AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Jeg blir snart gal. Jeg har et barn på 2 år som trass er for alt. Skifte bleie, gå ut/gå inn, inn i bil, stå opp/sove og alt skal være en evig kamp virker det som. Og barnet er mye verre med meg som mor enn med sin far. Er det noe jeg gjør galt, eller er det et vanlig fenomen at en av foreldrene får mer av dette enn den andre? Det skal sies at jeg er hjemme med han mest.Anonymous poster hash: 89dcc...76c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Ingen som har noe?Anonymous poster hash: 89dcc...76c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Har ikke noen råd, annet enn "jeg vet hvordan du har det". Og jeg tror det er vanlig at det er én som får det meste. Eneste som hjalp oss litt var å bli nazi på rutiner mht mat og søvn (fordi avvik gjorde alt verre). Ellers: Avledning og forsøk å ikke bli sint. Anonymous poster hash: 287c4...e33
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #4 Skrevet 5. mai 2014 Vi har også en sint toåring i huset. Han trasser mer mot far enn mot meg, men jeg er litt flinkere enn far til å gjøre småting som får humøret opp igjen. Vi har et barn fra før som snakket bra da hun var to år, og da var det lettere å forklare ting, ha dialog etc. Men denne pjokken vår har ikke mye språk ennå, og bare legger seg ned på gulvet og vræler. Vi blir litt rådville, vet ikke helt hvordan vi skal takle trassepisodene når vi ikke kan samtale/gjøre oss forstått... Vet ikke hvor mye som går inn når vi prøver å "oppdra" ham, heller. F.eks. når han kaster mat ned fra bordet, sier vi nei, det må du ikke gjøre, og gjør han det en gang til, setter vi ham ned på gulvet. Da står han der og skriker i stedet.... Lenge siden vi har spist mat i fred og ro, for å si det slik... Var i allefall litt lettere med storesøster, som man kunne snakke med i samme alder. Det jeg vet er at dette er en fase som de vokser seg gjennom... men så mange råd om hvordan takle det mens man står midt oppi det har jeg dessverre ikke... Anonymous poster hash: 5c6bd...777
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå