Gå til innhold

konfirmasjonsmat

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva serverte dere ? Gjerne middag og dessert.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde koldtbord til mat/middag (karbonader, poteter og brun saus var en del av koldtbordet og dermed så ble det jo middag på den måten) og karamellpudding, mandelkjernepudding og iskake til dessert.

AnonymBruker
Skrevet

Hadde fireretters da jeg ble konfirmert for noen år siden, hvor mitt søskenbarn som er kokk bisto.

Forrett 1: Melon og skinke

Forrett 2: Noe slags fiskesuppe

Hovedrett: Oksestek med fløtebaktepoteter, asparges, noen flere grønnsaker og noe slags saus

Dessert: Hjemmelaget multeis med noe slags hjemmelaget pynt. Var råstilig husker jeg

Hadde koldtbord også, da kun et fåtall var invitert til middag.

Anonymous poster hash: 35ff5...198

Skrevet

I min konfirmasjon var det koldtbord, med en liten osteforrett mens folk ordnet seg, besteforeldre hvilte og bordet ble dekket. Til dessert var det karamelpudding, sjokolademouse, krumkaker og jordbær.

Skrevet

I min konfirmasjon var det mine foreldre som bestemte. Jeg hadde oksestek med vanlig tilbehør (kokte poteter, grønnsaker og saus). Til dessert var det iskake. Jeg liker ikke is så husker jeg satt bare å ventet på kakene til kaffen etterpå :P kjøttet var godt da! Men vi pleide aldri å ha rødt kjøtt, så det var luksus for meg :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg var nettopp i konfirmasjon, og der ble det servert en gryterett med ris, og NYDELIGE hjemmebakte rundstykker til. Helt fantastisk mat etter min mening! Ingen dessert til middagen, men kakebord med mange forskjellige kaker inkludert gele og vaniljesaus. Dermed fikk alle velge noe de hadde lyst på til dessert.

Anonymous poster hash: 63b74...f5e
Skrevet

Forrett: Ostebord.
Hoved: Sodd og flatbrød
Dessert: Iskake og/eller fruktkoktail med vaniljesaus og krem.

Skrevet

Jeg hadde snitter og de andre konfirmasjonene jeg har vært i har vært koldtbord. Trodde middag var mer vanlig i bryllup jeg og ikke konfirmasjon.

AnonymBruker
Skrevet

I meny til vår 1. konfirmant var det koldtbord og etter det kaffe og kaker.<br /><br />Denne gangen blir det middag med kalvesteik, slottspotet, fløtesaus og grønnsaker. (Jeg vil at folk skal sitte i ro under middagen, derfor er koldtbord valgt bort). Til dessert blir det karamellpudding og fløtekrem. Etter det blir det kaffe og kaker (ca 6-7 ulike typer).

Anonymous poster hash: 9c836...185

Skrevet

Jeg vurderer å ha oksesteik med poteter.brun saus og grønnsakee til middag...vurderer forrett eventuelt tomatsuppe eller blomkålsuppe...og kaffi.kaker til slutt

Skrevet

Ikke ha tomatsuppe i bunadslag...

• Liker 6
Skrevet (endret)

I min konf for "100 år" siden, var det hjemmelaget mexicansk tomatsuppe til forrett (fikk ingen klager tross ocervekt av bunader ;) ), reinsdyrsteik med klassisk tilbehør til middag, og hjemmelagde iskremer med varm bjørnebærsaus og noe fruktig pynt til dessert. Top notch av hva konfirmanten kunne ønske seg den gangen!;)

Hjemmelaget som i at den innleide kokken hadde laget det, ikke vi...:P

Også hadde vi et latterlig gigantisk kake ig -dessertbord, som også inkluderte et utvalg ost og kjeks, frukt, salt snacks og snop.

Å servere noe konfirmanten ikke liker til middagen, synes jeg høres fryktelig kjipt ut....:P Jeg likte definitivt ikke alle kakene på kakebordet jeg heller, men å utelukke konfirmanten fra en av rettene til middagene var teit gjort.

Endret av kaprifolen
Skrevet

Jeg hadde koldtbord. Husker ikke alt vi hadde, men vi hadde vel det vanlige + varmretter.

Alle brød og rundstykker var hjemmelaget. Det var også en innbakt laks i butterdeig som da var formet som en hel fisk, også hjemmelaget.

Hadde vel også dessertbord med litt av hvert, og kakebord med mange kaker.

AnonymBruker
Skrevet

Sodd.

Kaker og kaffe.

Anonymous poster hash: f15c5...a71
  • Liker 1
Skrevet

Elgstek med passende tilbehør. Kaker og kaffe til dessert.

Vi fikk bestemme selv hva vi ville ha å spise, vi barna.

Hva med å høre etter med konfirmanten, om hva h*n ønsker å spise?

AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke helt nøyaktig alle rettene jeg hadde i min konfirmasjon, men vi hadde middagen på Le Canard, som nå er lagt ned.

Husker i hvert fall at det ble servert kongekrabbe, helstekt and og ostefat. Pluss mellom/hvileretter og kaker. Dyrt, ja. Men jeg har en liten familie, så vi var bare ca 12 personer.

Anonymous poster hash: 0cd18...318
AnonymBruker
Skrevet

Enkelt (og billig) for oss som er fra Trøndelag tror jeg. Her går det i sodd, med multekrem og tårnkake til dessert, eller koldtbord uten dessert, men med kaffe og kaker etterpå. Enkelt og godt.

Anonymous poster hash: d02df...683

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stort tapasbord til middag - masse godt som passet alles smaksløker :-). Ingen dessert, men stort kakebord til kaffen.

Anonymous poster hash: 82619...252

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...