AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Hei! Lurer på om det fremdeles går ann å søke opp folk i skattelistene? Jeg trodde det var slik at det gikk ann, men at det måtte gjøres via Skatteetaten, samt at vedkommende ville få beskjed om at et søk på dem var foretatt. Nå ser jeg imidlertid kun skatteliste for 2012 og ikke 2013 når jeg søker - har jeg misforstått? Er det ingen måte å få opp 2013 på, eller er jeg bare for tidlig ute? :-) Anonymous poster hash: d479b...5e2
L'amie Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 2013 har vel ikke kommet ennå, siden det ikke er ferdig liknet. 2
Zzyzx Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 2013 vil bli tilgjengelig når skatteoppgjøret er ferdig. Oktober eller noe sånt. 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Aha! Tusen takk begge to! :-) TS Anonymous poster hash: d479b...5e2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Hadde vært kult å kunne søke i skattelistene forr 2013 før man får vite utfallet av skatteoppgjøret. Anonymous poster hash: 04eec...816
L'amie Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 Hadde vært kult å kunne søke i skattelistene forr 2013 før man får vite utfallet av skatteoppgjøret.Anonymous poster hash: 04eec...816 Hva er kult med det? Da vet man jo ikke om man får riktige tall eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #7 Skrevet 5. mai 2014 Hva er kult med det? Da vet man jo ikke om man får riktige tall eller ikke. Gratulerer, du misforsto innlegget!Anonymous poster hash: 04eec...816 1
malifika Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 Patetisk at folk ikke har andre ting å bruke tiden sin på enn å snoke rundt etter hva andre tjener! 4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #9 Skrevet 5. mai 2014 Patetisk at folk ikke har andre ting å bruke tiden sin på enn å snoke rundt etter hva andre tjener! Ikke mer patetisk enn å skrive furtne innlegg som ditt i alle fall...Anonymous poster hash: 195cf...91b 4
malifika Skrevet 5. mai 2014 #10 Skrevet 5. mai 2014 AnonymBruker, on 05 May 2014 - 17:59, said: Ikke mer patetisk enn å skrive furtne innlegg som ditt i alle fall...Anonymous poster hash: 195cf...91b Jeg furter på ingen måte. Jeg påpeker bare det faktum av at jeg syntes folk har rett til et privatliv. At skatteetaten ikke har skjønt det og fortsetter å legge ut lister for gud og hvermann år etter år, betyr ikke at det er greit. Med så mange saker det har vært i mediene ang barn som blir mobbet pga at andre unger sjekker foreldrene deres i skattelistene syntes jeg at voksne mennesker bør holde seg for gode til å snoke rundt sånn. Men, for all hvis jeg er furten fordi jeg mener at andres private økonomi ikke er alle manns eie så må du gjerne kalle meg det 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #11 Skrevet 5. mai 2014 Jeg tror ikke det varer lenge før det blir slutt på å kunne søke opp andre på skatteetaten for den vanlige nordmann. Anonymous poster hash: e1244...504
L'amie Skrevet 5. mai 2014 #12 Skrevet 5. mai 2014 Gratulerer, du misforsto innlegget!Anonymous poster hash: 04eec...816 Det er jeg slett ikke sikker på. Setter pris på en hyggeligere tone også forresten. Hva er vitsen i å snoke rundt på andres inntekt og formue, når det kan være mye som ikke er med eller motsatt? Er det ikke like greit å vente til likninga faktisk er klar, hvis man absolutt skal snoke?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #13 Skrevet 5. mai 2014 ... Jeg trodde det var slik at det gikk ann, men at det måtte gjøres via Skatteetaten, samt at vedkommende ville få beskjed om at et søk på dem var foretatt. ... Anonymous poster hash: d479b...5e2 Stemmer dette? Får vedkommende beskjed? Er det noen måte jeg kan finne ut hvor mange/ hvem som har søkt opp meg? Anonymous poster hash: 1a9d3...716
Gjest Tris Skrevet 5. mai 2014 #14 Skrevet 5. mai 2014 Stemmer dette? Får vedkommende beskjed? Er det noen måte jeg kan finne ut hvor mange/ hvem som har søkt opp meg? Anonymous poster hash: 1a9d3...716 Nei, slike søk er pr i dag anonymisert.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #15 Skrevet 5. mai 2014 Nei, slike søk er pr i dag anonymisert. Men kan jeg få vite hvor mange som har søkt meg opp da? Anonymous poster hash: 1a9d3...716
Gjest Tris Skrevet 5. mai 2014 #16 Skrevet 5. mai 2014 Men kan jeg få vite hvor mange som har søkt meg opp da? Anonymous poster hash: 1a9d3...716 Nei. http://www.skatteetaten.no/no/person/skatteoppgjor/sok-i-skattelistene/
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #17 Skrevet 6. mai 2014 Jeg furter på ingen måte. Jeg påpeker bare det faktum av at jeg syntes folk har rett til et privatliv. At skatteetaten ikke har skjønt det og fortsetter å legge ut lister for gud og hvermann år etter år, betyr ikke at det er greit. Med så mange saker det har vært i mediene ang barn som blir mobbet pga at andre unger sjekker foreldrene deres i skattelistene syntes jeg at voksne mennesker bør holde seg for gode til å snoke rundt sånn. Men, for all hvis jeg er furten fordi jeg mener at andres private økonomi ikke er alle manns eie så må du gjerne kalle meg det Jeg syns faktisk at det er ganske trist at det snart blir slutt på å kunne sjekke ligningsdataene anonymt. Det er veldig interessant å se hvordan skattesystemet fungerer i praksis. Mange mennesker som man vet lever meget godt, med stor materiell rikdom, har ofte en svært lav skattbar inntekt og betaler lite skatt, mens moderat lønnede ansatte som lever under beskjedne materielle forhold, kan gjerne betale langt mer i skatt. Anonymous poster hash: e45ae...9df
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #18 Skrevet 6. mai 2014 Jeg syns faktisk at det er ganske trist at det snart blir slutt på å kunne sjekke ligningsdataene anonymt. Det er veldig interessant å se hvordan skattesystemet fungerer i praksis. Mange mennesker som man vet lever meget godt, med stor materiell rikdom, har ofte en svært lav skattbar inntekt og betaler lite skatt, mens moderat lønnede ansatte som lever under beskjedne materielle forhold, kan gjerne betale langt mer i skatt. Anonymous poster hash: e45ae...9df Hvordan kan det ha seg? Anonymous poster hash: 30412...d38
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #19 Skrevet 6. mai 2014 Jeg syns faktisk at det er ganske trist at det snart blir slutt på å kunne sjekke ligningsdataene anonymt. Det er veldig interessant å se hvordan skattesystemet fungerer i praksis. Anonymous poster hash: e45ae...9df Det ville også vært interessant å vite hvor mange prosent (eller skal vi si promille?) som søker i skattelistene for å "se hvordan skattesystemet fungerer i praksis". Anonymous poster hash: 9e362...f9d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #20 Skrevet 6. mai 2014 Det er jeg slett ikke sikker på. Er det ikke like greit å vente til likninga faktisk er klar, hvis man absolutt skal snoke? Du misforstod altså. Anonymous poster hash: 04eec...816
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå