Gå til innhold

Drittlei

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her jeg bor, er det for det meste feriehus og hytter. Det har skjedd flere ganger at de som er på ferie ikke bryr seg om oss som bor her hele tiden, og andre roligere ferierende rundt her. Som høy musikk, saging osv. etter 23.00. Har aldri klaget til dem, selv om det har fristet. Mem nå har vi hatt en ferienabo som lenge har latt hunden sin gå uten bånd. Den driter både her og der, og både vi og andre fastboende, har funnet hundebæsj flere steder. Veldig gøy å slå plenen, være redd for å trø i det osv... To av de andre fastboende ga i påsken beskjed til hundeeierne om de kunne ha hunden i bånd. Dette ble respektert, men så fort påsken var over, var det tilbake til det samme. Er bokstavelig talt drittlei. Tenker også på barn som kan trø i dette her. Noen tips og råd om hva vi kan si/gjøre? Bør vi finne osd i dette?

Anonymous poster hash: 884b1...94a

Anonymous poster hash: e471b...ebc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke innafor. Er helt greit å si ifra om at dette ikke er i orden. De får holde dyret sitt i bånd og plukke opp dritten etter den.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke innafor. Er helt greit å si ifra om at dette ikke er i orden. De får holde dyret sitt i bånd og plukke opp dritten etter den.

Helt enig! Men det virker ikke som de bryr aeg. Som nevnt har andre naboer sagt fra, vi har hengt opp lapper rundt om bruk av hundepose osv. Får vel prøve å gi beskjed enda en gang og håpe at de respekterer det. Får ofte inntrykk av at feriefolk bare kan gjøre som de vil. Er ikke så nøyw md oss som bor her :-P Sier ikke at det gjelder alle altså.

TS

Skrevet

Hovedinnlegget var litt uklart. Er det gitt beskjed direkte til eierne av hunden om at de må holde hunden i bånd? Jeg ville ringt dem neste gang du ser hunden løs, og si i fra igjen. det høres jo ikke akkurat ut som at den kommer seg løs ved et uhell siden dette skjer gang på gang.

Hvis de ikke respekterer dette så ville jeg kontaktet politiet (eller hvem som tar hånd om løshunder i området, noe jeg regner med politiet kan fortelle deg hvis du tar kontakt). Så vidt jeg vet skal de ha i allefall en tusenlapp av hundeeier for arbeidet de gjør med å hente inn hunden, og hvis man vet at det kan koste såpass å la hunden gå løs, så er det kanskje nok til å få dem til å skjerpe seg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Et symptom på den egoisme som brer om seg i samfunnet dessverre. Om mulig så flytt langt fra folk.

Anonymous poster hash: 3f51f...bdb
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hovedinnlegget var litt uklart. Er det gitt beskjed direkte til eierne av hunden om at de må holde hunden i bånd? Jeg ville ringt dem neste gang du ser hunden løs, og si i fra igjen. det høres jo ikke akkurat ut som at den kommer seg løs ved et uhell siden dette skjer gang på gang.

Hvis de ikke respekterer dette så ville jeg kontaktet politiet (eller hvem som tar hånd om løshunder i området, noe jeg regner med politiet kan fortelle deg hvis du tar kontakt). Så vidt jeg vet skal de ha i allefall en tusenlapp av hundeeier for arbeidet de gjør med å hente inn hunden, og hvis man vet at det kan koste såpass å la hunden gå løs, så er det kanskje nok til å få dem til å skjerpe seg.

Det har blitt gitt direkte beskjed til hundeeierne, ja. Opptil flere ganger. Når disse kommer på ferie, slipper de hunden løs ut fra bilen. Da løper den rundt i alle hager... Har nå gitt beskjed enda en gang, så håper de har litt respekt for oss som bor her!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Uff, skjønner deg veldig godt. Vi hadde en nabo som synes hagen vår var et fint hundetoalett😖

Jeg likte å plante i hagen og stelle blomstret,men mistet lysten når hunden tisset det hver dag. De tok aldri hensyn uansett hvor ofte vi sa ifra, der ble bare sure.

Skylte på at det var barnas hund. Barna var 3 og 5😕.

De flyttet. Puh. Noen er ikke helt på nett.....

Anonymous poster hash: 0ee21...f84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er hundene løse i båndtvangstiden, se om du får fanget de og overlevert til Viking/Falck fortest mulig. Så koster det litt for de å få ut hundene sine, og kanskje de lærer da.

Ellers trur jeg at jeg hadde plukket opp all driten og snudd posen opp ned på trappa til hundeeieren...

Anonymous poster hash: ee226...c06
  • Liker 3
Skrevet

Plukk det opp og legg på trappa deres! :flekke:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det med å legge dritten på trappa deres, vurderer jeg sterkt! Det blir definitivt neste steg :-D

TS

Skrevet

Skjønner at du er lei, men hvilken rolle spiller det om et barn skulle komme til å tråkke i det? I forhold til voksne mener jeg?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Plukk opp all bæsjen og legg den på trappa deres.

Anonymous poster hash: 4ca3c...4e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt samme problem her jeg bor. Først ga jeg beskjed om dette (har hund selv og det kan jo være bl.a smitte i bæsj). Så plukket jeg opp en kake og la den i pose på dørmatten med en lapp "sånn kan det også gjøres :)". Det fungerte ikke, så neste gang tømte jeg posen på dørmatten. Det fungerte faktisk heller ikke så da klinte jeg det på soveromsvinduet som var åpent. Det gjorde jobben sin.

Anonymous poster hash: d6370...a5e
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner at du er lei, men hvilken rolle spiller det om et barn skulle komme til å tråkke i det? I forhold til voksne mener jeg?

Så du synes det er gøy for et barn å trø i hundebæsj? Tenkte mest på barna jeg, da. Tror ikke akkurat noen digger å få føttene smurt inn på den måten.

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...