Gå til innhold

Hopp i havet-trenden og gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Man skal jo ikke bade i for varmt vann, så regner med for kaldt ikke er bra heller!

Glad jeg nettopp har født så jeg slipper det dritet der :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Ja, da ble "endelig" jeg også utfordra i den hersens trenden på facebook..

Det jeg lurer på er om det egentlig er lurt? Hørt man kan få brystbetennelse blant annet? Er det fare for fosteret når det er så kaldt ute? Det snødde igår liksom.

Hadde virkelig ikke gjort noe om jeg slapp dette uten å se ut som tidenes pingle! Haha :)

Anonymous poster hash: 748f8...eba

Kanskje du kan lage en video med litt humor i? F.eks filme en helt åpenbar juksesituasjon (a la plaske en oppblåsbar sexdokke i strandkanten). Ok, ikke veldig morsomt eksempel, men du skjønner jo. Da viser du humør, samtidig slipper du unna.

Anonymous poster hash: 4513f...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal jo ikke bade i for varmt vann, så regner med for kaldt ikke er bra heller!

Glad jeg nettopp har født så jeg slipper det dritet der :P

Du kan bade i kokvarmt vann så lenge du orker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Er det noen som vet om det er farlig å bokstavlig talt hoppe i sjøen, om man feks hopper fra en meters eller to høyde? Blir smellet for hardt for barnet eller går det bra?

Anonymous poster hash: c94af...c8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet om det er farlig å bokstavlig talt hoppe i sjøen, om man feks hopper fra en meters eller to høyde? Blir smellet for hardt for barnet eller går det bra?

Anonymous poster hash: c94af...c8b

Seriøst?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Burde kanskje vokse opp før du bestemmer deg for å skræve og bli på tjukka.

Anonymous poster hash: ff687...1f5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg har ikke lest hele tråden.

Redningsselskapet har gått ut og advart mot denne trenden, så der har du jo en akseptabel grunn til å slippe unna.

Anonymous poster hash: 674d7...184
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke lest hele tråden.

Redningsselskapet har gått ut og advart mot denne trenden, så der har du jo en akseptabel grunn til å slippe unna.

Beklager feilen, det var Norsk livredningsselskap som advarer mot trenden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da ble "endelig" jeg også utfordra i den hersens trenden på facebook..

Det jeg lurer på er om det egentlig er lurt? Hørt man kan få brystbetennelse blant annet? Er det fare for fosteret når det er så kaldt ute? Det snødde igår liksom.

Hadde virkelig ikke gjort noe om jeg slapp dette uten å se ut som tidenes pingle! Haha :)

Å si "nei" til dumme utfordringer er egentlig en veldig bra ting. En av mine venninner ble oppfordret å hoppe i det kalde vannet midt på natta og hvis hun ikke gjorde det, måtte hun gi vedkommende en flaske vin.

Hun sa: "Bare glem det" og hverken hoppet i vannet eller ga vedkommende vin. Hun har tross alt ikke inngått en avtale om å gjøre noe som helst.

Endret av Drizzt
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal barnet kjenne kulden? Den ligger jo fortsatt på innsiden. Du har vel ikke tenkt til å være uti vannet så lenge at kroppen din blir nedkjølt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Rart at de utfordrer en gravid.. Ei på jobben utfordret noen kolleger, men ikke meg, er gravid i uke 32 :)

Anonymous poster hash: e9019...c4e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan bade i kokvarmt vann så lenge du orker det.

Skal jo ikke bade i for varmt vann, det fikk hvertfall jeg beskjed om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si at slimproppen har gått, da skal du ikke bade andre steder enn i rene badekar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nå var det med brystbetennelse et eksempel.

Jeg føler da for guds skyld ikke at jeg må. Jeg spør heller ikke om deres meninger om konseptet. Jeg spør et spørsmål som det burde være ganske enkelt å svare på; hvilke konsekvenser kan det få?? Er det farlig for fosteret, og evt meg?

Ts

Det spørs jo litt hvor du bor og hvor kaldt det er i vannet. Det var en som linket til noen nettsider som har skrevet om farene ved denne trenden. Hypotermi kan være en mulig konsekvens. Jeg ville ikke ha gjort dette om jeg var deg (men nå ville jeg ikke gjort det under noen omstendigheter heller da). Vil du virkelig risikere barnet ditt og deg selv for å ikke fremstå som en pyse? Jeg synes derimot at man er alt annet enn en pyse når man sier seg imot slike oppfordringer.

Anonymous poster hash: 142a3...960

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg synes det er hodeløst å i det hele tatt vurdere det. Ingen av mine gravide venninner har hoppet, og såvidt jeg har sett har ingen utfordret dem heller. Gravide skal da ikke hoppe i havet?!? Er ikke det noe alle vet?

Jeg har heller ikke hoppet. Er i uke 7, ingen vet det, men jeg skyldte på UVI. Fikk full forståelse for det.

Anonymous poster hash: e2f74...102

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De videoene jeg har sett på facebook er ikke av folk som hopper til sjøs, men folk som går rolig ut i vannet, tar to svømmetak og løper opp igjen.

Edit: jeg har forresten aldri hørt at gravide ikke skal hoppe til sjøs. Det er jo greit å ri og å løpe, hvorfor skal man ikke kunne hoppe ut i vannet?

Endret av Mohair
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...