Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg dater en i 40 åra som er fra et arabisk land, og som ikke har rett til å bli her i Norge mer. Han er gift eller separert, kona kastet han ut i fjor høst og han har overlevd med navkurs og bodd her og der hos bekjente. Men det han sier er at han vil tilbake til kona, men kona nekter. Han sier også at han ikke kan skilles fordi han ikke vil tilbake der han kom fra. Han sier også at eksen og hans ekskone er psykopatiske og hysteriske. Men hvorfor vil han tilbake til henne da? Jeg lurer på å kontakte henne for å spørre hva som egentlig hendte, han er jo kjekk og sjarmerende til å være i 40åra. Men det er noen ting som får meg til å bli betenkt, han vrir litt rundt på spørsmålene mine og nekter å svare skikkelig.

Skal jeg satse på han må jeg nok søke familiegjenforening og greier. Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: f2910...a2f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva er det du har på pluss-lista til denne fyren som gjør at du vurderer å starte et forhold med ham?? Ikke bli gravid..

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Han var jo kjekk da, inntil han slengte ut det psykopat greiene......

• Liker 1
Skrevet

Du skal løpe selvfølgelig!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Dropp han. Enten går han vel tilbake til kona, eller så kastes han ut? Det høres ut som en situasjon du mest sannsynlig kommer til å "tape" med tanke på følelser....

Anonymous poster hash: 968b4...7c5
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dump han. Han virker ikke helt god.

Anonymous poster hash: 51607...6a8
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg kontakte kona (eksen)?

Gjest Blomsterert
Skrevet

Eh...du vil kontakte kona til en du dater?

Hvis han gjør deg s å usikker, hadde jeg droppet hele fyren. Hadde blitt noe forfjamset om ei som datet eksen min hadde ringt...hallo.

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg kontakte kona (eksen)?

Nei. Ligg unna familieforhold du egentlig ikke har noe med.

Anonymous poster hash: 968b4...7c5

• Liker 4
Skrevet

Du "dater" en fyr som:

a) sier han vil tilbake til kona si (kødder du nå eller?)

b) ikke får bli i landet

c) kaller førstnevnte kone som han vil tilbake til (skjønner fortsatt ikke hvordan du dater ham hvis han faktisk er gira på å være med eksen sin og forteller dette rett ut?), psykopat, og tar generelt ingen kritikk eller har ingen forklaring på hvorfor han har blitt kastet ut av henne?

Trenger du råd her, egentlig, eller vil du bare ha et verbalt tupp i ræva?

Tror du skjønner selv at dette er et helt latterlig opplegg. På absolutt alle måter, utifra det du forteller.

• Liker 8
Skrevet

Han sier eksdama er gæren.

En sak har altid 2 sider..

Skjønner ikke at du gidder en gang men lykke til..

AnonymBruker
Skrevet

Men det han sier er at han vil tilbake til kona, men kona nekter. Han sier også at han ikke kan skilles fordi han ikke vil tilbake der han kom fra. Han sier også at eksen og hans ekskone er psykopatiske og hysteriske. Men hvorfor vil han tilbake til henne da?

Jeg tar utgangspunkt i familiegjenforenings-reglene, da scenarioet du forteller om gir meg klare signaler på at hans visa er gitt på grunnlag av at han er gift med en med oppholdstillatelse.

De har da vært gift mindre enn 3 år, etter det får han permanent oppholdstillatelse og er ikke avhengig av henne.

Det øyeblikket myndighetene fikk separarasjonspapirene bortfaller grunnlaget for hans oppholdstillatelse og han må ut.

Krav til å fornye oppholdstillatelsen
  • Du må betale et søknadsgebyr.
  • Familiesituasjonen din må fortsatt være den samme (for eksempel må et ektepar fortsatt være gift og bo sammen).

UDI - Familieinnvandring

kona kastet han ut i fjor høst og han har overlevd med navkurs og bodd her og der hos bekjente.

Ifølge det jeg har lenket til over fra UDI så er han her ulovlig.

At han har "overlevd med navkurs" er ikke mulig, han har ingen rett på kurs hos NAV, han skulle vært ute for lengst.

Hun kastet ham i fjor høst, da antar jeg at skilsmissen er på trappene denne høsten og han er desperat etter at hun skal ta ham tilbake og ergo beholde oppholdstillatelsen.

Han lyver til deg. Du dater en fyr uten oppholdstillatelse.

Han sitter i en klemme nå fordi han har overtrådt visumet sitt. Han vet at om han reiser ut og myndighetene finner ut at han har overtrådt visumet sitt vil han få innreiseforbud;

De mest aktuelle av utvisningsgrunnlagene i lovens §§ 66-68 er ilagt straff eller særreaksjon, samt grov eller gjentatt overtredelse av bestemmelser i utlendingsloven, forsettlig/grovt uaktsomt uriktige/åpenbart villedende opplysninger av vesentlig betydning gitt i sak etter loven, eller unndragelse fra gjennomføring av vedtak som innebærer plikt til å forlate riket.

UNE - Utvisning

Og uansett om han skulle klare å snike seg ut av Schengen og inn igjen til eget hjemland, dere gifter dere og han søker om familie-innvandring med deg så vil passet hans være bevis for at han ikke har forlatt landet i de former loven krever og han kan ikke bare komme tilbake her med nytt tomt pass. Han er registrert fra før og det vil stilles krav til at han kan dokumentere legal utreise fra Norge på grunnlag av forrige visum. At han i tillegg har vært gift her før og blitt skilt før han fikk oppholdstillatelse vil sende ham inn til UDI sin gransknings-avdeling.

UDI - Identitet

Skal jeg satse på han må jeg nok søke familiegjenforening og greier. Hva skal jeg gjøre?

Om han ikke hadde brutt utlendingeloven så er dette uansett en tung og lang prosess. Han må være formelt skilt her, du måtte ha reist til hans hjemland og giftet dere der, når du kom hjem må han søke om familieinnvandring med deg. Denne prosessen involverer ett stort pengeforbruk for deg, en papirmølle du aldri kunne ha trodd du skulle møte, og siden han mest sannsynlig kommer fra ett land UDI gransker ekstra nøye så vil det sikkert ta 1,5 år før dere i det hele tatt får ett svar.

Om dere skulle finne på å prøve dette er det økonomiske krav til deg som referanseperson;

Krav til referansepersonen

• Du må ha en årlig inntekt på minst 246 136 kroner i året før skatt og ha tjent minst 246 136 kroner før skatt i 2013 (eller 242 440 kroner før skatt i 2012). Du kan ikke ha mottatt økonomisk sosialhjelp de siste 12 månedene.

Familieinnvandring med norsk eller nordisk statsborger

Hva skal du gjøre? Svar deg selv etter å ha lest hva jeg har skrevet til deg.

Anonymous poster hash: b6f54...26f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Må også "analysere" hans uttalelser om sin x. Han gjør seg til ett offer for deg. Han ble kastet ut for en grunn og hun var ikke engang glad nok i ham som menneske/venn etter 2 år til å hjelpe ham med å få permanent oppholdstillatelse ved å være gift ett år til.

Hun vil at han skal ryke og reise ut av Norge.

Hvordan han har livnært seg uten oppholds- og arbeidstillatelse kan man jo bare spekulere i, men legalt var det ikke.

Han er en kriminell.

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor i alle dager dater du en mann som sier han vil tilbake til (eks)kona :vetikke:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Må også "analysere" hans uttalelser om sin x. Han gjør seg til ett offer for deg. Han ble kastet ut for en grunn og hun var ikke engang glad nok i ham som menneske/venn etter 2 år til å hjelpe ham med å få permanent oppholdstillatelse ved å være gift ett år til.

Hun vil at han skal ryke og reise ut av Norge.

Hvordan han har livnært seg uten oppholds- og arbeidstillatelse kan man jo bare spekulere i, men legalt var det ikke.

Han er en kriminell.

Han har et slikt eøskort, og kona har vist gjort alt for han før hun plutselig uten forvarsel kastet han ut. Sa han. Han sa også at kona er veldig ordentlig og ikke bryter lover. Men har han ikke rett til å bli så lenge det kortet er gyldig?

AnonymBruker
Skrevet

Hun må ha vært enormt glad i han dersom hun har gått igjennom alt det der med EØS for å få et liv med han. Og da må hun også ha hatt en veldig god grunn til å dumpe han. I tillegg er det forbudt å hjelpe noen til å få et opphold på falsk grunnlag, du nevner han sier kona er ordentlig og lovlydig. Han må ha bæsje grundig på leggen når en kvinne går igjennom alt dette for å deretter dumpe fyren.

Vil du virkelig date en som med all tydelighet ikke er ærlig?

Anonymous poster hash: 51607...6a8
  • Liker 3
Gjest Idollet
Skrevet (endret)

Hvorfor dere roter dere bort i slike folk er for meg uforståelig. Han er muslim, kastet ut av kona og så videre og videre. Hva er egentlig grunnen til å gå for slike? Ikke bare det, så evner han ikke en gang å arbeide, og lever på nav ...

Endret av Idollet
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

. Men har han ikke rett til å bli så lenge det kortet er gyldig?

Som jeg har skrevet tidligere, en som er her ulovlig har ikke rettigheter i Norge. For at ett Europeisk Folketrygdkort skal være gyldig må du være medlem i folketrygden.

Det er en forutsetning for medlemskapet at du har lovlig opphold i Norge.

Medlemskap i folketrygden

Jeg blir litt paff av at du tror ett EF-kort har noe med oppholdstillatelse å gjøre.

Når du tar på tur i Europa så tar du med deg ett slikt kort så du kan vise til at du ikke skal betale for nødvendig syke-opphold, Norge tar regninga.

Som skrevet før, den dagen staten registrerte hennes separasjonspapirer opphørte alle hans rettigheter i Norge. Det eneste han kan få hjelp med da er flyreisen hjem.

Jeg blir også paff av at det er det du henger deg opp i.

:scorpis:

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Som jeg har skrevet tidligere, en som er her ulovlig har ikke rettigheter i Norge. For at ett Europeisk Folketrygdkort skal være gyldig må du være medlem i folketrygden.

Det er en forutsetning for medlemskapet at du har lovlig opphold i Norge.

Medlemskap i folketrygden

Jeg blir litt paff av at du tror ett EF-kort har noe med oppholdstillatelse å gjøre.

Når du tar på tur i Europa så tar du med deg ett slikt kort så du kan vise til at du ikke skal betale for nødvendig syke-opphold, Norge tar regninga.

Som skrevet før, den dagen staten registrerte hennes separasjonspapirer opphørte alle hans rettigheter i Norge. Det eneste han kan få hjelp med da er flyreisen hjem.

Jeg blir også paff av at det er det du henger deg opp i.

:scorpis:

Det er et eøs oppholdskort han har med 5 år varighet. Tror det er du som tar helt feil her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...