Gjest LoisLane Skrevet 11. juni 2004 #1 Skrevet 11. juni 2004 Holder på og handler en DVD fra Amazon. Får opp en advarsel om at DVD'en er kodet for Canada og USa, og muligens ikke kan vises på min spiller. Skal jeg blåse i dette, eller er det en reell fare for at jeg kjøper noe jeg ikke får brukt??? Luer også på hva money order og purchase order er. Noen drevne netthandlere der ute?
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2004 #2 Skrevet 11. juni 2004 Du må sjekke om DVD spilleren din kan lese dvd'er for to soner. USA har sone 1. Europa har 2. Om din spiller bare kan lese sone 2 må du ikke bestille. Prøv heller amazon.co.uk for å se om de har det du skal ha der. Jeg vet ikke hva money order heter på norsk. Det er en slags sjekk. Purchase order er for bedrifter o.l. Bruk kort du
Gjest LoisLane Skrevet 11. juni 2004 #3 Skrevet 11. juni 2004 Takk for hjelp. Har ikke kredittkort, bare betalingskort. Skulle gjerne ha fått det sendt i oppkrav, men det er vel umulig?
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2004 #4 Skrevet 11. juni 2004 Du trenger ikke kredittkort, bare vanlig debetkort. Står det visa eller noe sånt på? Hvis ja, kan du bruke det.
Gjest LoisLane Skrevet 11. juni 2004 #5 Skrevet 11. juni 2004 Nope, ikke Visa. * leter desperat etter bruksanvisnigen til DVD-spilleren*
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2004 #6 Skrevet 11. juni 2004 Sjekket på amazon. Ser ut til at du kan betale med money order i usd. Er ikke sikker hvor du kan få betalt med det, kanskje posten. Spør der. Det står at betaler du med money order tar det tid før transaksjonen går igjennom.
Gjest LoisLane Skrevet 11. juni 2004 #7 Skrevet 11. juni 2004 Tør ikke kjøpe sone-1-DVD. har nettopp vært en snartur hos bokhandleren min, som mente at sone 2-versjonen var rett rundt hjørnet. Får vente litt da... Så da blir det enklere...
Englepusen Skrevet 11. juni 2004 #8 Skrevet 11. juni 2004 Prøv www.dvdstrax.com Der har de både sone 1 og 2 og de fleste filmene koster under 200kr. De sender bare en film om gangen selvom du bestiller flere så du unngår toll. Har handlet mye der uten problemer :-) De holder forresten til i Danmark og du kan velge språk når du går inn så du slipper å slite med engelsken
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå