Gå til innhold

En kake som er enkel å bake, i en ovn som ikke kan stoles på?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Samboer har bursdag i morgen og skal ha med seg kake på jobb. Problemet er at det alltid går skikkelig til pises når jeg og han baker. Jeg mistenker at ovnen ikke er ved sine fulle fem, den er gammel og steker ujevnt. Jeg har laget en pavlovabunn med suksess i den ovnen, men samboer mener det blir så mye styr om han må pakke med seg krem og bær osv til å lage til på jobben.

Så da lurer jeg på om dere har noen tips? Gjerne noe sjokoladekakeaktig. Vi sliter forresten med at sjokoladekakene ikke blir særlig høye selv om vi følger oppskrift og bruker riktig størrelse på langpannen.

Anonymous poster hash: 4a4bd...582
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ostekaker krever jo ikke ovn i det hele tatt, og kan være veeeeldig gode! :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva med en kladdkake?

Det er en sjokoladekake som er et sted mellom skuffekake og brownies. Den er mørk, har god tyggemotstand og er saftig nok til å ikke trenge topping. Den skal dog ikke bli særlig høy, den er kompakt (vanlige kaker blir høye på bekostning av konsistens i min erfaring, skal du ha god kake + høyde må du over på en "angel-food" kake)

Om ovnen steker ujevnt ville jeg vendt kaken 4 ganger i løpet av steketiden slik at du fikk kompensert, samt sjekket den 10 min før oppgitt steketid og så hvert 5 min til en tannpirker kommer ut ren, det er uansett enkleste måte å få riktig steketid på.

Anonymous poster hash: ef511...bd8
AnonymBruker
Skrevet

Iskake eller oreokake, de krever ikke steking :)

Anonymous poster hash: 21fec...2f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...