Gå til innhold

Bunadstrend for hunder.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser mange selger hundebunader og det er populært å skaffe seg disse.

Det er vel i grunnen som andre hundekjoler/klær.

Det jeg lurer på er bare: Hvorfor skal jeg komme på fest 17.mai iført noe som er et trendplagg for dyr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh..?

Du får ta på deg noe annet da, hvis det plager deg at hunder også bruker bunad.

Skrevet

Det plager meg ikke.

Jeg lurer bare på hvor lenge bunad vil være et stasplagg, når det er noe man kler på dyr.

Ville du giftet deg i noe som er pentøy for hunder?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det jeg lurer på er bare: Hvorfor skal jeg komme på fest 17.mai iført noe som er et trendplagg for dyr?

Hvem er det som står bak produksjonen av hundebunadene? Er det de samme som står bak produksjonen av bunader til mennesker? I tilfelle det er de samme, tenker de da ikke på at de da ødelegger for noen/ mange ved å gjøre dette?

Jeg ville tatt det opp med de som står bak produksjonen av bunader til mennesker.

Anonymous poster hash: 2f399...f77

Skrevet

Det plager meg ikke.

Jeg lurer bare på hvor lenge bunad vil være et stasplagg, når det er noe man kler på dyr.

Nå er det jo i teorien laget først og fremst for mennesker da. Det er kun i senere tid at folk har begynt å kle opp disse stakkars hundene. Så ser ikke greia? Det eneste som direkte er laget for hunder er vel halsbånd? Klær eksisterte jo først på mennesker, så det er jo ikke som om VI kopierer hundene.

Skjønner ikke greia her?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er teite damer med for mye fritid som syr disse hundebunadene. Bunader til mennesker er nydelig, til hunder er det überteit. Det holder vel lenge med en slufse.

Anonymous poster hash: 74387...8ec
  • Liker 4
Skrevet

Jeg tenker iallefall at hvis noe blir et etablert plagg for dyr, sånn bunad har blitt, så blir det tacky når et menneske tar på seg det samme.

Hvis bruden i et bryllup har hvit silkekjole, så tar det unektelig glansen av brudekjolen hvis alle hunder i brylluper alltid fikk på seg hvite hundekjoler av slike...

Skrevet

Nå er det jo i teorien laget først og fremst for mennesker da. Det er kun i senere tid at folk har begynt å kle opp disse stakkars hundene. Så ser ikke greia? Det eneste som direkte er laget for hunder er vel halsbånd? Klær eksisterte jo først på mennesker, så det er jo ikke som om VI kopierer hundene.

Skjønner ikke greia her?

Greia for min del er når man begynner å tenke "Bunad? Nei, jeg tar ikke på meg en harry hundekjole i barnedåp."

Gjest BettyBoop
Skrevet

håper de ikke kler dette på huskyer og andre polarhunder. De er da varme nok med tjukke pelsen.
Gjest BettyBoop
Skrevet

Jeg tenker iallefall at hvis noe blir et etablert plagg for dyr, sånn bunad har blitt, så blir det tacky når et menneske tar på seg det samme.

Hvis bruden i et bryllup har hvit silkekjole, så tar det unektelig glansen av brudekjolen hvis alle hunder i brylluper alltid fikk på seg hvite hundekjoler av slike...

awww så søtt ser for meg en liten hund i hvit brudepikekjole. Hehe. Nei jeg er ikke enig med deg
Skrevet

håper de ikke kler dette på huskyer og andre polarhunder. De er da varme nok med tjukke pelsen.

Joda, det begynner med dette nå.

Både schäferhunder og andre større hunder får bunad.

Skrevet

Greia for min del er når man begynner å tenke "Bunad? Nei, jeg tar ikke på meg en harry hundekjole i barnedåp."

Hahaha, hvem er det som tenker på sånt da? Må nesten le litt her.

Bunad er da det mest "norskeste" som finnes! Den tittelen kan jo ikke frarøves engang. Klesplagget har jo eksistert her siden tidenes morgen. Når kom disse chihuahuaene? 90-tallet, eller noe? Man kan mene mye rart om disse folka som kler opp gneldrebikkjene i alle slags fjollete antrekk, men nå var det faktisk bunaden som var her først, ikke chihuahuaene? Nei, bær bunaden din med den beste, reneste samvittighet, du! :laugh:

• Liker 1
Skrevet

awww så søtt ser for meg en liten hund i hvit brudepikekjole. Hehe. Nei jeg er ikke enig med deg

Jeg har også sett disse hundene i kjoler og slips som skal bære en ring fram til brudeparet, og syns i grunn det er noe annet enn med hunder som kles opp i bunad.

Bunaden er en folkedrakt som reduseres til et moroplagg for nasjonalromantiske familer med kjæledyr.

Det blir utvilsomt noe harry over det. Bunaden blir hundefamilienes grilldress.

• Liker 1
Gjest BettyBoop
Skrevet

Joda, det begynner med dette nå.

Både schäferhunder og andre større hunder får bunad.

dyremishandling. Stakkars dyr.
Skrevet

Hahaha, hvem er det som tenker på sånt da? Må nesten le litt her.

Bunad er da det mest "norskeste" som finnes! Den tittelen kan jo ikke frarøves engang. Klesplagget har jo eksistert her siden tidenes morgen. Når kom disse chihuahuaene? 90-tallet, eller noe? Man kan mene mye rart om disse folka som kler opp gneldrebikkjene i alle slags fjollete antrekk, men nå var det faktisk bunaden som var her først, ikke chihuahuaene? Nei, bær bunaden din med den beste, reneste samvittighet, du! :laugh:

Ja, det er dette jeg tenker.

Bunaden er et stasplagg som kan brukes som brudekjole.

Men hva når den er blitt til noe som forbindes med en pyntet chihuahua?

Skrevet

dyremishandling. Stakkars dyr.

Så en golden retriver her om dagen som skulle prøve bunaden før nasjonaldagen for å sjekke at den passet... Så da begynte jeg å tenke.

Skrevet

Ja, det er dette jeg tenker.

Bunaden er et stasplagg som kan brukes som brudekjole.

Men hva når den er blitt til noe som forbindes med en pyntet chihuahua?

Det finnes mye rare folk som lager teite ting der ute. Disse folka vil alltid eksistere. Jeg tror ingen her vil forbinde bunad med en pyntet chihuahua. Tvert i mot virker det jo nesten som at du vil skape en slags connection her, at folk skal forbinde det med hundekostymer?

Den dagen folk begynner å kle seg med halsbånd med kjælenavnet "Tassen" innrisset, da kan jeg muligens begynne å forbinde menneske og hund.

Skrevet

Det plager meg ikke.

Hvis hunder brukte smoking og brudekjole så.

Skrevet

Hvis hunder brukte smoking og brudekjole så.

Det er jo noen som tar på dem dette.

Skrevet

Det finnes mye rare folk som lager teite ting der ute. Disse folka vil alltid eksistere. Jeg tror ingen her vil forbinde bunad med en pyntet chihuahua. Tvert i mot virker det jo nesten som at du vil skape en slags connection her, at folk skal forbinde det med hundekostymer?

Den dagen folk begynner å kle seg med halsbånd med kjælenavnet "Tassen" innrisset, da kan jeg muligens begynne å forbinde menneske og hund.

Jeg opplever iallefall at for meg er det blitt en assosiasjon til at bunad er et hundeplagg.

Når ser man bunader: På nasjonaldagen.

Hvem ser man bunad på: Ofte på hunder.

Er det et hundekostyme? Nei.

Men hvem bruker det? Hunder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...