Gå til innhold

Bunadstrend for hunder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

:fnise:

Ja, det er triste saker. Jeg føler meg alltid litt ukomfortabel når hunden min har løpetid og går med tispetruse. "Oi, nå har vi begge på oss sort truse! Vi matcher! The horror!"

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Huff, jeg håper jeg aldri får se dette!

Jeg kan klare å holde kjeft så lenge jeg ikke får kommentarer, eller hvis noen spør meg "er han ikke søøøøt", men da klarer jeg ikke holde tann for tunge.

Jeg er totalt i mot det å tillegge dyr menneskelige personligheter, egenskaper og behov, og mener det er forkastelig å ikle dyr ikke-funksjonelle plagg, som en bunad er.

Det er ikke søtt, det er ikke kult, det er bare dumt!

Anonymous poster hash: 6b4ad...8f7
  • Liker 5
Skrevet

Det er jo noen som tar på dem dette.

Jaja. Da matcher jeg vel hundene når jeg skal gifte meg en gang:)

AnonymBruker
Skrevet

Ha bittelitt respekt for bunaden, da. Den er en del av vår kulturarv. Bunad er for mennesker, ikke bikkjer.

Anonymous poster hash: 4bdcb...6a5
  • Liker 1
Skrevet (endret)

Veldig glad for bunaden min!

Mine Siberians kommer aldri til å få på seg noe sånt tull som bunad eller andre klær til hund. De får klare seg med halsbånd, seler og eventuelt dekken og potesokker hvis noe skulle tilsi det var fordelaktig for hunden.

Endret av AUG---UAG
  • Liker 1
Skrevet

Jeg kan forstå at enkelte småhunder og andre hunder som fryser i kulden på vinteren får på seg klær, men skjønner meg ikke på klær til hunder ellers.

AnonymBruker
Skrevet

Forkastelig at folk i det hele tatt har med seg hunden ut på 17 mai for å se på og gå i togene. Disse hundene er så stresset at det gjør vondt. Ja, greit at de står stille, men når de slikker seg gjentatte ganger for snuten, sirkulerer og peser som om fanden var bak dem, så er det ikke noe tvil om at de mistrives.

Anonymous poster hash: 361a6...0df
  • Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Så en golden retriver her om dagen som skulle prøve bunaden før nasjonaldagen for å sjekke at den passet... Så da begynte jeg å tenke.

tror ikke bikkja syntes det var den kjekkeste dagen i sitt liv. Det er så fjollete når hundeeiere glemmer at hunden er en hund og ikke barnet deres. Hunden må få lov å være en hund
  • Liker 3
Gjest BettyBoop
Skrevet

Forkastelig at folk i det hele tatt har med seg hunden ut på 17 mai for å se på og gå i togene. Disse hundene er så stresset at det gjør vondt. Ja, greit at de står stille, men når de slikker seg gjentatte ganger for snuten, sirkulerer og peser som om fanden var bak dem, så er det ikke noe tvil om at de mistrives.

Anonymous poster hash: 361a6...0df

ja huff.
AnonymBruker
Skrevet

Noen hunder (få) trenger et varmt dekke på vinteren, men å begynne å kle på hunden på 17 mai? Holder det ikke med en sløyfe på halsbåndet?

Folk flest lar hundene være hjemme på 17 mai pga støy, mye folk osv.

Har dere for mye penger, eller er det noe annet dere skal bevise?

Anonymous poster hash: 602ae...99c
Skrevet

Jeg kjenner at jeg ikke bekymrer meg nevneverdig for dette. For det første så tror jeg ikke at jeg kommer til å se en eneste hund i bunad her hvor jeg bor. For det andre så plasserer jeg folk som bruker kjoler og tyllskjørt og pynteklær på hunden sin i en egen liten kategori som jeg ikke har problemer med å ignorere.

Jeg har stor respekt for bunaden, men den blir ikke mindre "hellig" fordi noen lager hundebunader. Da synes jeg faktisk det er verre med masseproduserte billigbunader. Så nei, hundebunader har ingenting med ordentlige bunader å gjøre og vil ikke "ødelegge" denne tradisjonen. Og nei, det er IKKE søtt å kle opp hunden i klær. Vil du pynte hunden på 17. mai, så skaff et nasjonalfarget kobbel og halsbånd. Hunden vil trives mye bedre, også slipper man at folk himler med øynene over at man kler et dyr opp som en liten dukke.

• Liker 1
Gjest Badebuksa
Skrevet

Bunad er dritstygt i seg selv, så jeg tror ikke hundene klarer å ødelegge plagget enda mer.

AnonymBruker
Skrevet

Slike mennesker skulle aldri fått lov til å ha dyr.

Anonymous poster hash: 50ff3...60e
Skrevet (endret)

Noen hunder (få) trenger et varmt dekke på vinteren, men å begynne å kle på hunden på 17 mai? Holder det ikke med en sløyfe på halsbåndet?

Folk flest lar hundene være hjemme på 17 mai pga støy, mye folk osv.

Har dere for mye penger, eller er det noe annet dere skal bevise?

Anonymous poster hash: 602ae...99c

Jeg tror de skal vise at de har kommet på noe lurt når de lagde en "søt, landsdelsriktig bunads-kopi" til hunden sin.

Men nå har jo alle dette... Så da har det blitt en konkurranse om hvem som har den fineste og mest oppfinnsomme hundebunaden.

...

Det er ikke noe kreativt eller søtt med det, når alle gjør det samme. Da har man bare obligatorisk pynt for hunder tilbake. Noe jeg synes man begynner å få.

"Gisp. Har ikke hunden din bunad? Er du ikke patriot? "

Idioti.

I tillegg tar de på hundene bunaden bak fram, så man skal kunne se at de har dekorert med broderier og perler, knapper, sømmer og få på dyret hvite forklær som ikke sleper i bakken.

Man skal vel på17.maifeiring? Ikke fotballkamp, med tilhørende riktig supporterutstyr...

Bortsett fra at når folk viser et sånt forhold til bunaden, begynner det nesten å se sånn ut.

Bunader ikke et stasplagg lenger. De er blitt nasjonalpatriotisk 17mai-uniform.

Og hundene skal være maskot for laget...

Jeg tror jeg lar brokadevesten bli i skapet og tar på dress.

Endret av Tøytigern
Skrevet

Jeg kjenner at jeg ikke bekymrer meg nevneverdig for dette. For det første så tror jeg ikke at jeg kommer til å se en eneste hund i bunad her hvor jeg bor. For det andre så plasserer jeg folk som bruker kjoler og tyllskjørt og pynteklær på hunden sin i en egen liten kategori som jeg ikke har problemer med å ignorere.

Jeg har stor respekt for bunaden, men den blir ikke mindre "hellig" fordi noen lager hundebunader. Da synes jeg faktisk det er verre med masseproduserte billigbunader. Så nei, hundebunader har ingenting med ordentlige bunader å gjøre og vil ikke "ødelegge" denne tradisjonen. Og nei, det er IKKE søtt å kle opp hunden i klær. Vil du pynte hunden på 17. mai, så skaff et nasjonalfarget kobbel og halsbånd. Hunden vil trives mye bedre, også slipper man at folk himler med øynene over at man kler et dyr opp som en liten dukke.

Disse masseproduserte billigbunadene er jo nettopp effekten av at bunad er blitt 17mai-uniform mener jeg.

Man vil ha det for å vise at man er ekte norgespatriot og kunne identifisere seg følelsesmessig med i "Supporterklubben"...

Da synes jeg det blir litt...

Spesielt når man tydeligvis må ta de samme plaggene på hunden.

Så jeg synes alt dette ødelegger for bunadens status som stasplagg.

Det blir som en annen mariusgenser..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...