Gå til innhold

Naturlige tannkremer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann :blomst:

Er det noen som har erfaring med naturlige tannkremer her? uten fluor som har brukt i noen år, vurderer bytte over til en uten fluor.

Klemmer vinterbarn :engel::filer:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du ikke ha fluor? Fluor er den beste måten å beskytte tennene mot hull på. Har du forlest deg på amerikansk anti-fluor-propaganda?

Anonymous poster hash: f1be2...aa0
  • Liker 1
Gjest Badabing
Skrevet (endret)

Du bør bruke tannkrem med fluor. Det er mange som har lest amerikanske antifluor-artikler i det siste, men hvorfor enkelte er skeptiske til dette i USA, er fordi det også tilsettes drikkevannet enkelte steder (som igjen ble gjort fordi folk var dårlige med tannstell og å bruke fluor).

Velg gjerne en naturlig tannkrem, men velg en med fluor. :)

Jeg har forresten testet denne (som ikke er så aller verst):

http://www.iherb.com/Kiss-My-Face-Whitening-With-Anticavity-Fluoride-Toothpaste-With-Natural-Aloe-Vera-Gel-3-4-fl-oz-96-g/18684#bid=KMF&p=1&cid=1988&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=fluoride&rc=6&sr=null&ic=6, men jeg kan også anbefale Flux som selges på apoteket. Den er ikke testet på dyr, er uten animalske ingredienser og SLS.

Endret av Badabing
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Heisann :blomst:

Er det noen som har erfaring med naturlige tannkremer her? uten fluor som har brukt i noen år, vurderer bytte over til en uten fluor.

Klemmer vinterbarn :engel::filer:

Ja, bruker en med hydroksid istedet. Føler den er mye bedre og sunnere.

Anonymous poster hash: 650bf...b94

• Liker 1
Skrevet (endret)

ja...assa jeg prøvde en uke med en naturlig å så gikk jeg tilbake til fluor å så ble kroppen helt rar... men jeg kan jo prøve en naturlig med fluor det var lurt, vetke hva jeg reagerer på-.. tusen takk for svr alle sammen<3 <3 dere skjønner jeg drømte at tennene mine ble helt brune å knakk. derfor rett tilbake til fluor, hehe, men nå går jeg å legger meg.. <3 <3 :tellesauer: sov godt

Endret av Vinterbarn
Gjest Badabing
Skrevet

ja...assa jeg prøvde en uke med en naturlig å så gikk jeg tilbake til fluor å så ble kroppen helt rar... men jeg kan jo prøve en naturlig med fluor det var lurt, vetke hva jeg reagerer på-.. takk for svr <3 <3 dere skjønner jeg drømte at tennene mine ble helt brune å knakk. derfor rett tilbake til fluor, hehe

Det høres mest psykisk ut. :P Enkelte reagerer litt på SLS, men da gjerne ved at de blir såre i munnen, og ikke rare i kroppen. Du kan spise en hel tube med fluortannkrem uten at annet skjer enn at du kan få vondt i magen. Du får i deg omtrent det samme i mat i løpet av en dag, som du gjør hvis du svelger all tannkremen du pusser tennene med. Altså, ingenting å være redd for. :)

• 4 måneder senere...
Skrevet

Hva tror dere om denne tannkremen uten fluor:

Solidox Tannkrem 318 uten fluor

Ingredienser:

Aqua, Sorbitol, Hydrated Silica, PEG-32, Sodium Lauryl Sulfate, Aroma, Potassium Sorbate, Cellulose Gum, Sodium Saccharin, Trisodium Phosphate, Benzyl Alcohol, Isoeugenol, Limonene, CI 77891

Skrevet

Jeg synes fortsatt ikke man skal droppe tannkrem med fluor.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...