AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Hei! Jeg og typen skal flytte sammen i en leilighet. Det er en del av en enebolig,type kjellerleilighet. Det eneste er at det er noen helt hinsides stygge farger der. Gult og grønt og rosa og rødt. Får vi lov til å male veggene, og male listene hvite? Eller er ikke det noe vi får lov til? Vet ikke hvordan reglene på dette er, da jeg har leid hos tanten min, og der pusset jeg og hun opp sammen før jeg flyttet inn. Er kun snakk om å bytte farger på veggene, og evt male dørlister og vinduslister.Anonymous poster hash: f453c...f8e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Det må dere ta opp med huseier Anonymous poster hash: 798c9...3c5 3
Djungelvrål Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Du må selvfølgelig spørre huseier. Pusser dere opp og leier skal dere også ha dekket kostnadene. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Du må selvfølgelig spørre huseier. Pusser dere opp og leier skal dere også ha dekket kostnadene. Det er det vanlige, men man har ikke krav på det ifølge loven. Anonymous poster hash: 798c9...3c5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 Jeg spurte huseier, men får ikke noe klart svar. De har ikke pusset opp på minst 20 år, og det er en del merker på veggene etter tidligere leietakere. Så klart vi dekker kostnadene! Det skulle jo bare mangle når det er vi som vil male! Anonymous poster hash: f453c...f8e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #7 Skrevet 5. mai 2014 Så lenge dere gjør noe som forbedrer boligen (objektivt sett), så vil jo de fleste huseiere være positive til det. Og det å skifte fra snodige farger til nøytralt hvitt/beige bør være en nokså objektiv forbedring. Men dere har ingen rett til å male. Så dere kan ikke gjøre annet enn å snakke med huseier, argumentere godt for dere og få et klart og tydelig svar før dere setter igang. Anonymous poster hash: b6818...464 2
Gjest BettyBoop Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 Hei! Jeg og typen skal flytte sammen i en leilighet. Det er en del av en enebolig,type kjellerleilighet. Det eneste er at det er noen helt hinsides stygge farger der. Gult og grønt og rosa og rødt. Får vi lov til å male veggene, og male listene hvite? Eller er ikke det noe vi får lov til? Vet ikke hvordan reglene på dette er, da jeg har leid hos tanten min, og der pusset jeg og hun opp sammen før jeg flyttet inn. Er kun snakk om å bytte farger på veggene, og evt male dørlister og vinduslister.Anonymous poster hash: f453c...f8e tenker at om dere spør huseier og huseier sier kjør på, da er det lov
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #9 Skrevet 5. mai 2014 Så lenge dere gjør noe som forbedrer boligen (objektivt sett), så vil jo de fleste huseiere være positive til det. Og det å skifte fra snodige farger til nøytralt hvitt/beige bør være en nokså objektiv forbedring. Men dere har ingen rett til å male. Så dere kan ikke gjøre annet enn å snakke med huseier, argumentere godt for dere og få et klart og tydelig svar før dere setter igang.Anonymous poster hash: b6818...464 Så jeg må rett og slett bare prøve å få et svar fra dem da.. Får nemlig mer sånn "tja, det er vel kanskje ikke så helt umulig" Og er litt redd for å male til lyse vegger, så plutselig har jeg gjort noe galt. For jeg tar ikke det der som et klarsignal..Anonymous poster hash: f453c...f8e
Fiolinisten Skrevet 5. mai 2014 #10 Skrevet 5. mai 2014 Bare huseier kan svare på dette. Jeg hadde hvert fall blitt sint om leieboere hadde pusset opp leiligheten uten å høre med meg først. Da det kan gjøre leiligheten mindre attraktiv for nye leieboere. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #11 Skrevet 5. mai 2014 Bare huseier kan svare på dette. Jeg hadde hvert fall blitt sint om leieboere hadde pusset opp leiligheten uten å høre med meg først. Da det kan gjøre leiligheten mindre attraktiv for nye leieboere. Nja, det er jo en del steder der malingen har forsvunnet, så under det grønne kom det fram mye blått. Osv. Og et rom har noen barn tegnet med sprittusj på en vegg. Så ja. Men klager ikke i forhold til leiepris! Og den er stor. Så får snakke med huseier igjen.Anonymous poster hash: f453c...f8e
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #12 Skrevet 5. mai 2014 Så jeg må rett og slett bare prøve å få et svar fra dem da.. Får nemlig mer sånn "tja, det er vel kanskje ikke så helt umulig" Og er litt redd for å male til lyse vegger, så plutselig har jeg gjort noe galt. For jeg tar ikke det der som et klarsignal..Anonymous poster hash: f453c...f8e Da er du bare nødt til å spørre igjen. Jeg skjønner du har lyst å kaste noe maling på så stygge vegger, men ikke gjør for mye, du bidrar tross alt til en verdiøkning på noe som ikke er ditt, i tillegg til at du betaler på noen andres lån (gjennom leien). Spar heller pengene slik at dere kan kjøpe noe eget. Anonymous poster hash: abe0d...0b6 1
Fiolinisten Skrevet 5. mai 2014 #13 Skrevet 5. mai 2014 Nja, det er jo en del steder der malingen har forsvunnet, så under det grønne kom det fram mye blått. Osv. Og et rom har noen barn tegnet med sprittusj på en vegg. Så ja. Men klager ikke i forhold til leiepris! Og den er stor. Så får snakke med huseier igjen.Anonymous poster hash: f453c...f8e Det har ingenting å si om hvilken stand leiliheten er i. Det er for respekt av noe en ikke eier selv. 1
Gjest bustyvel Skrevet 5. mai 2014 #14 Skrevet 5. mai 2014 Spør om dere kan male veggene hvite. Det er vel et ganske enkelt spørsmål.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #15 Skrevet 5. mai 2014 Har spurt en del ganger da. Men har spurt han igjen og han skal snakke med konen sin. Så da ordner det forhåpentligvis seg 😊 Spør om dere kan male veggene hvite. Det er vel et ganske enkelt spørsmål. Anonymous poster hash: f453c...f8e 1
Sylvari Skrevet 5. mai 2014 #16 Skrevet 5. mai 2014 Har spurt en del ganger da. Men har spurt han igjen og han skal snakke med konen sin. Så da ordner det forhåpentligvis seg Anonymous poster hash: f453c...f8e Har dere gjort det klart at dere er villige til å betale for det som skal gjøres? For hvis ikke så ser de vel på det som en unødvendig utgift og derfor haler det ut litt. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #17 Skrevet 5. mai 2014 Det har vi gjort veldig tydelig. Vi har også sagt at det blir lyse, nøytrale farger og at vi betaler for maling osv og at det er vi som skal gjøre jobben. Han lurte på om det evt ble mulig å få se resultatet og det sa vi ja til. Men han har ikke gitt svar, og vi begynte å spørre for ca 2 måneder siden, og vi flytter inn denne uken. Har dere gjort det klart at dere er villige til å betale for det som skal gjøres? For hvis ikke så ser de vel på det som en unødvendig utgift og derfor haler det ut litt. Anonymous poster hash: f453c...f8e
Gjest BettyBoop Skrevet 5. mai 2014 #18 Skrevet 5. mai 2014 Det har vi gjort veldig tydelig. Vi har også sagt at det blir lyse, nøytrale farger og at vi betaler for maling osv og at det er vi som skal gjøre jobben. Han lurte på om det evt ble mulig å få se resultatet og det sa vi ja til. Men han har ikke gitt svar, og vi begynte å spørre for ca 2 måneder siden, og vi flytter inn denne uken.Anonymous poster hash: f453c...f8e han høres ut som en som ille tør å bestemme noe før kona har gitt klarsignal.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #19 Skrevet 5. mai 2014 Går ikke fort med han nei.. Men vi får bare vente. Men blir vel litt dumt å mase på svar kanskje? han høres ut som en som ille tør å bestemme noe før kona har gitt klarsignal. Anonymous poster hash: f453c...f8e
Gjest BettyBoop Skrevet 5. mai 2014 #20 Skrevet 5. mai 2014 Går ikke fort med han nei.. Men vi får bare vente. Men blir vel litt dumt å mase på svar kanskje?Anonymous poster hash: f453c...f8e har du mobilnr til kona?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå