Gå til innhold

problem med spill & skjermkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

nok et teknisk spørsmål fra meg.

kan man skifte skjermkort/videokort på en laptop? jeg har kjøpt meg et nytt spill jeg er veldig ivrig etter å begynne på, og så må jeg visst ha Nvidia GForce 3 eller ATI Radeon 8500 eller bedre. åpenbart så har ikke jeg disse skjermkortene, for spillet funker ikke mer enn at jeg får sett introen og laget karakteren min.

så går det an? eller må jeg bare slå meg til ro med at jeg har kjøpt et spill jeg ikke får spilt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke så sikker på om det er lurt å gjøre det. Kommer an på veldig mange ting egentlig. Laptop er ikke noe man fikler med selv på det området der med mindre man har _god_ peiling.

Det kan fort koste veldig mye å bytte et skjermkort i en laptop, i og med at det ikke anbefales å gjøre det selv.

Det du derimot kan prøve er å fikse på innstillingene i spillet slik at det krever minst mulig ressurser av pc'n.

Skrevet

takk for hjelpen. håper jeg klarer å få tak i en av datanerdkompisene mine, de klarer sikkert å fikse nytt skjermkort til meg.

forandre på innstillingene kan jeg prøve på, men jeg tviler på at det funker!

:)

Skrevet

Bare sånn obs..

De fleste laptoper har intigrert skjermkort i hovedkortet.. og man kan ikke bytte det. ;)

Du kan derimot forsøke å oppdatere skjermkortdriverene dine, feilsøke på ev. feil og reinstallere windows i verstefall..

Gjest Devil's Spawn
Skrevet

Spill og bærbare hører forøvrig dårlig sammen. Dersom du skal bruke data til spilling, skaff deg en stasjonær.

Skrevet

har en stasjonær en... men den er relativt gammel og blæ og sånn, og skal egentlig gis vekk til en kompis som skal ha den i nettverk.

jeg håper at jeg finner en løsning på dette her, om det ikke ornder seg får jeg vel fikse litt på den gamle stasjonære.

uansett, takk for hjelp og forklaringer og råd og sånn! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...