Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes sikkert veldig mange forskjellige svar på dette..

Skal i en komfirmasjon til en litt fjernere slektning. Er invitert fordi vi har hatt litt å gjøre med hverandre opp gjennom årene, men er alikevel ikke så veldig nærme.

Mamma og pappa skal gi 1000 kr., og de har sagt at de tenker å skrive mitt og mannen min sitt navn på kortet. Men blir ikke det litt lite for 4 personer når man er invitert i middag? Hva er vanlig?

Anonymous poster hash: bbca3...c9f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi skal i konfirmasjon. Der blir det gitt 1000 kr for totalt 6 personer (5 som faktisk kommer)

Anonymous poster hash: 60a56...544
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det er lite. 250 kroner per person er bra, synes jeg, særlig når man ikke er svært nære.

Husk å skrive konfirmasjon om du skal skrive på et kort :)

Anonymous poster hash: 47ba9...048
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Når dere er så mange, så synes jeg det er lite. 1500 kanskje?

Anonymous poster hash: 3293a...f97
Skrevet

Synes 1000,- var passe, jeg. Siden dere ikke er så nære heller, synes jeg ikke det er nødvendig å gi mer :)

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg bruker å gi etter lommeboken og i år ble det ikke mer enn 200kr på konfirmanten.

Skrevet

200-250 er nok om man ikke er nære slekt syns jeg.

Skrevet

Jeg lurte på det samme, og i den forbindelse har jeg sett over kortene fra min stesønns konfirmasjon - og han har fått pengegaver på alt fra 200kr og opp til 1000kr. Besteforeldrene ga mer, men ellers var gavene i dette området. Jeg synes at 1000kr fra dere er greit - men dette må du nesten avgjøre selv! Jeg tror ikke noen tenker "det var lite" til en sånn gave, det er jo tross alt mye penger!

Skrevet

Var nettopp i konfirmasjon og vi ga 200 kr.

Gjest Sille4
Skrevet

Vi er invitert i en konfirmasjon til ett familiemedlem, ingen av oss kan komme da vi har andre planer og heller er vi er ikke spesielt nære. Vi er 4 stk og gir kun 500. Syntes det er nok, i hvertfall når vi ikke har god kontakt og knapt sees.

AnonymBruker
Skrevet

Det heter koNfirmasjon med N.

Anonymous poster hash: 042c0...aa8
Skrevet

Da jeg var i konfirmasjon til lillesøstern min ga jeg 1000 kr.

Da jeg var i konfirmasjon til en fetter ga jeg 500 kr.

Så var jeg i konfirmasjon til en jente som jeg har hatt litt med å gjøre, og jeg ga 300 kr.

Jeg gir etter hvor nære jeg er personen, og hvor mye man har med de å gjøre.

I mitt tilfelle har jeg også gitt disse summene alene siden jeg er singel.

I deres tilfelle ville kan kanskje gitt 1500 kr siden dere er 2 voksne par? 1000 fra foreldrene dine og 500 fra deg og mannen din?

Gjest Gjest
Skrevet

I år var det veldig lite artig å gi pga moren hans gav meg beskjed om at han ønsket seg penger. Skal innrømme at det maset irriterte meg, men gav det gutten ønsket seg.

Skrevet

I år var det veldig lite artig å gi pga moren hans gav meg beskjed om at han ønsket seg penger. Skal innrømme at det maset irriterte meg, men gav det gutten ønsket seg.

Husket jeg også ønsket meg penger, men fikk heller masse dilldall som jeg ikke hadde bruk for ... Ville heller ha penger å sette på banken en smykker som jeg aldri bruker, eller servise og bestikk jeg aldri kommer til å samle på...

Eneste jeg ble glad for var de få jeg fikk penger av, og bunaden med alt tilbehør.

Gjest Gjest
Skrevet

Husket jeg også ønsket meg penger, men fikk heller masse dilldall som jeg ikke hadde bruk for ... Ville heller ha penger å sette på banken en smykker som jeg aldri bruker, eller servise og bestikk jeg aldri kommer til å samle på...

Eneste jeg ble glad for var de få jeg fikk penger av, og bunaden med alt tilbehør.

Den er grei, men at moren kommer og forteller meg det og mye godt bestiller hva vi skal gi, er en uting.

Skrevet

Den er grei, men at moren kommer og forteller meg det og mye godt bestiller hva vi skal gi, er en uting.

Hva mener du?

Gjest Gjest
Skrevet

Hva mener du?

Les #13 en gang til.

Skrevet

Les #13 en gang til.

Ja, jeg skjønner at moren sa at gutten ønsket seg penger, men 'mye godt bestiller' - er det et uttrykk på dine kanter?

Gjest Gjest
Skrevet

Ja, jeg skjønner at moren sa at gutten ønsket seg penger, men 'mye godt bestiller' - er det et uttrykk på dine kanter?

Vel, det er jo sånn man tar det når moren kommer og sier at han ønsker seg penger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...