Sugar&Spice Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Hei dere! Jeg bor i en ganske gammel bygård i Oslo, og deler vegg med en romkamerat. Det er en dør mellom oss(som ikke brukes), men som lekker utrolig mye lyd. Om hun snakker i telefonen kan jeg høre nøyaktig hva hun sier... Det er nesten en cm glippe mellom døren og dørterskelen, så er jo ikke rart lyden bærer... Noen ide om hva jeg kan gjøre? Jeg leier, så kan ikke gjøre noen store ting - trenger mest hjelp til å plastre såret. Har sjekket clas ohlson, der selges det jo sånn liste-ting som du limer på osv, men er usikker på om det kommer til å hjelpe noe særlig...? Noen som har erfaringer med dette? Må sies at det er store og gamle dører... (lurer på om det er originale?), så de er ujevne og håpløse... Hun jeg bor med nå er ganske stille av seg, og det er jeg også, så det er ikke noe stort problem og jeg har blitt vant til det, men hadde satt pris på litt mer privatliv... Takk for tips på forhånd!
Surriball Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Kanskje det hjelper om du tetter igjen glippen under døra med et teppe?
Sugar&Spice Skrevet 5. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2014 Kanskje det hjelper om du tetter igjen glippen under døra med et teppe? Ja, har tenkt på det. Men det er altså ujevnhetee rundt hele døren, ikke bare i bunn. Men skal legge ett teppe der og se om det fungerer! Kan det gå med et håndkle og?
Nautika Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Har du mulighet til å plassere en hylle eller noe slikt foran døra? Kan også "tette igjen" bak med for eksempel et teppe, dyne eller tynn madrass.
Gjest KrissyHart Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 på biltema ah de slike plastikk remser man kan tette igjen rundt dørene, koster så og si ingenting
Minya Skrevet 6. mai 2014 #6 Skrevet 6. mai 2014 Er det en sånn dør som de har fjernet dørhåndtaket på som ikke kan brukes overhodet, kan du jo sparkle igjen alle glipene? Enten med ordentlig sementsparkel, eller med akrylfugemasse. Funker som faen.
Gjest Herr Heftig Skrevet 6. mai 2014 #7 Skrevet 6. mai 2014 Har du spurt utleier? Den kan sikkert leies ut for høyere leie senere hvis den åpningen tettes.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #8 Skrevet 6. mai 2014 Heng opp et stort veggteppe foran og tett sprekken under.Anonymous poster hash: ddc10...161
Sugar&Spice Skrevet 6. mai 2014 Forfatter #9 Skrevet 6. mai 2014 Er det en sånn dør som de har fjernet dørhåndtaket på som ikke kan brukes overhodet, kan du jo sparkle igjen alle glipene? Enten med ordentlig sementsparkel, eller med akrylfugemasse. Funker som faen. Den kan åpnes, har dørhåndtak og den er ikke stengt. Prøvde i sted, så den kan i praksis brukes. Men det gjør ikke vi. Så tør ikke sparkle igjen eller noe, er redd for å få kjeft når jeg evt flytter, haha! Å henge et veggteppe foran er uaktuelt da døren er en av de flotteste tingene med leiligheten. SKal gå til innkjøp av sånne plastremser, og tette igjen mest mulig. Håndklær i bunnen for å tette igjen mest der. Ellers er døren veldig ujevn og gammel, så er vanskelig å gjøre noe med. Er en gammel tredør, både døren inn til rommet mitt og døren mellom meg og romkamerat. Takk for masse tips, skal prøve å tette igjen mest mulig! Døren slår inn på mitt rom (begge dørene, faktisk...), burde jeg da egentlig tette fra de andre sidene? Skal spørre romkamerat i morgen. Evt noen som vet om noen som kan ha mye peiling på akkurat gamle dører i gamle bygårder? Burde jeg spørre vaktmester om dette? vi leier jo bare, så er litt usikker på hvordan dette fungerer nemlig. Takk for tips hittil! Kom gjerne med fler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå