AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Har en ettåring som de siste par ukene har sovet utrolig dårlig: på dagtid våkner han før han er utsovet og har problemer med å roe seg om kvelden. Eneste som hjelper er å ligge inntil meg eller pappaen, da kan han sove lenge på dagtid og sovner uten hyl og skrik på kveldstid. Når han har sovnet kan han legges i egen seng, og sover greit der. Har ikke tatt kampen med ham om dette, siden jeg håper det er en fase. Han har såvidt begynt i barnehage, og er i ferd med å begynne å prate og gå, så det er en tid med mye omveltning. Når han er våken er han stort sett blid og glad som alltid, men kanskje ekstra klengete på meg og pappaen. Er dette vanlig v barnehagestart/ ettårstadiet? Og kan jeg vente at det går over av seg selv eller bør jeg være på vakt mot å lage uvaner som er vanskelig å bli kvitt jo eldre han blir? Anonymous poster hash: 9ad56...8cb
Harlekin Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Har en ettåring som de siste par ukene har sovet utrolig dårlig: på dagtid våkner han før han er utsovet og har problemer med å roe seg om kvelden. Eneste som hjelper er å ligge inntil meg eller pappaen, da kan han sove lenge på dagtid og sovner uten hyl og skrik på kveldstid. Når han har sovnet kan han legges i egen seng, og sover greit der. Har ikke tatt kampen med ham om dette, siden jeg håper det er en fase. Han har såvidt begynt i barnehage, og er i ferd med å begynne å prate og gå, så det er en tid med mye omveltning. Når han er våken er han stort sett blid og glad som alltid, men kanskje ekstra klengete på meg og pappaen. Er dette vanlig v barnehagestart/ ettårstadiet? Og kan jeg vente at det går over av seg selv eller bør jeg være på vakt mot å lage uvaner som er vanskelig å bli kvitt jo eldre han blir? Anonymous poster hash: 9ad56...8cb Jeg tror det er akkurat som du skriver, at det er mye omveltninger for ham for tiden, og se reagerer han med uro, søvnproblemer og "klenging". Gi ham tid til å venne seg til det nye, så vil jeg tro han vender tilbake til sitt vanlige. 1
Ultiva Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Jeg tror det er akkurat som du skriver, at det er mye omveltninger for ham for tiden, og se reagerer han med uro, søvnproblemer og "klenging". Gi ham tid til å venne seg til det nye, så vil jeg tro han vender tilbake til sitt vanlige. Signerer denne. Gi ham trygghet og tid. Her hadde eldste behov for å sove i foreldresenga både den første måneden etter at vi flyttet inn i nytt hus, samt hele den første måneden etter bhg-start. Var bare godt å kunne gi ekstra omsorg og nærhet i disse periodene, det gikk seg fort til
Ultiva Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 (endret) Her sover forresten yngste på knappe ett år veldig urolig for tiden, det er intet mindre enn fem tenner på vei opp gjennom gommene.. Så du kan jo ta en titt inni munnen på gutten din og se om det er noe på gang der også Endret 5. mai 2014 av Ultiva
Gjest Magdalene Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Akkurat slik var vår minste da han begynte i bhg også. Han satt på fanget mitt i gyngestolen, mens jeg sang for han til han sovnet. Gikk over etter et par uker. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå