AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #1 Skrevet 5. mai 2014 Hei! Jeg har slitt litt med ting og tang fortiden, som har gjort meg litt stressa g tenkt mye. Problemer med kjæresten... Dette har ført til (tror det er dette?) at jeg har gått ned 9 kilo på 2-3 mnd! Jeg er 159 høy, og pleier å ligge på ca 55 kilo, nå er jeg på 45.9! Det skremmer meg litt egentlig. 45 kilo er ingenting! Noen som har opplevd det samme pga lignende situasjoner? Eller bør jeg oppsøke lege, kanskje noe er galt? Mens disse problemene har pågått så har jeg spise like mye som før, så det er ikke det at jeg ikke har fått i meg mat liksom? Jeg har også gjort det slutt med kjæresten, for å lette litt på meg selv, og for å komme meg opp igjen både psykisk og fysisk, det er snart en mnd siden, men har ikke blitt noe mer på kiloene. Jeg tenkte å begynne å trene ltt lett styrketrening, for å gå opp i vekt, er dette anbefalt? Eller hvordan skal jeg gå opp i vekt igjen? På en sunn måte? Noen som kan gi meg noen tips og erfaringer? Anonymous poster hash: cd737...aeb
bebisss Skrevet 5. mai 2014 #2 Skrevet 5. mai 2014 Stress kan gjøre at du går ned i vekt. Jeg har gått igjennom mye selv di siste 3-4 månedene og bikket over 70 kg, men nå ligger jeg på 61kg og jeg er 172cm og jeg ser vekta går ned hele tiden selv om jeg spiser meg mett (men spiser sunt). Mye jobbing, typeproblemer, stress etc er ikke godt for kroppen og den bruker mye energi på å gruble og tenke.. Men du kan jo alltids ta en tur til legen, det vil nok hjelpe deg mye og legen kan ta eventuelle sjekk og du kan få roet deg ned litt 45 kg er veldig lite selv om du ikke er så høy, så gjerne få litt hjelp
Gjest Runforit Skrevet 5. mai 2014 #3 Skrevet 5. mai 2014 Du har nok spist mindre enn du pleier. Stress har en tendens til å dempe matlysten. Skjer det mye rundt meg så blir jeg automatisk mer rastløs og beveger meg mer enn ellers samt at jeg ikke merker at jeg er sulten så det kan gå opp til 6-8 timer mellom måltider. Jeg kan gå ned 1-2 kg på bare på 1 uke (og det er mye for meg siden jeg ikke har så mye å gå på). Jeg føler at jeg spiser nok mens det pågår, men når jeg faktisk ser over dagen matmessig så ser jeg jo at det blir mindre enn jeg pleier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå