AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Ble så lei meg når faren har "klipt" ungen. Det er ikke kledelig synes jeg. Og vi skal litt forskjellig som gjør at jeg ville ha han ekstra fin nå. Vi skal bl.a. ta bilder som skal opp på veggen. Dum som jeg er sa jeg jo ikke i fra til barnefaren om dette og ungen begynte å bli litt langhåret nå. Men jeg ville vente til rett før. Men så har ikke faren ordnet med håret til gutten noen gang før, så at han selv klipte med maskin hadde jeg aldri trodd. Han gjør det med seg selv, noe jeg aldri tillot når vi var sammen for det er det styggeste jeg vet, og han kler det ikke. Det gjør ikke ungen heller. Men altså burde han vist at jeg ikke kom til å like dette. Jeg sa i fra så fint jeg kunne samtidig som jeg understreka at jeg var skuffet i forhold til planene fremover, at jeg vil han skal gi beskjed om sånt. Og prøvde å si at jeg ikke ønsker å være vanskelig, men jeg ble så fortvilt. Jeg innser vel selv at jeg kanskje er på tur. Som både eks og nåværende sier; det er bare hår. Men mammahjertet værker litt med tanke på de bildene som skal taes og det vi skal. Håret er kort og bulkete (det er litt lenger rundt om kring, nesten så du ikke ser det før han vrir hodet i en annen vinkel) med masse små hår som stikker ut her og der. Kan klippe enkelthår til krampa tar meg. :S Så skal jeg bare bite det i meg og ikke nevne mer på det, og la faren styre på? Da skjer det vel igjen sikkert.. og jeg vil jo helst ikke at det skjer så ubeleilig igjen. Eller kan jeg ta en krangel i forhold til dette. Jeg har jo sagt i fra, men han tar som regel ikke meningene mine særlig seriøst og gjør mange ting stikk motsatt av meg. Jeg har gitt meg på mye annet og kanskje bør jeg det nå også. Men trengte å lufte ut til noen akkurat nå. Anonymous poster hash: 7845d...819
Skilpadden Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Jeg forstår ikke hva som er galt. Han er like mye som hans unge som din også ... ringer du ham og sier ifra når du skal klippe barnet? 18
Frisørdama Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Hvis det er bulker og lange hårtuster her og der, så tar du ungen med til frisøren og får det rettet opp i det minste!! Ikke ta bilder før det er gjort. 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Ts Har ikke ringt å sagt i fra nei, men det er selvsagt gjøre om det er sånn at det kan forhindre at ungen ser skamklipt ut.. er ikke at han klipte ungen som er problemet, men at han som ikke kan det klipte han. For å spare noen kroner som jeg gladelig ville betalt.Anonymous poster hash: 7845d...819
Kontormus Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Skjønner godt til fortvilelse! Jeg har- og hadde blitt rasende. Store "forandringer" bør taes opp på forhånd uansett om en bestemmer mest eller like mye. Og siden han visste at du ikke syns at den type sveis er fint, burte han sagt noe før han iverksatte. 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #7 Skrevet 5. mai 2014 Hvor gammel er gutten? Min bror var vel 6 da han fant ut at han ville ha "Bruce Willis"-hår, og han maste til pappa gikk over håret med klippemaskin. Ønsket gutten denne frisyren selv? Ellers syns jeg jo du kunne si fra om bildene like mye som han kunne si fra om håret i grunnen.Anonymous poster hash: 171cc...287 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 Ts Når som helst ellers ville det vært greit. Bare ikke i mai.. da vil de fleste stase seg litt. Ungen viste vi skulle til frisøren nå snart og han er 8. Ergo, han vet jo ikke bedre og er fornøyd. Klipt er klipt. Men han maste seg nok ikke til noe. Og nei han vet ikke at jeg ble skuffet. Anonymous poster hash: 7845d...819
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #10 Skrevet 5. mai 2014 Ts Vet det bare er hår da. Men gledet meg til noen fine bilder, og vi skal på 3 ting i tillegg til 17 mai. Men jeg har alt sagt noe, så jeg lar det være med det. Fotografen kan utsettes selv om det er litt surt.Anonymous poster hash: 7845d...819
Gjest Genic Skrevet 5. mai 2014 #11 Skrevet 5. mai 2014 Gutten ville det selv og da er det i orden, Håret sitt får ungene bestemme over selv. 9
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #12 Skrevet 5. mai 2014 Ts Vet det bare er hår da. Men gledet meg til noen fine bilder, og vi skal på 3 ting i tillegg til 17 mai. Men jeg har alt sagt noe, så jeg lar det være med det. Fotografen kan utsettes selv om det er litt surt.Anonymous poster hash: 7845d...819 Synes du virkelig helt oppriktig at din egen sønn ikke er fin nok til å ta med til fotograf pga en hårsveis? Et barn på 7-8 år som du legger SÅ store utseendeføringer til? Nei, ta med ungen til fotografering og ta rev i seilene i forhold til eget behov for å fremstå som perfekt. Som du selv sier: ungen er fornøyd - ergo er det ikke noe problem. Om ungen var fornøyd med et øyebryn raket av ville jeg tatt han med og fotografert og vært stolt. Anonymous poster hash: 1c1e3...4cf 23
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #13 Skrevet 5. mai 2014 Det der minnet meg om meg selv når jeg var liten faktisk Jeg ble spurt av tanta mi på farsspråket mitt(som jeg bare forstod brøkdeler av) om jeg ville bli klippet. Jeg tenkte som så at om jeg svarte ja så ble tante glad, og kanskje det skjedde noe positivt for meg(kjeks, is, tur ut), så jeg svarte ja. Og plutselig stod nå tanta mi der med saksen i hånden, og da følte jeg ikke at jeg kunne si at jeg ikke ville det allikevel. Det skjedde flere sommere på rad fram til jeg var 5-6 år gammel. Jeg er ei jente med mye krøller. Mamma prater fortsatt i blandt om hvor lei seg hun ble da hun så at jeg hadde blitt klippet(hun var ikke der), for hun prøvde jo å spare ut de lange lokkene mine. Så du er ikke alene med den problemstillingen, eller å bli lei seg for det. Tanta mi klippet meg så kort at krøllene mine ble borte, fram til håret ble langt nok til å krølle seg igjen. For min egen del så gjorde det meg ingenting hverken fra eller til. Tror ikke det ble tatt opp med tanten min heller. Anonymous poster hash: 6112b...700
Novemberellie Skrevet 5. mai 2014 #14 Skrevet 5. mai 2014 Hadde en mamma klippet håret på ungen uten å si ifra til pappa hadde det vært et ikke-tema...... 13
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #16 Skrevet 5. mai 2014 Barnefar gjorde det med gutten vår også. Vi snakker bollesveis og skjevklipt. Haha, ungen så ikke ut! Jeg ble litt sur til å begynne med, og ga han klinkende klar beskjed om at det måtte han ikke finne på å gjøre igjen, men det gikk fort over. Håret vokser jo fort ut igjen. Jeg og bf bor jo fortsatt sammen da. Aner ikke hvordan jeg ville reagert om vi hadde bodd hver for oss. Du kan jo si på en pen måte at du foretrekker at tar han med til frisøren i stedet, og du burde kanskje si i fra i god tid før du tar han med på fotografering. Viktig å snakke sammen, så slipper man krangling i ettertid. Anonymous poster hash: f059f...04e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #17 Skrevet 5. mai 2014 Ts Vil alltid være stolt av ungen min. Men bildet med skamklipt hår, blir ikke fotstørret opp på veggen. Og jeg hadde ikke sagt noe om han var blitt tatt med til frisøren og klipt av noen som kan klippe. Ungen vet som sagt ikke at jeg ikke er fornøyd, er ikke noe han skal føle på. Og ellers ville det vært greit nok. Men får ikke gjort noe fra eller til nå. Men glad noen skjønner frustrasjonen her. Ønsker ikke være vanskelig, men hjerte sank så i brystet mitt når det passet såå dårlig. Jeg får ikke rettet opp bulker når det er snakk om mm. Det retter seg jo om 6-8 uker.Anonymous poster hash: 7845d...819
Belle de Jour Skrevet 5. mai 2014 #19 Skrevet 5. mai 2014 Time hos fotograf kan utsettes. Og angående andre anledninger man gjerne vil forevige i mai, ser jeg heller ikke helt problemet. Om noen år er det kviser, regulering eller alt for mye hårgele som vil bli foreviget. Det er sånn han ser ut på det tidspunktet. Og selv om flere av slektningene mine skjemmes over konfirmasjonsbildene sine fra 80-tallet, med hockeysveis, er det ikke verre enn at de ler av det i dag. Ser ikke helt at det skal gjøre vondt i mammahjertet selv om det kan være noe irriterende. 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #20 Skrevet 5. mai 2014 Håret vokser ut, ingen skade skjedd. Gå til frisør og få det evt jevnet ut om det er tuster her og der. Og så får dere lage en "klippe håret avtale da", siden det er så krise.... Og forby en mann å ha en viss hårsveis??? Ikke måte på hva damer skal kontrollere egentlig... Anonymous poster hash: 2fcb9...11a 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå