AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Er veldig glad i stekt ris, men blir alltid til å lage den samme varianten. Trenger litt inspirasjon for å variere litt, så hva er deres beste oppskrift på stekt ris? Anonymous poster hash: bc81d...530
Sølvrosen Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 (endret) Gylden stekt ris for to En bit fersk ingefær, ca like stor som tre standard spillterninger, finhakket. En halv hvitløk eller en hel kinesisk hvitløk, finhakket. En halv spiseskje karripulver og litt ekstra gurkemeie. Fres i olje ca 30 sek En halv eller en liten løk. Ha i, fres i 1-2 min En stor eller to små gulerøtter, i små terninger eller julienne Noen cm av stilken på en brokkoli, i små terninger eller julienne En liten håndfull brokolibuketter, i små buketter Ha i fres i 1-2 minutter, Til brokolien er veldig grønn og gulrota smaker ikke rå En boks skylte svarte bønner En halv boks mais Ha i, varm opp To porsoner kald ris Ha i, fres til risen er gjennomvarm En desj soyasaus. Rør inn et egg Server edit: glemte egget Endret 6. mai 2014 av Sølvrosen
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Kald ris 3 egg Mais Små strimler gulrot Små brokkolihoder Reker Soyasaus GurkemeieAnonymous poster hash: 3b5aa...f79
Djungelvrål Skrevet 6. mai 2014 #5 Skrevet 6. mai 2014 Har aldri laget dette.... men hvordan får man den gode smaken som man får på stekt ris fra kinarestaurant?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 1. Koker ris 2. Varmer litt olje i en panne 3. Har i ris og mais 4. Når det har stekt litt, så har jeg i et par egg og blander det godt inn 5. Når egget er stekt, og risen begynner å se litt stekt ut, heller jeg over soyasaus 6. Lar det steke litt til Har ingen oppskrift egentlig. Tar det litt på feelingen. Ha gjerne i litt mer grønnsaker, og kanskje reker da, hvis noen måtte føle for det. Min versjon er jo litt stusselig sånn sett. Anonymous poster hash: a2d69...6d9 1
Wonderbitch Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Vil bare legge til sesamolje, østerssaus og sukker. Og sikkert noe mer jeg ikke kommer på i farten. Men synes ihvertfall sesamoljen er med på å lage litt av den smaken fra restaurant.
flaskepant Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 Kald ris stekes Falukorv eller skinke stekes Ett egg over Hell i amerikansk blandig Stek sammen Akkuratt som på kinaresturant! mmm. Billig og god studentmat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå