjon på menyen???

Anbefalte innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Oppe på min menylinje så ligger det plutselig en "knapp" som visst nok heter diskusjon, det er et lysebrunt lite ark m høyre hjørne brettet opp. Er det noen som vet hva dette er?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er for Usenet-grupper. Klikkar du der, startar du opp Outlook Express. Mange interessante grupper å abonnere på, absolutt verd det - men det finst betre program enn OE. (t.d. XNews og 40tude Express - heilt gratis. Kan finna fram lenker om du er interessert?)

Lurar du på kva det er, men ikkje har interesse av å starte opp OE eller andre Newsreaders (kva no det norske ordet er) så kan du sjå på http://groups.google.com - der finn du Usenet, løpande arkivert. Går òg an å bruka det er i frå, men ikkje så praktisk.

Gjest Chrizzy
Skrevet

Ok. Jeg la nettopp inn windows 2000 på min bærbare. Dette var programmer som jeg har fått tak i fra næringsakademiet. Det var 2 cdèr, men jeg la bare inn den ene. Jeg får ikke åpnet denne diskusjons greia. Skal legge til den andre å, da får jeg sikkert tilgang? Har aldri brukt outlook express, må sjekke det ut. Trodde egentlig det var et mail system. Men har ikke så mye peiling på sånt, enda :) Tusen takk for hjelpa :klem:

Gjest Chrizzy
Skrevet

Det er sikkert at det er trygt? Hørte noe om at man kunne få mye virus med akkurat de? Sikkert dumt spurt,men e litt redd for å gjøre noe feil med maskinen den e ikke min sånn egentli. Da æ skulle godkjenne avtalen sto de nå om at æ kunne miste fila, mailer osv. pga en nylig "oppdaget" bug? Har en avsluttende eksamen på maskin så æ turte ikke de? :roll::)

Skrevet

Personleg har eg aldri opplevd problem med nokre av dei, sjølv ikkje testversjonar av XNews, så eg ville ikkje bekymra meg - men backup av eksamen er no ein smart ting uansett. (Er masse uventa som kan skje på ein PC.)

At dei skal vera spesielt utsett for virus kan eg ikkje forstå. No brukar eg ikkje nokre av dei til mail (der brukar eg Eudora) og news er stort sett berre tekst. Det finst serverar som gir deg tilgang til binærgrupper, der du kan lasta ned filer, men dette er eit aktivt valg frå di side. (Og du sjekkar vel filer du lastar ned for virus uansett/automatisk?)

Gjest Chrizzy
Skrevet

Ja, eller vet ikke riktig? Nån ganga når æ åpne nå står det at innholdet kan inneholde fila som kan skade datamaskinen. Har som oftest møtt på sånne når æ laste ned teksta, men "vet" at de e trygg for de e fra skolen å lignende. Men æ mene at de anti virus programme sir i fra om de kommer nå? Har Norton Internet Security. Nettopp lagt inn av en fag mann, han sa de skulle være bra å at han hadde brukt lang tid på de, fordi de va så mye der ute. Men uansett Crasee Tusen takk for hjelpa, de e så supert! :blomst_opp:

Skrevet

Antivirusprogrammet skal seia i frå, så lenge du heldt det oppdatert :) (Unntaket er dersom det er heilt nye virus, men så lenge du ikkje opnar vedlegg/filer du er usikker på - dei kan jo sjekkast for virus seinare òg - så skulle du vera trygg.)

Og det er mange program som gir åtvaringar ut i frå kva filtype det er, om at fila kan innehalda virus. Det er ein sånn liten ekstra sikkerhet, slik at folk rekk å tenkja seg om ;)

Gjest Chrizzy
Skrevet

Ok. Takk for hjelpa! Skal laste ned når eksamen e levert :) Ha ei fin helg :vinke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...