AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Jeg er stemor til et barn som er mye syk. Både kronisk og andre plager. Noe som ender med en del turer til både lege og sykehus, og barnet er ofte hjemme fra skolen pga sykdom/allergi. Mor legger alltid og da mener jeg alltid ut statuser/bilder på facebook, om at nå er barnet innlagt på sykehuset, har vært her i flere dager og har tatt 10 blodprøver og fått morfin... Eller nå er vi hos legen for å sjekke ditt og datt. Barnet har vært i dårlig form i 5 dager. Jada, jeg vet, dette barnet er ikke mitt og mor bestemmer selv hva hun legger ut. Men jeg syns det blir helt feil av henne å utlevere barnet på denne måten. Alle hennes facebook-venner kan barnets sykdomshistorie på rams! Har selv barn hvis det er relevant, og nei, jeg utleverer ikke mine barn på denne måten. Vi er alle forskjellige, men jeg er nysgjerrig på hva dere gjør/synes er greit?Anonymous poster hash: a40f6...401 3
Boletta Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Jeg synes ikke det er greit. Men du skal være forsiktig med å si noe... Hva sier far? 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 Ts her Ingen av oss er venner med henne på facebook. Jeg fikk se profilen hennes nylig av felles bekjente. Har derfor heller ikke tatt det opp med far enda. Anonymous poster hash: a40f6...401
sophh Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Jeg synes ikke det er greit å utlevere barna sine på den måten! Du kan ta det opp med faren, kanskje han kan ta det opp med henne?
t0nje Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 Liker ikke. Jeg hadde sterkt mislikt at hele sykdomshistorien min lå ute på nett, åpent for allmenheten. 3
Celtic Heart Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 Jeg synes det er en uting å legge ut ting om barna sine på facebook, uansett. 1
minister-mio Skrevet 5. mai 2014 #7 Skrevet 5. mai 2014 Det der er privat og har ingenting på Internett å gjøre! Hadde tatt det opp med mannen om jeg var deg.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 Jeg gjør ikke dette selv, men tenker ikke spesielt over det hvis andre informerer om slikt via facebook. Det er kanskje mulig å misbruke slik informasjon? Kanskje familien er veldig åpne om dette, og ikke anser dette som så privat at de vil skjule det for offentligheten? Ser at mange deler sykdomsinfo om småbarn, men veldig få gjør det om eldre barn, barn i skolealder. Hadde det vært noe mer "tabu" slik som sengevæting el.l., ville de nok ikke lagt det ut. Mens blodprøver, allergier etc er ganske nøytralt? Anonymous poster hash: b50a3...3ba 3
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #9 Skrevet 5. mai 2014 Du sitter i en ekstrem vanskelig posisjon som stemor, det ser jeg :-) Min mening er at du burde ta det opp med far til barnet. Om han også reagerer, så la han ta det med mor. Når det er sagt. Jeg hadde sagt min mening om dette var en bekjent av meg. En og annen oppdatering kan være greit, men ikke alt hele tiden. Barnet halvdel ingen mulighet til å si i fra, og da må andre gjøre det. Har selv store barn nå, og de er også på Facebook. De reagerte på at stemoren deres la ut altfor mye om deres søster og sa i fra til sin far. De ønsker selv heller ikke at det legges ut alt mulig om dem, og det må respekteres. Om jeg legger ut noe som omhandler barna så spør jeg alltid, uten unntak. Tror ingen voksne hadde likt at alt om sykdom og livet ellers ble lagt ut av andre. Anonymous poster hash: afb4d...e1b
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #10 Skrevet 5. mai 2014 Du kan ikke si noe, men du kan snakke med din mann/samboer og så får han ta det opp med henne. Anonymous poster hash: fc854...779
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #11 Skrevet 5. mai 2014 Der er det vel bgrenset hvem som kan lese? Hva me alle mammabloggene?? Der barn utleveres hver eneste dag, flere ganger daglig. Stakkars barn sier bare jeg. De kan alle lese om, hele verden. Bryr mødrene seg? Nei, de bare jubler for flere penger i kassa. Usmaklig. Barn burde beskyttes mot slikt overtramp. Anonymous poster hash: d2a6b...0d5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #12 Skrevet 5. mai 2014 Jeg er stemor til et barn som er mye syk. Både kronisk og andre plager. Noe som ender med en del turer til både lege og sykehus, og barnet er ofte hjemme fra skolen pga sykdom/allergi. Mor legger alltid og da mener jeg alltid ut statuser/bilder på facebook, om at nå er barnet innlagt på sykehuset, har vært her i flere dager og har tatt 10 blodprøver og fått morfin... Eller nå er vi hos legen for å sjekke ditt og datt. Barnet har vært i dårlig form i 5 dager. Jada, jeg vet, dette barnet er ikke mitt og mor bestemmer selv hva hun legger ut. Men jeg syns det blir helt feil av henne å utlevere barnet på denne måten. Alle hennes facebook-venner kan barnets sykdomshistorie på rams! Har selv barn hvis det er relevant, og nei, jeg utleverer ikke mine barn på denne måten. Vi er alle forskjellige, men jeg er nysgjerrig på hva dere gjør/synes er greit?Anonymous poster hash: a40f6...401 Noen foreldre har lite å bidra med på face. Syns det er et overgrep mot barnet Anonymous poster hash: 0186c...ae5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå