Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke min nåværende fastlege, men det er ingen andre som har ledig her jeg bor. (Fastlegen min har mange hunde ledige plasser.) Jeg har ikke bil, og jeg orker ikke styre med buss til neste tettsted hvis jeg behøver akuttime så jeg ønsker helst fastlege her. Kan jeg bestille time hos en av de andre fastlege her og bruke ham/henne fast? Jeg er klar over at jeg ikke blir prioritert.

Anonymous poster hash: ae48b...a22

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg liker ikke min nåværende fastlege, men det er ingen andre som har ledig her jeg bor. (Fastlegen min har mange hunde ledige plasser.) Jeg har ikke bil, og jeg orker ikke styre med buss til neste tettsted hvis jeg behøver akuttime så jeg ønsker helst fastlege her. Kan jeg bestille time hos en av de andre fastlege her og bruke ham/henne fast? Jeg er klar over at jeg ikke blir prioritert.

Nei.

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det kan du ikke. Da er jo poenget med fast(!)lege borte...

Du får bare følge med på listen med jevne mellomrom, for å se om det dukker opp ledig plass hos andre.

Anonymous poster hash: 57266...acf

• Liker 1
Gjest KrissyHart
Skrevet

ja, du kan skrive deg opp på varslingssystem hos legelisten når noen andre blir ledige. så får du en sms på mobilen. du må være raskt ute fordi du er nok ikke den eneste som sitter og venter på en mulighet for et bytte

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sjekket listen annenhver dag siden før jul, men det eneste som skjer er at min fastlege får færre pasienter.

Man kan jo bestille time hos en annen lege enn fastlegen, men er det kun mulig å ha én time hos vedkommende da?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som regel hvis du får time et sted du ikke har fastlege så er det fordi det er noe akutt som ikke kan vente. Å følges opp fast hos en du ikke er på listen til kan du nok glemme. Er det mangel på fastleger i et området hadde nok mange gjort dette, og da er jo hele poenget borte.

Anonymous poster hash: ef210...546
  • Liker 2
Gjest KrissyHart
Skrevet

nei er ikke lett med disse legene. finnes ingen kvalitetsikring dessverre

AnonymBruker
Skrevet

Du kan melde deg på venteliste hos fastlegene, da får du info om det er ledig og du kan snike deg inn før andre

Anonymous poster hash: db656...fd8
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde ett sted det var to fastleger som delte lokaler. Ofte fikk jeg time hos den andre legen dersom den timen var kortere frem i tid enn hos min fastlege. Ser ikke problemet med å be om time hos den andre legen? Du får si at du helst vil ha time hos den andre legen.

Anonymous poster hash: ae52e...f44
AnonymBruker
Skrevet

Og følge med hver eneste dag for å få sjansen til å bytte til den legen.

Gjest Blomst83
Skrevet

Jeg bodde ett sted det var to fastleger som delte lokaler. Ofte fikk jeg time hos den andre legen dersom den timen var kortere frem i tid enn hos min fastlege. Ser ikke problemet med å be om time hos den andre legen? Du får si at du helst vil ha time hos den andre legen.

Det er enkelte legekontor som har denne ordningen,men så lenge legekontoret ikke har den ordningen kan man ikke benytte seg fast av en annen lege enn den man står på lista hos.

Skrevet

Pasientlistene justeres bare èn gang pr. måned så det er liten vits i å sjekke hver dag. Men det er varslingssystemet er ikke så dumt, sånn fikk jeg byttet til en populær fastlege.

Leger som deler praksis pleier å vikariere for hverandre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...