Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Per i dag eier jeg ingen TV. Har aldri hatt en tv i hele mitt liv, så jeg er lite kjent med lisenssystemmet. Derfor har jeg noen spørsmål:

- Jeg har ingen kanaler/abonement knyttet til mitt navn og leilighet

- Jeg tenker å kjøpe ev smart-TV for å bruke den som monitor

- Kjæresten har lyst til å kjøpe meg en parabolantenne for å ta inn sygnaler fra hjemmelandet

- Planen min var å plombere TVen. Men da får jeg jo ikke bruke den til parabol når jeg ombestemmer meg? Er det ikke den inngangen de plomberer?

- Det er tillatt og ha parabolantenne bare under rekkverknivå på balkongen. Da er det ikke sikkert jeg kan få signalen hvis det blir feil rettning.

Si meg om dette er riktig:

Alt 1. Jeg kjøper tven først, ser om jeg får parabolsignaler. Hvis ja, så gjør jeg ingenting med TVen (fortsatt ingen abonement eller norske kanaler).

Alt 2. Jeg kjøper TVen og blir registrert pliktig til å betale lisens, ser at parabolantenne gir ingen signaler. Plomberer tven og blir kvitt tv-lisensen. Lever videre med TV som monitor.

Anonymous poster hash: 83743...91a
AnonymBruker
Skrevet

Alt 2 høres riktig ut, du må betale lisens for å ha tv som mottaker, hjelper ikke å si at du ikke ser norsk TV.

Anonymous poster hash: f5ccf...814

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke å plombere tv når du har satellittmottaker. Denne må du betale lisens for.

Anonymous poster hash: 3a2a4...bf0

Skrevet

Hvor kommer kjæresten fra? Det Er mye andre muligheter å se kanaler fra andre land, med bedre kvalitet en parabol og med å bruke tv som er plombert.

AnonymBruker
Skrevet

Hvor kommer kjæresten fra? Det Er mye andre muligheter å se kanaler fra andre land, med bedre kvalitet en parabol og med å bruke tv som er plombert.

Hvilke alternativer er det da? Nett tv gir d[rlig bildekvalitet og er avhengig av nett hastughet.

Med parabol får jeg ca 80 kanaler fra flere land (på språkene jeg behersker) til ca 120 kr i mnd.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hjelper ikke å plombere tv når du har satellittmottaker. Denne må du betale lisens for.

Anonymous poster hash: 3a2a4...bf0

Hvis jeg ser at parabol ikke fungerer (alt 2), så skal jeg selvfølgelig ikke beholde den. Hvorfor skulle jeg det?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Kasakhstan.

Skrevet

Med en gang du kjøper en tv så melder butikken du kjøper tv'n det inn til NRK. Så har du kjøpt tv'n så har du ikke mye annet valg enn å betale lisens gitt.

Du må betale lisens uavhengig om du har kanaler eller ikke. Det eneste du kan gjøre er å plombere den, som du nevner.

Skrevet (endret)

Kasakhstan.

Kanskje hun bør sjekke www.Ozo.tv - de har mange kanaler fra ex-sovetiet landene. Kvalitet er ikke å klage på, pris også er rimelig. Det er mulig å ha fri test abonomang.

(og nei, jeg jobber ikke for dem, men er bruker alrede 3år. Ser på datamaskin, iPad samt har 2 dekodere i 2 forskjellige rom tilknytted direkte til TVn)

Endret av Exoriri
AnonymBruker
Skrevet

Har du kjøpt tv i ditt navn så får du lisens.

Anonymous poster hash: 01e4d...be1
Skrevet

Har du kjøpt tv i ditt navn så får du lisens.

Anonymous poster hash: 01e4d...be1

Ikke at jeg oppførdrer men hvis kjæresten kjøper det med kontant og oppgir addresse samt telefon i Kazakhstan da er det ikke noe lisenss

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...