Gå til innhold

Uskikket til å drive barnehage

Anbefalte innlegg

Gjest Trist
Skrevet

Uff, dette er helt fryktelig: en ny barnehage er i ferd med å åpne her jeg bor. Og hvorfor er det så fryktelig? Man burde bli glad for alle nye barnehageplasser i bydelen? Stedet har dårlig dekning.

Saken er at jeg hadde mitt barn i en barnehage som dette mennesket drev tidligere. Barna fikk lite mat, lokalene var fryktelig skitne, det meste av lekene var ødelagte, de skiftet ikke bleier (jeg vet for jeg merket dem), de ansatte fikk ikke lønn, hun betalte ikke leie for lokalene, det hele endte med at hun forsøkte å få barna forlatt uten tilsyn midt på dagen, hun tok med seg de ansatte og forlot stedet og siden hørte vi ikke mer fra henne. Vi fikk en telefon fra den ene ansatte som nektet å bli med, om at 12 barn under 4 år ble forsøkt forlatt. Sjokkerende. Saken er politianmeldt og henlagt.

Hun skyldte meg en masse penger for depositum og oppholdsbetaling i barnehagen. Jeg skrev brev og ringte for å få igjen pengene, men jeg fikk ingen respons og ble da nødt til å ta saken inn til forliksrådet. Hun møtte ikke opp og fikk derved en uteblivelsesdom. Mitt krav var da rettsgyldig og jeg sendte kravet til namsmannen. Der var ingen penger å hente, skatteetaten og trygdeetaten hadde allerede pant i bilen hennes.

Så nå idag får jeg høre at hun har fått godkjenning til å åpne en ny barnehage! Jeg er helt sjokkert! Jeg har snakket med barnehagekontoret og de sier at regelverket er altfor svakt, de har ikke lov til å hindre henne så lenge hun ikke er dømt for noe og oppfyller alle krav til å drive en barnehage.

Så dette mennesket som vanskjøtter barna, forlater småbarn uten tilsyn, betaler ikke regningene sine, skylder skattepenger og snyter trygdevesenet skal få åpne barnehage i bydelen min!!!! Hun er fullstendig uskikket til å ta seg av barn.

Det aller tristeste i denne saken er alle de foreldrene som i god tro plasserer barna sine i denne barnehagen og er kjempeglade for å ha fått barnehageplass! Hva kan skje her, jeg er rett og slett redd for de søte små barna, hva de kan bli utsatt for under ledelse av dette mennesket, de stakkars foreldrene som helt uvitende plasserer barna sine der og tror at barna er trygge....

Herregud, hva kan vi gjøre? :-(

Hilsen Trist

Innlegget er endret for å unngå identifisering. Sissan - mod.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tror jeg nesten jeg hadde kontaktet en avis,evt skrevet et leserinnlegg om dama...

Det er helt tragisk at sånne mennesker kan få ansvaret for andres barn, og det burde jo vært ulovlig :o

Gjest Gjesta
Skrevet

Sørg for å spre det du vet om mennesket til alle du kjenner - det er som kjent ikke pent å spre rykter, men noen ganger kan man faktisk bruke jungeltelegrafen til noe nyttig!

Det er helt utrolig at sånt får skje...

K

Skrevet

Er det mulig? Hun skal altså åpne en privat barnehage? Denne barnehagen skal ikke være med i noe forbund feks a la PBL?

Sjekker de ikke bakgrunnen og andre jobber hun har hatt?

Jeg ville gjort det som sto i min makt for at hun ikke skulle få drive barnehagen.

Har barnehagen kommunal støtte? Kontakte kommunen kanskje og høre hva de sier?

Skrevet

Ikke lett og si hva en skal gjøre i en slik sak.

Som kverula skriver Spre rykter,det er ikke fint,men i denne saken er alt tiltatt,det gjelder små barn.

Men jeg har bestandig trodd at for å få lov til å drive en privat barnehage skal det være en ansatt som er førskolelærer.

Hun hadde drevet barnehage før.Hva med de foreldrene de stiller ikke opp de slik at denne barnehagen ikke blir åpnet?

Koldbruna :kul:

Gjest Trist
Skrevet
Er det mulig? Hun skal altså åpne en privat barnehage? Denne barnehagen skal ikke være med i noe forbund feks a la PBL?  

Sjekker de ikke bakgrunnen og andre jobber hun har hatt?

Jeg ville gjort det som sto i min makt for at hun ikke skulle få drive barnehagen.

Har barnehagen kommunal støtte? Kontakte kommunen kanskje og høre hva de sier?

Vet ikke om barnehagen har kommunal støtte, men den er godkjent av barnehagekontoret. Barnehagekontoret er ganske fortvilet over situasjonen, men de kan ikke nekte henne så lenge hun oppfyller alle krav. De er selvfølgelig klar over hvordan situasjonen var i hennes tidligere barnehage, mange av foreldrene har sendt skriftlige klager og informert om forholdene. De sier at de skal følge nøye med.

Trist

Gjest Trist
Skrevet
Ikke lett og si hva en skal gjøre i en slik sak.

Som kverula skriver Spre rykter,det er ikke fint,men i denne saken er alt tiltatt,det gjelder små barn.

Men jeg har bestandig trodd at for å få lov til å drive en privat barnehage skal det være en ansatt som er førskolelærer.

Hun hadde drevet barnehage før.Hva med de foreldrene de stiller ikke opp de slik at denne barnehagen ikke blir åpnet?

Alle foreldrene i hennes forrige barnehage sprer rykter så godt de kan.

Hun har ansatt en førskolelærer, ifølge barnehagekontoret veldig flink. Vi får se hvor lenge hun blir stakkar når hun ikke får lønn. 4 av hennes tidligere ansatte har gått til sak mot henne på grunn av manglende lønnsutbetalinger.

Vi kan ikke stoppe henne før noe veldig galt skjer. Så langt har hun ikke gjort noe direkte straffbart, ikke noe vi kan ta henne på. Vi har gjort alt vi kan. Hun er ute av balanse.

Den nye barnehagen skal ha åpent fra 0600-1800 hver dag + lørdager hele dagen. Og ikke nok med det, har du ikke tid til å levere barna selv så henter de. Og dama har null økonomisk styring, dette kan aldri gå rundt. Det hele er ganske utrolig, sjokkerende og fryktelig tragisk for foreldrene.

Jeg ville aldri hatt mine barn i bilen hennes, hun røyker i bilen og kjører for fort.

Trist

Gjest Trist
Skrevet
Det er helt utrolig at sånt får skje...

K

Ja, ikke sant? Hva må til for å stoppe sånne, dødsfall? Etter hendelsen i den forrige barnehagen da de forlot barna hadde politiet alarmberedskap på adressen til barnehagen, hvis noe skjedde der var det full utrykning med en gang. Det ble heldigvis ikke nødvendig siden vi aldri så henne igjen.

Trist

Gjest trist
Skrevet
Her tror jeg nesten jeg hadde kontaktet en avis,evt skrevet et leserinnlegg om dama...

Det er helt tragisk at sånne mennesker kan få ansvaret for andres barn, og det burde jo vært ulovlig :o

Kanskje tipse en journalist som kan grave litt...

Trist

Skrevet

Vet ikke om barnehagen har kommunal støtte, men den er godkjent av barnehagekontoret. Barnehagekontoret er ganske fortvilet over situasjonen, men de kan ikke nekte henne så lenge hun oppfyller alle krav. De er selvfølgelig klar over hvordan situasjonen var i hennes tidligere barnehage, mange av foreldrene har sendt skriftlige klager og informert om forholdene. De sier at de skal følge nøye med.

Trist

Hvis barnehagekontoret vet om alt som har skjedd før og de alikavel gir henne konsesjon til å drive.....ja, da gjør de noe riv ruskende galt.

At det må skje noe veldig alvorlig før de gjør noe må jo være helt feil!!

Er det ikke veldig alvorlig å ikke lønne sine ansatte? La barn være alene? Osv osv

Noe må da kunne gjøres i denne situasjonen.

Åpner de barnehager for enhver pris for å kunne dekke inn behovet?

Dette bør undersøkes nærmere.

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg nekter å tro at de ikke barnehagekontoret e.l kan gjøre noe for å hindre denne dama i å starte opp på nytt - hvis de kjenner situasjonen fra forrige gang og vet at hun er uskikket...

Det er noe som skurrer her...Stå på for å hindre dette, gjør det dere kan for å stoppe dette kvinnemennesket!

K

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei...

Jeg jobber selv i barnehage, og mener at det der selvfølgelig ikke holder mål. Om regelverke ikke kan stoppe det? *hjelpe meg* Som du skriver, så er hun jo ikke skikket til og drive barnehage. Nei, er enig i et innlegg her, kontakt avis eller noe, så det kommer ut. Stakka de foreldrene som brenner seg på det.

En barnehage skal være et fristed for ungene, skape trivsel og trygghet. Synes ikke det der hørtes helt godt ut, for og si det bildt.

Ettersom hun ikke er tatt for noe kriminelt, så er det fortsatt mulig og anmelde vel? (ikke at jeg vet så my om akkurat den delen) Men det hun driver med er jo en form for mishandling, lyser jo alng vei at hun ikke driver barnehagen for barnas beste.

Skrevet

:o

Ta kontakt med de foreldrene som hadde barn i den forrige "barnehagen" hennes og få de til og advare andre. Jungeltelegrafen er fryktelig effektiv i blant.

Ta kontakt med en journalist. VG og Dagbladet elsker sånne saker..

Syntes dette er helt hårreisende :o

Gjest Pjusk
Skrevet

Kjempeflott at du engasjerer deg i dette av hensyn til andres barn!!!!!!!

Og jeg er enig med de andre her: Kontakt en journalist. Kanskje får du med deg noen av de andre foreldrene også?

Gjest Anonymous
Skrevet

hvor i landet er denne barnehagen? I bergen? der er det nemlig en barnehage som ahr en eier som nesten kunne vært hun du snakker om

Skrevet

Det er ganske ufattelig: en person som skylder skatt og tydeligvis har masse gjeld rundtomkring faktisk får statsstøtte for å drive sin bedrift. Intet mindre enn hårreisende! :o

For ikke å snakke om alle de andre forholdene da....

Tiger :roll:

Gjest Trist
Skrevet
hvor i landet er denne barnehagen? I bergen? der er det nemlig en barnehage som ahr en eier som nesten kunne vært hun du snakker om

Uffda! Finnes det virkelig flre sånne? Trodde ikke det var mulig. Men dette er i Oslo.

Trist

Skrevet

Ta kontakt med Aftenposten, VG eller NRK Østlandssendingen

Om du sender meg en PM skal du få noen navn!!

Skrevet

Uffda! Finnes det virkelig flre sånne? Trodde ikke det var mulig. Men dette er i Oslo.

Trist

Skrevet

Hvis jeg sier det blir det sensurert bort. Send meg en PM.

trist

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...