Gå til innhold

Hvilken fase i livet er du i?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren har vært sammen i 3 år, nettopp kjøpt oss hus sammen. Jeg tar påbygg som privatist samtidig som jeg tar fagbrev.

Om 5 år håper jeg at jeg har fullført bacherolgraden min og har en jobb jeg trives i :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

34 år.

Gravid og forlovet, rett før ting blir alvorlige og voksene på riktig.

Vært sammen i 12 år og bor sammen.

Driver å tar lappen, gleder meg til fremtiden, og ser lyst på den.

Endret av Wonders
Gjest BettyBoop
Skrevet

Er ikke særlig vellykket i forhold til mine perfekte venner.... blir faktisk ganske deppa av enkelte av mine venner som har alt på stell og som alltid tar de rette beslutningene her i livet.. Jeg er føler meg som den "mislykkede" i flokken... men men...

Er 29 år, snart ferdig med master. Kjøpte hus i fjor sammen med min samboer gjennom 5 år, vi driver og pusser opp. 2 biler og motorsykkel. Skal begynne å søke på jobber nå snart. Har brukt flere år på å reise rundt verden og realisere mine hobbier, veldig glad for at jeg brukte tid på dette. Jeg har også brukt noen år på unødvendig surr.

Vi har ingen barn men ønsker oss innen 5 år. Har 2 hunder jeg elsker over aaalt på denne jord. Håper på et friere i løped av sommeren og bryllup innen få år :)

Håper også på å kunne få reist endel de neste årene.

du hsr alt på stell du. Du har alt.
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Overgangsfasen

Anonymous poster hash: 47f16...258

Gjest Tris
Skrevet (endret)

Singelfase. Jobber med å få meg selv på bena igjen etter et brudd som svei mer enn jeg likte (jeg gikk). Og på grunn av det hele måtte jeg bare si ja til en leilighet jeg egentlig ikke liker, men den får duge inntil videre.

Det er vanskelig å vite hvor jeg er om 5 år. Men jeg håper jeg har fått et varig eget hjem og et generelt mye bedre liv enn slik det er nå.

Endret av Tris
Skrevet (endret)

Jeg er 19,5 år gammel og er fri og frank. Jeg bor for tiden hjemme hos far og mor for første gang på fire år. Jeg har gått 13 år og 4mnd på skole og har aldri jobbet fast ved siden av studiene pga. jeg har satset på toppidrett og hadde dermed ikke tid. Derimot har jeg hatt sommerjobb fra jeg var 13, samt jobbet i andre ferier. Jeg flytter til Bergen til høsten noe jeg gleder meg til.

Jeg er også i en litt usikker periode i livet mitt der jeg ikke har peiling på hva som kommer til å skje, hvor jeg kommer til å være i løpet av de neste årene, osv. Jeg gleder meg til å få ting på plass og vite hvor jeg er og hva som kommer til å skje. Dette har gjort at jeg har vært sykt nedfor i lang tid, fordi jeg føler at jeg er ganske alene om det å ikke vite hvor jeg vil hen selv om jeg vet at jeg er langt i fra alene. Dermed bestemte jeg meg litt spontant den 20 april for at jeg ville til Bergen og begynne på studier. 5 dager senere satt jeg med leilighet og leverte søknad på skole.

Om fem år håper jeg at jeg bor i England/Skottland/Irland/Danmark og studerer medisin. At jeg har fått meg en å dele livet med og at vi bor sammen. At jeg spiller volleyball på studentlaget og at jeg har det som plommen i egget. For tiden skjer det ikke stort mye i livet mitt, dagene vier jeg til internet og av og til til skolebøkene i og med at jeg skal forbedre 3 karakerer fra vgs. Jeg gleder meg til å gjøre meg ferdig med å ta opp fag og forbedre karakterer, slik at jeg kan komme meg på reise i Asia, Australia og Afrika. Jeg har også lyst å reise på interrail i Europa og roadtrip i USA.

Jeg gleder meg til jeg slutter å bekymre meg for hva framtiden vil bringe og bare lever i nuet og ikke lar meg stresse av uviktige ting. :)

Endret av t0nje
Gjest energibånd
Skrevet
Bor og studerer i Trondheim og har gjort det i snart fire år. Går et ganske tøft studium og jobber litt ved siden av studiene. Har en lei tendens til å ta meg vann over hodet, men samtidig jobber jeg best under press! Har travle dager og i blant føler jeg meg ganske utslitt, noe som er årsaken til at jeg vurderer å ta meg et pauseår før jeg begynner på siste året. Dersom jeg tar meg et pauseår, blir det mest sannsynlig en del reising på meg!
Om jeg har oppnådd det jeg ønsker? Nei, jeg er under utdanning og har veldig mye drømmer\planer som jeg vil gjennomføre. Mann, barn og hus er ikke noe jeg vil ha før om flere år! Det passer rett og slett ikke inn i planene mine, og det er noe som kan vente.
Det er vanskelig å svare på hvor jeg ønsker å være om fem år, men jeg håper jeg har oppnådd flere av målene mine. Håper jeg har bodd eller bor i utlandet, at jeg har en flott karriere og at jeg har muligheten til å reise en del.
Skrevet (endret)

du hsr alt på stell du. Du har alt.

Tusen takk det var hyggelig sagt :)

det er jo litt hvem man sammenligner seg med da, i min venne krets er jeg som sagt ikke vellykket... derfor er jo sammenligning veldig dumt å drive med :/

Endret av Chia
Gjest BettyBoop
Skrevet

Tusen takk det var hyggelig sagt :)

det er jo litt hvem man sammenligner seg med da, i min venne krets er jeg som sagt ikke vellykket... derfor er jo sammenligning veldig dumt å drive med :/

var mer at jeg sammenligner meg med deg..
Skrevet

28 år, vært sammen med ei flott jente i nå over 7 år, vært samboere i 6. Har ei lita jente på 6mnd som har begynt å krabbe litt rundt :) Og en liten søt katt. Har en bachelor og jobber som ingeniør, har reist mye i jobben rundt i verden og opplevd mye spennende. Vi har en leilighet, bil og er i prosessen med å kjøpe hus. Hun har i det siste vært veldig kvalm og øm i kroppen på utstikkende deler ved brystet, jeg mistenker at vi snart er 2 barnsforeldre, hvem vet, det var i tilfellet litt før planlagt kan man si.

Har igrunn oppnådd veldig mye, føler vi sammen har fått en god start på livet og det er deilig å se at det lønner seg å ta kloke avgjørelser og at jobbingen lønner seg. Har fine hobbyer og trives med livet :)

Gjest BettyBoop
Skrevet

28 år, vært sammen med ei flott jente i nå over 7 år, vært samboere i 6. Har ei lita jente på 6mnd som har begynt å krabbe litt rundt :) Og en liten søt katt. Har en bachelor og jobber som ingeniør, har reist mye i jobben rundt i verden og opplevd mye spennende. Vi har en leilighet, bil og er i prosessen med å kjøpe hus. Hun har i det siste vært veldig kvalm og øm i kroppen på utstikkende deler ved brystet, jeg mistenker at vi snart er 2 barnsforeldre, hvem vet, det var i tilfellet litt før planlagt kan man si.

Har igrunn oppnådd veldig mye, føler vi sammen har fått en god start på livet og det er deilig å se at det lønner seg å ta kloke avgjørelser og at jobbingen lønner seg. Har fine hobbyer og trives med livet :)

no offence men jeg hater dere
Skrevet

Du da? hvor er du i livet?

Kan hende det er mange som misunner deg for ditt liv..

Gjest BettyBoop
Skrevet

Du da? hvor er du i livet?

Kan hende det er mange som misunner deg for ditt liv..

les lenger opp. Jeg er singel og leier leilighet og søker på drømmejobben og får ikke. Begynner og å bli så gammel at om ikke jeg finner noen snart så kan jeg bare glemme å få barn. Ikke har jeg lov å ha husdyr der jeg bor heller. Så her i gården er det jaggu ikke mye å misunne.
Skrevet

Det er helt i orden. Håper det kan ordne seg for deg også :) Livet har likevel ikke vært uten utfordringer. Er gjerne en del ting jeg skulle vært foruten. Siden vi fikk barn hadde jeg trodd det skulle bli en skikkelig fin tid med familie, men min side av familien har jeg sett svært lite til pga diverse. Har alltid hatt et godt forhold til mine foreldre, jeg fikk en datter, men samtidig har jeg på mange måter mistet mine foreldre fordi de selv har mistet grepet. Jeg håper bare de finner veien tilbake :) Julen i fjor er det verste jeg har opplevd følelsesmessig i hele mitt liv.

Skrevet

Det er helt i orden. Håper det kan ordne seg for deg også :) Livet har likevel ikke vært uten utfordringer. Er gjerne en del ting jeg skulle vært foruten. Siden vi fikk barn hadde jeg trodd det skulle bli en skikkelig fin tid med familie, men min side av familien har jeg sett svært lite til pga diverse. Har alltid hatt et godt forhold til mine foreldre, jeg fikk en datter, men samtidig har jeg på mange måter mistet mine foreldre fordi de selv har mistet grepet. Jeg håper bare de finner veien tilbake :) Julen i fjor er det verste jeg har opplevd følelsesmessig i hele mitt liv.

Vi har alle vårt!

det er viktig å tenke på :)

• Liker 1
Skrevet

Det høres riktig ut :)

Skrevet

les lenger opp. Jeg er singel og leier leilighet og søker på drømmejobben og får ikke. Begynner og å bli så gammel at om ikke jeg finner noen snart så kan jeg bare glemme å få barn. Ikke har jeg lov å ha husdyr der jeg bor heller. Så her i gården er det jaggu ikke mye å misunne.

Du er 31 år, dvs du har fortsatt mange år på å finne den rette og få barn!

Når du først finner den rette så kan det gå veldig fort... jeg har flere venninner som innen et par år gikk fra å være singel til gift med barn og hus!

Så ikke gi opp! Når du er 39! DA kan du begynne å tenke sånn som du gjør...

Du har en utdannelse, det er mer enn mange har... og selv om du ikke har funnet drømmejobben (noe svææært mange ikke har) så kanskje den ligger og venter rundt hjørnet.

Du har mye positivt i livet ditt!

Skrevet

Jeg er 25 år, og er singel siden i høst.

Har bachelorgrad, planlegger også mer utdannelse da jeg er glad i skole og videre læring :) Er dog litt i "stå stille" fasen føler jeg, fått ny jobb og leilighet i Oslo for to måneder siden, flytter nedover i slutten av mai. Endelig skal jeg gjøre noe for meg selv og prøve noe helt nytt :D

Har også etter min mening, verdens søteste og kuleste hund :)

Veldig vanskelig å si hvor jeg er om 5 år, men håper jo at jeg har noe mer utdanning, har en jobb som jeg trives med, og kanskje funnet kjærligheten på nytt :)

Gjest BettyBoop
Skrevet

Du er 31 år, dvs du har fortsatt mange år på å finne den rette og få barn!

Når du først finner den rette så kan det gå veldig fort... jeg har flere venninner som innen et par år gikk fra å være singel til gift med barn og hus!

Så ikke gi opp! Når du er 39! DA kan du begynne å tenke sånn som du gjør...

Du har en utdannelse, det er mer enn mange har... og selv om du ikke har funnet drømmejobben (noe svææært mange ikke har) så kanskje den ligger og venter rundt hjørnet.

Du har mye positivt i livet ditt!

det var fint sagt :)
  • Liker 1
Gjest elle82
Skrevet

Er 32, har mann og et lite barn. Fast jobb, hus og bil. Er veldig lykkelig sammen med mannen og barnet vårt, og ellers generelt.

Mitt problem er at jeg ikke klarer å finne ut av hva jeg ønsker å jobbe med her i livet, om jeg skal ta en ny utdannelse el bruke den jeg har, være fornøyd med jobben jeg har el gå videre.. Dette er mer frustrerende enn jeg noensinne trodde det ville bli, og det irriterer meg at det tar så mye av fokuset mitt i hverdagen. Så jeg er nok fortsatt i en fase hvor jeg prøver å finne meg selv, til tross for at jeg har mye på plass:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...