AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 I så fall lurer jeg litt på dette:- hvor ofte trener du?- hva trener du?- hvor lenge har du holdt på med trening?- hvorfor er det viktig for deg å trene?- føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser?- gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend?- hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da?- hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? Anonymous poster hash: 0f4bc...49f
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 - hvor ofte trener du? * 5-6 timer i uken - hva trener du? * Styrke og kondisjon - hvor lenge har du holdt på med trening? * Dans fra jeg var 10 til jeg var 30, noen år opphold, startet opp igjen for 3 år siden - hvorfor er det viktig for deg å trene? * Helse - føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser? * Nei - gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend? * Nei - hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da? * Ja - hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? * Nei. Jeg er den eneste i min omgangskrets som trener regelmessig, og jeg trener uavhengig av andre Anonymous poster hash: 13ce1...a6e
Maximillian Cohen Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 (endret) Hvor ofte trener du? - Nå for tiden blir det rundt 5 timer i uken - trente mer for et par år siden, men har slitt med skader så jeg holder nå på å trene meg sakte, men sikkert tilbake til tidligere nivå Hva trener du? - Utholdenhet - hovedsaklig løping, men det blir noen turer på ski og sykkel, også Hvor lenge har du holdt på med trening? - Har vært mye av og på, men har stort sett trent så lenge jeg kan huske Hvorfor er det viktig for deg å trene? - For å bli bedre Føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser? - Nei Gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend? - Nei Hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da? - Ja Hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? - Ja Endret 5. mai 2014 av Maximillian Cohen
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 - hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? * Nei. Jeg er den eneste i min omgangskrets som trener regelmessig, og jeg trener uavhengig av andre Anonymous poster hash: 13ce1...a6e Jeg ser at jeg misforsto spørsmålet, og svarte litt for enkelt på det. Om jeg ble lei av å trene ville jeg ikke sluttet, men jeg ville funnet en annen treningsform, nettopp på grunn av at det er så viktig for helsen. Anonymous poster hash: 13ce1...a6e
Zinnia Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 (endret) - hvor ofte trener du? Alt fra 2 ganger i uken til 2 ganger om dagen. - hva trener du? Mest dans, styrke, yoga og utendørsturer og litt barfotjogging. - hvor lenge har du holdt på med trening? Siden 1999, med noen små avbrudd pga sykdom. - hvorfor er det viktig for deg å trene? Fordi det føles bra og er en helt essensiell del av livet mitt på samme måte som å spise, puste og tenke. - føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser? Både ja og nei. Det største presset kommer fra meg selv basert på holdninger og forventninger fra tidligere utseende, og den type treningsmiljø jeg har vært en del av. - gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend? Nei. - hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da? Definitivt. - hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? Jeg kan ikke se for meg å bli lei. Om jeg hadde blitt det hadde jeg endret treningstype og prøvd meg på noe helt nytt jeg ikke hadde gjort før f eks. Edit: glemte jo barfotløpingen Endret 5. mai 2014 av Zinnia
Gjest Runforit Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 hvor ofte trener du? 6-7 dager i uka hva trener du? Jogger hvor lenge har du holdt på med trening? Trent sporadisk hele livet, men jogget fast de siste 5 årene. hvorfor er det viktig for deg å trene? For meg er det viktig fordi jeg ikke blir yngre med årene. Ville komme i form da jeg hadde ufattelig dårlig kondis og vil møte mine eldre dager med bedre helse. føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser? Nei, var mer bevisst på kropp da jeg var yngre, men nå som jeg er voksen så bryr jeg meg lite om hva verden rundt meg mener. gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend? Nei, trener kun for min egen del hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da?- Selvsagt. At det blir umoderne å holde seg i form er en skremmende tanke. hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? Nå er vel jeg den av "gjengen" som trener mest. Om jeg hadde blitt lei hadde jeg trappet ned og latt motivasjonen komme tilbake, men ville aldri stoppet helt opp å trene da jeg har godt av å bevege meg.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #7 Skrevet 5. mai 2014 - hvor ofte trener du? 5 ganger i uka - ca en time hver gang. - hva trener du? Styrke, jogging og yoga - hvor lenge har du holdt på med trening? Hele livet med noen av-og-på perioder. - hvorfor er det viktig for deg å trene? Holder gamle skader i sjakk. Føler meg sterk i min egen kropp. God holdning. Bevegelig. Muligheten til å nyte god mat uten å legge på meg. - føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser? Nei. Jeg trener alene og jobber kun mot egne mål. Men jeg blir veldig glad om jeg kan motivere andre for å trene. - gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend? Nei. Se over. - hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da? Umoderne å holde seg frisk? Jeg trener ikke pga mote, men treningsbølgen som går nå, er en ekstra puff. Man får blant annet kjøpt mye mere sprekt treningstøy Men trene gjør jeg uansett og kommer nok til å fortsette med dette til jeg ligger i grava. - hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? Om jeg har en treningsfri periode, så tar jeg denne fordi det ikke passer meg å trene der og da. Men jeg har som sagt trent hele livet, er voksen og de periodene jeg har vært mindre fysisk aktiv, har ikke vært lange. Anonymous poster hash: 7e35c...e16
Inwe Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 (endret) - hvor ofte trener du? Prøver å få til iallefall 4 økter i uka, men hender jobb og skole kommer litt i veien. - hva trener du? Tung styrke med frivekter, avslutter økta med intervaller. Går også lengre turer innimellom, men teller ikke det som trening. - hvor lenge har du holdt på med trening? Dette har jeg holdt på med i 3 år. Før det hadde jeg en lang treningsfri periode (kanskje 4 år), ellers har jeg spilt håndball siden jeg var liten. - hvorfor er det viktig for deg å trene? Helse. Jeg trives med det og blir i sykt godt humør av det. Dessuten liker jeg å se kroppen min forandre seg til det bedre - føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser? Nja. Fra samfunnet og jobben kanskje. Ikke fra nære venner. - gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend? Nei. Det starta kanskje sånn, men nå gjør jeg det ene og alene for meg selv. - hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da? Ja - hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? Det tror jeg ikke skjer. Men om jeg en dag ikke vil trene lenger, da stopper jeg for en periode, før jeg starter rolig på igjen. I min vennegjeng trenger vi uansett hver for oss, så ingen ville merket noe forskjell. Endret 6. mai 2014 av Inwe
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #9 Skrevet 6. mai 2014 - hvor ofte trener du? 1 time 6 ganger pr.uke- hva trener du? jogging, rask gange, litt styrketrening med egen kroppsvekt, motbakkeløp.- hvor lenge har du holdt på med trening? Har trent ca 1 g per uke i 5-6 år. Startet å trene 6 g.pr uke for 10 uker siden.- hvorfor er det viktig for deg å trene? Viktig for å få mer energi, bedre selvfølelse, bli sterkere.- føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser? ja- gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend? i hovedsak nei, men litt ja også- hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da? ja- hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? nei Anonymous poster hash: 599ec...8cc
Nanami Skrevet 6. mai 2014 #10 Skrevet 6. mai 2014 I så fall lurer jeg litt på dette: - hvor ofte trener du? 0-3 ganger i uken - hva trener du? Blanding av kondisjon og styrketrening. Varierer etter dagsformen. - hvor lenge har du holdt på med trening? Siden jeg var 16, er nå 25. Men har vært litt av og på, uten trening noen måneder og mer trening andre. - hvorfor er det viktig for deg å trene? Får masse energi og blir glad av det. - føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser? Nope. Det er vel motsatt siden jeg er ganske tynn, folk tror jeg trener for å bli tynnere. - gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend? Absolutt ikke. Skulle ønske færre trente så jeg fikk treningsstudioet for meg selv. - hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da? Såklart. - hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? Flere som ikke trener i min vennegjeng. Har flere ganger blitt lei av å trene, men så går det noen uker og jeg blir så daff at jeg vil trene igjen. Anonymous poster hash: 0f4bc...49f
brightness Skrevet 6. mai 2014 #11 Skrevet 6. mai 2014 - hvor ofte trener du? 2-10 ganger i uken- hva trener du? styrke og kondisjon- hvor lenge har du holdt på med trening? kondisjon hele livet mer eller mindre, styrke siden 2012- hvorfor er det viktig for deg å trene? fordi jeg vil være sunn, ha en kropp som fungerer og ha en kropp som matcher den alderen jeg er (ser mange jenter på 18 som har kroppen til en 50 åring)- føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser? nei, er heldigvis moden nok i hodet til å skjønne at bikinimodeller er tynne fordi ingen vil kjøpe bikinier om de sitter på hvalrosser med eksem og kraftig hårvekst- gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend? nei, for sunnhet og helse- hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da? ja- hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? ja om jeg plutselig begynner å drite i helsen min så
Gjest Blubbs Skrevet 6. mai 2014 #12 Skrevet 6. mai 2014 I så fall lurer jeg litt på dette: - hvor ofte trener du?Jeg trener 4-6 ganger i uken. Det kommer veldig ann på studiebelastning og timer på jobb den aktuelle uken. - hva trener du?Jeg trener kondisjon og styrke. Mine fire faste økter i uken, består av 20 min Ellipse, og 1t. styrke med frivekter. Ukene hvor jeg legger til 2 økter, så kan det bli saltime, lengre kondisjonsøkt på Eliipsen, eller jeg får meg en PT time for å pese ekstra. - hvor lenge har du holdt på med trening?Siden 2010 har jeg trent på treningsstudio. Men pga. skade og ulykke så har det vært nokså sporadisk etter mulighet. f.eks. Så har jeg i nesten 15 måneder kun fått trent 2-4 ganger mnd, da har jeg ellers gått mye turer. - hvorfor er det viktig for deg å trene?Føler meg bedre. - føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser?Ja.. Delvis ihvertall. - gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend?Nei. - hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da?Absolutt. Men noe av motivasjonen ville nok forsvunnet fordi det er også en sosial greie for min del. Jeg trenger fast 4 ganger i uken med en annen. - hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? Hvis jeg ble lei av å trene ville jeg ha funnet andre måter å være aktiv på. Betyr ikke at jeg skulle være på senter, men begynt med organisert aktivitet f.eks.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #13 Skrevet 6. mai 2014 I så fall lurer jeg litt på dette:- hvor ofte trener du?- hva trener du?- hvor lenge har du holdt på med trening?- hvorfor er det viktig for deg å trene?- føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser?- gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend?- hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da?- hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? Anonymous poster hash: 0f4bc...49f Trener 5 ganger i uken - trener alt fra kondisjon til styrke, og balanse. Viktigste for meg er en god kombinasjon - Har trent siden jeg var 11 (24 nå) - Jeg trener fordi jeg føler meg bedre både mentalt og fysisk! Er viktig for meg å ha en sunn kropp. Pluss hverdagen min blir mye bedre. Og har masse energi. Så fort jeg drar på ferie å slapper av litt merker jeg raskt hvor slapp å dårlig jeg føler meg. Pluss jeg liker utseendet og kroppen min mye bedre når jeg er trent. Mye bedre selvtillit. Ja føler absolutt et kroppsfokus overalt! Så lyver om dette ikke har påvirket meg. Men nå som jeg er eldre føler jeg at fokuset endrer seg for min del. Bryr meg mindre om alle andre og mer om meg selv Siden jeg har trent ganske jevnlig i 10-13 år så er det ingen trend for min del. Dette har alltid hvert en del av meg trend eller ikke. Jeg fortsetter alltid treningen min å syns det er dumt å bli påvirket av en treningstrend for så å slutte fordi hysteriet er over. Jeg trener alene og hadde holdt på uansett. Skal trene til jeg dør! Jeg er vel den som trener mest i omgAngskretsen, men hvis jeg ville slutte så slutter jeg. Bryr meg absolutt ikke om hva venninner eller samboer forteller meg. Treningen min er basert på meg selv og ingen trend eller påvirkning fra sosiale medier og/eller venner Anonymous poster hash: 24e48...42b
^^Belle^^ Skrevet 6. mai 2014 #14 Skrevet 6. mai 2014 - hvor ofte trener du? Minst to ganger i uken i tillegg til å sykle til jobb. Har to unger som jeg er mye alene med, og har ikke samvittighet til å få barnevakt til noe mer enn det. Prøver å trene 3 minst 3 ganger i uken når mannen er hjemme. - hva trener du? Hovedsakelig spinning, det er det jeg synes er gøy. Jeg har nettopp startet med styrkeprogram også, og skal prøve å få gjort mer ut av det ved å trene hjemme også når jeg ikke har mulighet til å dra på treningssenteret. - hvor lenge har du holdt på med trening? Alltid. Hadde en laaang pause hvor jeg bare trente sporadisk da jeg studerte (bortsett fra karateåret jeg hadde), samt gjennom svangerskapene. Har trent fotball, håndball, kung fu, karate og på treningssenter. - hvorfor er det viktig for deg å trene? For å holde både hodet og kroppen frisk og fordi jeg synes det er gøy. Jeg takler hverdagen - med lite søvn, trassete unger osv. - mye bedre med litt trening innabords.- føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser? Nei, ikke på meg personlig, men klart det er et enormt kroppspress generelt. - gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend? Nei. - hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da? Hehe, ja. - hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? Ja.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #15 Skrevet 6. mai 2014 - hvor ofte trener du? treningssenter - hva trener du? styrke og løping Går mye turer ved siden av. - hvor lenge har du holdt på med trening? 2-3 år. - hvorfor er det viktig for deg å trene? Sliter mye ved vond rygg, så trening = glad rygg = glad meg. Ellers vil jeg ned i fettprosent - føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser? Føler frivillig over 100 fitnesskontoer på IG, blir ikke påvirket av de. Men samfunnet har tatt en rar vending i det siste. Før var det de som trente var de flinke, de som ikke trente måtte skjerpe seg. Så begynte ALLE å trene og nå er de som ikke trener de flinke..... - gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend? NEI - hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da? Ja. Det er MIN helse og min kropp, som jeg skal ha til jeg er 100 år - minst. - hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? Ja:) Så lenge jeg ikke får noe ut av det gidder jeg ikke. Jeg har hatt en uke fri fra trening nå, fordi jeg ble lei og lei kcal tellingen... Anonymous poster hash: 0f4bc...49f :-) Anonymous poster hash: e4e60...af3
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #16 Skrevet 6. mai 2014 AB over her, leste feil på 1.spm haha 0 - 3 i uka:) Jobber og studerer ved siden av. Anonymous poster hash: e4e60...af3
sullå Skrevet 6. mai 2014 #17 Skrevet 6. mai 2014 - hvor ofte trener du? 2-5 ganger i uken. - hva trener du? Kondisjon og styrke. Både egentrening og gruppetrening. - hvor lenge har du holdt på med trening? Hele livet. Gikk på turn som barn, litt dans som ungdom, og har trent på treningssenter siden tenårene. - hvorfor er det viktig for deg å trene? Jeg føler beg bra etter å ha trent. Det gir meg energi. I tillegg liker jeg å holde kroppen i form. - føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser? Nei. - gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend? Nei. - hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da? Ja, det hadde jeg. Jeg trener stort sett alene nå også, men det hadde jo blitt litt ensomt uten noen andre på treningssenteret da - hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? Jeg har allerede tatt noen treningspauser de siste årene. Jeg lytter på kroppen min, og tar heller en pause enn å gå på en smell.
mandel92 Skrevet 6. mai 2014 #18 Skrevet 6. mai 2014 - hvor ofte trener du? Ca. 2-4 ganger i uka - hva trener du? Mest kondisjon, det er det jeg synes er mest morsomt, men prøver å trene litt styrke også inni mellom. - hvor lenge har du holdt på med trening? Tja, si det? Jeg begynte å trene på treningsstudio da jeg begynte på videregående, men jeg har hatt flere perioder med opphold av diverse grunner. - hvorfor er det viktig for deg å trene? Det gir meg bedre selvfølelse, og jeg liker å se at formen blir bedre, og det gjør meg glad, rett og slett. - føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser? Kroppspress er det jo overalt, uten tvil, føler ikke presset direkte fra mine venner og familie, men fra samfunnet generelt sett. De flete i min omgangskrets trener ikke, og jeg trener fordi jeg liker det. - gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend? Føler ikke at det er noen trend blant mine venner, og jeg gjør det kun for min egen skyld. - hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da? Ja, kan likevel ikke se for meg at det skulle bli "umoerne", som sagt så trener jeg fordi det gir meg noe positivt og jeg føler meg bedre, og jeg bryr meg ikke om hva som er trendy innenfor treningsfronten. Jeg har funnet noe jeg liker og tenker ikke å endre på det. - hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? Nei, de fleste vennene mine trener som sagt ikke noe særlig. Ikke at de er late. Jeg har jo også at flere perioder i livet der jeg har hatt treningsstopp.
Fiolinisten Skrevet 6. mai 2014 #19 Skrevet 6. mai 2014 - hvor ofte trener du? Trener 4-5 dager i uka i gjennomsnitt. Rundt 45 min hver gang. - hva trener du? Styrketrening for det meste, i senere tid har jeg begynt å jogge.- hvor lenge har du holdt på med trening? Nå har jeg holdt på i over 8 måneder.- hvorfor er det viktig for deg å trene? Jeg liker å bruke kroppen, i tillegg føler jeg meg mye bedre når jeg trener aktivt. En bonus er at kroppen min ser grei nok ut med det.- føler du kropps og treningspress fra dine omgivelser? Nei, føler ikke noe kropps eller treningspress.- gjør du det fordi alle andre gjør det og fordi det er trend? Nei.- hvis det ble umoderne, hadde du fortsatt alene da? Ja, jeg hadde fortsatt selv om det ikke var moderne. Aldri startet fordi det var en trend.- hvis du ble lei av å trene, hadde du stoppet da og vært den eneste som ikke trenet i din vennegjeng? Nei, jeg hadde nok ikke sluttet å trene uansett, bare hentet motivasjon fra andre treningsformer eller kilder.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå