AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Personlig ville jeg bare gått rundt og lurt på når dama skulle dumpe meg. Ikke fordi det er noe galt med meg, men fordi damer alltid bli lei og etterhvert blir nysgjerrig på "noe bedre". Jeg skjønner ikke hvorfor menn satser liv og lemmer for å få ei jente, bruker masse penger på henne (som damer krever), for så å bare bli vraket og i tillegg muligens miste halve formuen. Jeg skal ikke generalisere for mye, men jeg mener menn har mer å tape på et forhold som går ad dundas. Det er de som sjekker opp dama, bruker mest penger på partneren og de som mister foreldreretten til barna om det blir skilsmisse. Personlig syns jeg det er for mye "dine barn", "mine barn" og "våre barn"..Familieliv nå til dags kan jammen være kaotiske greier.. Jeg velger å avstå fra slik. Er jeg alene om det? Anonymous poster hash: d0d34...c65 6
Alja Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Syntes du har gjort deg noen "kloke" tanker. Fint du har med at dette ikke gjelder alle. Jeg er nok enig med deg at du som mann vil tape mer ved et eventuelt brudd.
Gjest Steamboat Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor menn satser liv og lemmer for å få ei jente, bruker masse penger på henne (som damer krever), for så å bare bli vraket og i tillegg muligens miste halve formuen. Jeg skal ikke generalisere for mye, men jeg mener menn har mer å tape på et forhold som går ad dundas. Det er de som sjekker opp dama, bruker mest penger på partneren og de som mister foreldreretten til barna om det blir skilsmisse. Anonymous poster hash: d0d34...c65 Går vel begge veier, ganske mange kvinner som har jobbet deltid når barna var små og ender opp med dårlig pensjon, lønn og formue ved brudd. Det med å miste halve formuen kan man jo sikre seg mot om man vil det. 7
Gjest Blomsterert Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Du er aldri alene om n o e. Uansett hva du mener, føler eller tror. Skjønner hva du tenker, men det er heller aldri "alle"...en del jenter kanskje, men ikke alle. Menn "ofrer liv og lemmer"( :-) fordi forelskelse og kjærlighet er noe de fleste ikke vil og klarer stå i mot :-) Trives du som singel, så er det jo no problem.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Det kan gå andre veien også.. Hvor han er nysgjerrig på "noe bedre", mens hun er villig til å jobbe for forholdet. Snakker av erfaring. Det var ikke så mye penger inne i bildet, det hadde vi lite av begge to. Anonymous poster hash: 89eb6...c15 2
OppNedPåAlt Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 Hvorfor satse på noe? Hvorfor skal jeg gidde å ta eksamen og utdannelse, foreleserne og professorene føkker det bare opp med pensum uansett. Hvorfor skal jeg kjøre til jobb? En dag blir jeg påkjørt bakfra i et kryss og får nakkesleng og blir uføretrygda resten av livet. Hvorfor skal jeg gidde å snakke med folk, ingen liker meg uansett. Og jeg kan fortsette i det uendelige. Poenget er at 1) det kan gå andre veien og, og 2) du kommer ikke langt i livet uten å ta noen sjanser. Kom over bitterheten, ikke alle damer er slik du beskriver de 4
Tabris Skrevet 5. mai 2014 #7 Skrevet 5. mai 2014 Hvorfor skal jeg gidde gjøre noe som helst som vil bringe meg glede i livet - jeg kommer jo bare til å dø uansett. 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 Faktisk enig. Tror dette har blitt ganske vanlig tankegang blant mange. Resultatet blir jo unger uten fedre dessverre. Damene lurer det til seg på en eller annen måte uansett. Anonymous poster hash: 4d559...d89
Suusa Skrevet 5. mai 2014 #9 Skrevet 5. mai 2014 Tror du tenker for mye, TS. Gjør det som gjør deg lykkelig, konsekvensene tar man senere. Selv om alt ender en gang, så betyr det ikke at det er nytteløst
Gjest Coolaid Skrevet 5. mai 2014 #10 Skrevet 5. mai 2014 Personlig ville jeg bare gått rundt og lurt på når dama skulle dumpe meg. Ikke fordi det er noe galt med meg, men fordi damer alltid bli lei og etterhvert blir nysgjerrig på "noe bedre". Jeg skjønner ikke hvorfor menn satser liv og lemmer for å få ei jente, bruker masse penger på henne (som damer krever), for så å bare bli vraket og i tillegg muligens miste halve formuen. Jeg skal ikke generalisere for mye, men jeg mener menn har mer å tape på et forhold som går ad dundas. Det er de som sjekker opp dama, bruker mest penger på partneren og de som mister foreldreretten til barna om det blir skilsmisse. Personlig syns jeg det er for mye "dine barn", "mine barn" og "våre barn"..Familieliv nå til dags kan jammen være kaotiske greier.. Jeg velger å avstå fra slik. Er jeg alene om det? Anonymous poster hash: d0d34...c65 Syntes du har gjort deg noen "kloke" tanker. Fint du har med at dette ikke gjelder alle. Jeg er nok enig med deg at du som mann vil tape mer ved et eventuelt brudd. Ts, jeg syns du gjør noen "ukloke" tanker. Tankegangen din er preget av negativitet, dårlig selvtillit, og "offer tenkning". Det er som å lese et brev fra en mann som har gitt opp. Som mann, enten du er singel, familie far, fraskilt, eller helgepappa, kan du når som helst trå til og være en real kar, både mot deg selv og andre. Tankegangen som deler med oss i ditt innlegg viser ikke positive egenskaper hos deg som mann. Vi alle har kjipe egenskaper, men vi velger selv hvor mye spillerom de skal få. Er det dette som er dine opplevelser/resultater etter å ha vært i forhold ? Hvor mange seriøse forhold har du bak deg? Hvilke type kvinner er det som har forlatt deg for "noe bedre" ? Kanskje du skal se etter om du bruker tid og energi på feile damer ? Menn kan også være selektiv i jakten på en partner. I bunn og grunn handler dette om hvordan du ser på deg selv. Tenker du slik som innlegget ditt viser, så tenker også andre mennesker slik om deg. Jeg er helt sikker på at dersom du forandre din tilnærming til kvinner og livet, så vil ting gå mye bedre. La oss ta en knoke på det
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #11 Skrevet 5. mai 2014 Dont give up. Ta det som det kommer og helgarder verdiene dine og drit i alle dumme jenter.. Kanskje det står en bra jente jente der en dag, kanskje ikke.. Det vet vi ikke ennå.. Men skulle det komme en dødsbra jente innom livet ditt så er det dumt og ikke gi henne en sjangs.. Fokuser på det som gjør at du føler deg bra og drit i jenter som er så jævla høye på seg selv det er faktisk dems tap om du har et snev av folkeskikk(tipper det er like mange arrogante jenter som det er arrogante gutter) Anonymous poster hash: a52d4...eb5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #12 Skrevet 5. mai 2014 Du er ikke alene om å avstå "mine, dine og våre barn" iallefall, det er uaktuelt hos meg og.Anonymous poster hash: bed1e...6a3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #13 Skrevet 5. mai 2014 Du er ikke alene om å avstå "mine, dine og våre barn" iallefall, det er uaktuelt hos meg og.Anonymous poster hash: bed1e...6a3 Godt jeg ikke er alene da. Anonymous poster hash: d0d34...c65
Viventium Skrevet 6. mai 2014 #14 Skrevet 6. mai 2014 (endret) Du er ikke alene om å avstå "mine, dine og våre barn" iallefall, det er uaktuelt hos meg og.Anonymous poster hash: bed1e...6a3 Godt jeg og se at man ikke er alene, Endret 6. mai 2014 av Viventium
Gjest Chloe87 Skrevet 6. mai 2014 #15 Skrevet 6. mai 2014 Du har ikke møtt meg...jeg er ei jente og har helt like tanker.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #16 Skrevet 6. mai 2014 Jeg er dame, har vært gjennom samlivsbrudd med far til barnet mitt, og tenker likt. Men jeg ønsker meg fortsatt barn, og vurderer å få det uten en mann, for å slippe flere runder med samvær og trøbbel. Jeg har tenkt å få barn via sæddonor i Danmark om jeg skal ha flere. Hvis jeg havner i et forhold vil jeg ihvertfall ikke risikere å være knyttet til den personen resten av livet på grunn av felles barn. Orker ikke flere delte familier, og har mistet troen på at et forhold kan vare. Anonymous poster hash: df981...c17
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #17 Skrevet 6. mai 2014 Jeg er dame, har vært gjennom samlivsbrudd med far til barnet mitt, og tenker likt. Men jeg ønsker meg fortsatt barn, og vurderer å få det uten en mann, for å slippe flere runder med samvær og trøbbel. Jeg har tenkt å få barn via sæddonor i Danmark om jeg skal ha flere. Hvis jeg havner i et forhold vil jeg ihvertfall ikke risikere å være knyttet til den personen resten av livet på grunn av felles barn. Orker ikke flere delte familier, og har mistet troen på at et forhold kan vare. Anonymous poster hash: df981...c17 Dette er også til fordel for dere kvinner. Menn kan ikke få barn på egenhånd. Og jeg ønsker meg barn, i utgangspunktet. Ts. Anonymous poster hash: d0d34...c65
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #18 Skrevet 6. mai 2014 Dette er også til fordel for dere kvinner. Menn kan ikke få barn på egenhånd. Og jeg ønsker meg barn, i utgangspunktet. Ts. Anonymous poster hash: d0d34...c65 Nja, ikke helt. Jeg er katolikk og kan ikke bli gravid uten å være gift. Så for meg er det kjørt. Jeg tenker veldig likt som ts, hva ER vitsen med å bli sammen med noen når det blir slutt uansett? Jeg syns ikke det kan sammenlignes med at vi skal alle dø. fordi det vet vi. Når vi blir sammen med noen går man konstant i uvisshet om hvor lenge forholdet skal vare. Det er liksom ikke vits å bestille ferie eller noe, det kan jo bli slutt! Og min erfaring er at alle menn er utro så jeg tør rett og slett ikke stole på menn. Uansett hvor mange det er som sier "men jeg er ikke sånn". Det er det mange som har sagt. Og brutt! Og hva er vitsen med å bli sammen med noen, for å bli dumpa igjen og igjen? Må jo bli en helvetes masse sex-partnere og det gidder ikke jeg. Anonymous poster hash: f2a71...671
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2014 #19 Skrevet 8. mai 2014 Du har ikke møtt meg...jeg er ei jente og har helt like tanker. Da burde vi "ikke-satse" sammen Anonymous poster hash: d0d34...c65
Teethgrinding Skrevet 8. mai 2014 #20 Skrevet 8. mai 2014 Det er jo verdier i et forhold som man ikke kan måle i økonomi. Familie, barn, fellesskap, samhørighet, skape et hjem, sosiale forbindelser, osv. Klart det kan virke håpløst, og det er det jo på papiret. Likevel er det på en måte verdt risikoen. Eller skal man satse på å se tv-serier etter jobb alene på tirsdags kvelden? Livet er mer enn å gardere seg for risiko.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå