-littleme- Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Hei! Jeg kom over en artikkel i går som var ganske overraskende. Den henviser til flere forsøk og som viser at svømming ikke har stor effekt på fettforbrenning, spesielt i forhold til sykling og rask gange eller jogging. "The researchers concluded, "The results of this study show that both walking and cycling are effective methods of reducing body fat, but that swimming is not."" Dette synes jeg var rart ettersom jeg alltid har fått prentet inn det at svømming er god trening for hele kroppen, og at man kan brenne en god porsjon kalorier (så fremt man ikke svømme veldig sakte og rolig vel å merke). Hva tenker dere? Er det noen sannhet i denne artikkelen eller det bare humbug?
Supraspinatus Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Hei! Jeg kom over en artikkel i går som var ganske overraskende. Den henviser til flere forsøk og som viser at svømming ikke har stor effekt på fettforbrenning, spesielt i forhold til sykling og rask gange eller jogging. "The researchers concluded, "The results of this study show that both walking and cycling are effective methods of reducing body fat, but that swimming is not."" Dette synes jeg var rart ettersom jeg alltid har fått prentet inn det at svømming er god trening for hele kroppen, og at man kan brenne en god porsjon kalorier (så fremt man ikke svømme veldig sakte og rolig vel å merke). Hva tenker dere? Er det noen sannhet i denne artikkelen eller det bare humbug? Nå har jeg ikke lest artikkelen, men det har noe med at du er vektløs i vannet. Pulsstyring av intensitet er fortsatt en god måte å trene hjerte/lunge-utholdenhet i vannet, men muskelarbeidet som resten av kroppen gjør er jo vesentlig mindre enn f.eks. ved løping. Fettforbrenningsbiten vil jeg si er irrelevant. Det spiller ikke noe rolle hvilket drivstoff kroppen bruker når du trener. Det er hvilket drivstoff den bruker når du ikke trener som gjør det store bildet. Og det er det kostholdet ditt som styrer. 1
julia83 Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Svømming forbrenner ikke så mye. De store musklene i rumpa og beina er ikke så veldig aktive. Faktisk er rask gange like bra.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Det kommet selvsagt an på intensiteten. Har man ikke noe særlig til teknikk vil man bli sliten i overkroppen og pulsen forbli lav. Anonymous poster hash: e863a...b13
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå