AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Jeg er så fortvilet og lei nå. Gjorde jeg noe galt? Har datet en mann i 40-årene av og på i lang tid. Han har hatt en del psykiske problemer, og pga dette har vi hatt lange perioder uten å møtes. Han sitter mye hjemme alene. Etter å ikke ha pratet på ca.4 uker, tok han i kveld kontakt på fbook-chatten og spurte hvordan det gikk. Han sa han følte seg mye bedre, og praten gikk lett. Han har vært lenge sykmeldt pga psyken,men nevnte at han nå så etter ny jobb men ikke visste hva han skulle satse på. Jeg svarte at siden du er en så flink hobbykokk,så kanskje du kunne jobbet med noe innen den bransjen? Han svarte at det var bare jeg som hadde sagt han var flink med det,derpå jeg svarte at det må jo være kompiser og andre damer du har hatt på middag som har sagt det samme? Dette var ment som et komplimang, MEN: Da "klikket" det for ham... Han svarte han var forbanna på meg nå. Jeg svarte: Hvorfor? Han sa det var fordi jeg fisket etter opplysninger og antydet at han datet andre. "Jeg er så utrolig glad i deg,og det er kun deg og ingen andre jeg har hatt på middagsdate sa han.Så når du hinter om at jeg dater andre blir jeg forbanna". Jeg svarte at siden vi ikke var et par og det var lenge siden jeg sist var hjemme hos ham, ville det vel ikke være så rart at han kanskje hadde datet andre og invitert dem hjem til seg. Jeg sa også det var bare ment som et komplimang - for det var det fra min side. Han svarte: "Så bli flinkere å gi bedre komplimanger da!og uansett hverken vil jeg ha,eller trenger jeg komplimanger!". Jeg svarte - litt lettere sjokkert, at det faller seg normalt for meg å gi folk komplimanger om jeg mener de fortjener det. Han svarte ja det synes han også..Og vips var alt "normalt" igjen fra hans side.. Etter dette roet han seg og inviterte han meg ut. Hva skal jeg tro om dette? Er det normalt å bli lei seg,som jeg ble nå? Han unnskyldte ingenting heller. Det gjør han aldri."Alt" er min feil. Anonymous poster hash: cd5b1...eb3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 To alternativ. 1. Det var ingen tvetydighet i det spørsmålet ditt, og han overreagerer kraftig. 2. Du ville faktisk fiske litt forsiktig etter hvem han har truffet de ukene, og forventet ikke at han skulle gjennomskue det.Anonymous poster hash: b6483...480 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 To alternativ. 1. Det var ingen tvetydighet i det spørsmålet ditt, og han overreagerer kraftig. 2. Du ville faktisk fiske litt forsiktig etter hvem han har truffet de ukene, og forventet ikke at han skulle gjennomskue det.Anonymous poster hash: b6483...480 Men om alternativ 2) skulle stemme, er det rimelig å reagere så voldsomt som han gjør? Vi er som sagt ikke et par, og han har fortsatt profil på Sukker og Møteplassen.Skjønner derfor ikke hvorfor han ble så sur.. ts Anonymous poster hash: cd5b1...eb3
Gjest Eurodice Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 En sånn mann ville ikke jeg brukt tid på. 5
bruker_K Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 virker som han er veldig overfølsom... Hvis du ikke vil ha et forhold som går opp og ned, der du må tenke igjennom ting 10 ganger før du sier det til han, ikke bruk mer tid på han. Kjenner igjen typen. let him gooo.... 8
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 Men om alternativ 2) skulle stemme, er det rimelig å reagere så voldsomt som han gjør? Vi er som sagt ikke et par, og han har fortsatt profil på Sukker og Møteplassen.Skjønner derfor ikke hvorfor han ble så sur.. tsAnonymous poster hash: cd5b1...eb3 Umulig å svare på om akkurat den reaksjonen han kom med var 100% berettiget. Bortsett fra det med "vil ikke ha komplimenter" (som jo like gjerne kan skyldes at han gikk i forsvar) så synes jeg jo ikke det høres ut som han "klikket", akkurat. Jeg hadde blitt like forbanna om en jeg hadde datet i lengre tid prøvde å fiske om sånt på en sånn teit måte. Hvis du lurer så kan du vel spørre, ikke pakke det inn og late som om du baaare ville hi en kompliment. Anonymous poster hash: b6483...480
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #7 Skrevet 4. mai 2014 Lover ikke bra. Ville notert det som et rødt flagg jeg. Fikk en uggen følelse av å lese det. Hadde en gutt sagt det til meg, så hadde jeg ikke blitt sint. Hadde sett det som litt søtt om han var " sjalu" også hadde jeg svart" ja, fikk høre det av de 12 andre jentene jeg har datet" og ledd litt. Men siden han sliter med psyken kan jo forklaringen ligge der. Anonymous poster hash: 408fb...d43 4
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #8 Skrevet 4. mai 2014 Umulig å svare på om akkurat den reaksjonen han kom med var 100% berettiget. Bortsett fra det med "vil ikke ha komplimenter" (som jo like gjerne kan skyldes at han gikk i forsvar) så synes jeg jo ikke det høres ut som han "klikket", akkurat. Jeg hadde blitt like forbanna om en jeg hadde datet i lengre tid prøvde å fiske om sånt på en sånn teit måte. Hvis du lurer så kan du vel spørre, ikke pakke det inn og late som om du baaare ville hi en kompliment.Anonymous poster hash: b6483...480 Jeg spør aldri om hvem han møter. Som nevnt i åpningsinnlegget var det ikke ment som fisking. På den annen side har Han anklaget meg for å date andre ved å si ting som:"Du virker så fraværende, regner med du dater andre så lykke til med det". Uten at jeg har gjort det. ts Anonymous poster hash: cd5b1...eb3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #10 Skrevet 4. mai 2014 Folk som pakker inn ting og fisker er så irriterende. Så jeg skjønner at han ble forbanna. Og hva var spørsmålet om han er syk? Du skriver jo at han sliter med psyken. Du er ikke for nærtagende, men du bør lære deg å ikke gå rundt grøten.Anonymous poster hash: c09e6...f4f
Uheldigtype Skrevet 4. mai 2014 #11 Skrevet 4. mai 2014 (endret) Det er veldig tydelig at denne mannen her har veldig dårlig selvtillit og sosiale antenner som ikke ser ut til å være helt riktig skrudd på plass og er psykisk syk. Jeg bekymrer meg ikke mest for han, i bunn og grunn, det som bekymrer meg er dømmekraften din når det kommer til dette mennesket. Hvorfor synes du det er en god idè å ha relasjoner til denne personen? Det er tydelig at han er ustabil og mangler grunnleggende trekk som man skal se etter i en livspartner samtidig som han sliter med sjalusi/mistro til andre. Hvis du er ute etter en person som kommer til å være veldig sjalu og kontrollerende og vil trenge store mengder med omsorg og bekreftelse er nok denne mannen noe for deg. Hvis ikke, synes jeg du bør la han være i fred, det er en grunn til at han ikke har hatt andre damer på besøk og er singel i en alder av 40. Det heter forøvrig kompliment. Endret 4. mai 2014 av Uheldigtype 5
Gjest Kaida Skrevet 4. mai 2014 #12 Skrevet 4. mai 2014 Han har ingen grunn til å bli forbannet sånn jeg ser det. Det er flere måter å tolke det du sier på, men han velger å tolke det på absolutt verste måte. Da tenker jeg at han enten føler seg skyldig eller er veldig ustabil. Synes også det er et dårlig tegn at han aldri ber om unnskyldning. Jeg tror du kan forvente mer av det samme fra ham fremover.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #13 Skrevet 4. mai 2014 Det er veldig tydelig at denne mannen her har veldig dårlig selvtillit og sosiale antenner som ikke ser ut til å være helt riktig skrudd på plass og er psykisk syk. Jeg bekymrer meg ikke mest for han, i bunn og grunn, det som bekymrer meg er dømmekraften din når det kommer til dette mennesket. Hvorfor synes du det er en god idè å ha relasjoner til denne personen? Det er tydelig at han er ustabil og mangler grunnleggende trekk som man skal se etter i en livspartner samtidig som han sliter med sjalusi/mistro til andre. Hvis du er ute etter en person som kommer til å være veldig sjalu og kontrollerende og vil trenge store mengder med omsorg og bekreftelse er nok denne mannen noe for deg. Hvis ikke, synes jeg du bør la han være i fred, det er en grunn til at han ikke har hatt andre damer på besøk og er singel i en alder av 40. Det heter forøvrig kompliment. Jeg har vært litt naiv fordi jeg er glad i ham,og synes synd i ham fordi han ble utsatt for en traumatisk hendelse og ble syk etter det.Trodde vel at mitt nærver og min støtte kunne være til hjelp. Men siden han flere ganger har sagt det er meg han vil ha, og deretter blitt borte uten at noe skjer,brutt mange avtaler og fortsatt er veldig aktiv på Sukker etc. så har jeg gått videre og begynt å date en ny. Hadde han ikke kontaktet meg i dag, så hadde jeg aldri kontaktet ham. Det er derfor ikke slik at jeg ikke lar ham være i fred. Nå frykter jeg reaksjonen om han finner ut at jeg dater en ny. Sannsynligheten for å bli sett ute er stor siden vi begge bor i en liten by. Virker som om han ikke vil ha meg, men ikke vil at andre skal få meg heller Anonymous poster hash: cd5b1...eb3 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #14 Skrevet 4. mai 2014 Hva slags traumatisk hendelse er det han bruker for at du skal synes synd på han? Anonymous poster hash: dd48c...a66 2
Gjest BettyBoop Skrevet 4. mai 2014 #15 Skrevet 4. mai 2014 Jeg er så fortvilet og lei nå. Gjorde jeg noe galt? Har datet en mann i 40-årene av og på i lang tid. Han har hatt en del psykiske problemer, og pga dette har vi hatt lange perioder uten å møtes. Han sitter mye hjemme alene. Etter å ikke ha pratet på ca.4 uker, tok han i kveld kontakt på fbook-chatten og spurte hvordan det gikk. Han sa han følte seg mye bedre, og praten gikk lett. Han har vært lenge sykmeldt pga psyken,men nevnte at han nå så etter ny jobb men ikke visste hva han skulle satse på. Jeg svarte at siden du er en så flink hobbykokk,så kanskje du kunne jobbet med noe innen den bransjen? Han svarte at det var bare jeg som hadde sagt han var flink med det,derpå jeg svarte at det må jo være kompiser og andre damer du har hatt på middag som har sagt det samme? Dette var ment som et komplimang, MEN: Da "klikket" det for ham... Han svarte han var forbanna på meg nå. Jeg svarte: Hvorfor? Han sa det var fordi jeg fisket etter opplysninger og antydet at han datet andre. "Jeg er så utrolig glad i deg,og det er kun deg og ingen andre jeg har hatt på middagsdate sa han.Så når du hinter om at jeg dater andre blir jeg forbanna". Jeg svarte at siden vi ikke var et par og det var lenge siden jeg sist var hjemme hos ham, ville det vel ikke være så rart at han kanskje hadde datet andre og invitert dem hjem til seg. Jeg sa også det var bare ment som et komplimang - for det var det fra min side. Han svarte: "Så bli flinkere å gi bedre komplimanger da!og uansett hverken vil jeg ha,eller trenger jeg komplimanger!". Jeg svarte - litt lettere sjokkert, at det faller seg normalt for meg å gi folk komplimanger om jeg mener de fortjener det. Han svarte ja det synes han også..Og vips var alt "normalt" igjen fra hans side.. Etter dette roet han seg og inviterte han meg ut. Hva skal jeg tro om dette? Er det normalt å bli lei seg,som jeg ble nå? Han unnskyldte ingenting heller. Det gjør han aldri."Alt" er min feil. Anonymous poster hash: cd5b1...eb3 Han høres helt idiot ut. Kutt han ut 3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #16 Skrevet 4. mai 2014 Hva slags traumatisk hendelse er det han bruker for at du skal synes synd på han? Anonymous poster hash: dd48c...a66 Brått og plutselig dødsfall i nær familie. ts Anonymous poster hash: cd5b1...eb3
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #17 Skrevet 4. mai 2014 Brått og plutselig dødsfall i nær familie. ts Anonymous poster hash: cd5b1...eb3 Var det ikke han som var gift og kona kastet han ut i fjor? Anonymous poster hash: dd48c...a66
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #18 Skrevet 4. mai 2014 Var det ikke han som var gift og kona kastet han ut i fjor? Anonymous poster hash: dd48c...a66 Hehe;)nei.Han har aldri vært gift. Vi har kjent hverandre i to år og han har vært singel hele den tiden. ts Anonymous poster hash: cd5b1...eb3
Genesis Skrevet 4. mai 2014 #19 Skrevet 4. mai 2014 Jeg er så fortvilet og lei nå. Gjorde jeg noe galt? Har datet en mann i 40-årene av og på i lang tid. Han har hatt en del psykiske problemer, og pga dette har vi hatt lange perioder uten å møtes. Han sitter mye hjemme alene. Etter å ikke ha pratet på ca.4 uker, tok han i kveld kontakt på fbook-chatten og spurte hvordan det gikk. Han sa han følte seg mye bedre, og praten gikk lett. Han har vært lenge sykmeldt pga psyken,men nevnte at han nå så etter ny jobb men ikke visste hva han skulle satse på. Jeg svarte at siden du er en så flink hobbykokk,så kanskje du kunne jobbet med noe innen den bransjen? Han svarte at det var bare jeg som hadde sagt han var flink med det,derpå jeg svarte at det må jo være kompiser og andre damer du har hatt på middag som har sagt det samme? Dette var ment som et komplimang, MEN: Da "klikket" det for ham... Han svarte han var forbanna på meg nå. Jeg svarte: Hvorfor? Han sa det var fordi jeg fisket etter opplysninger og antydet at han datet andre. "Jeg er så utrolig glad i deg,og det er kun deg og ingen andre jeg har hatt på middagsdate sa han.Så når du hinter om at jeg dater andre blir jeg forbanna". Jeg svarte at siden vi ikke var et par og det var lenge siden jeg sist var hjemme hos ham, ville det vel ikke være så rart at han kanskje hadde datet andre og invitert dem hjem til seg. Jeg sa også det var bare ment som et komplimang - for det var det fra min side. Han svarte: "Så bli flinkere å gi bedre komplimanger da!og uansett hverken vil jeg ha,eller trenger jeg komplimanger!". Jeg svarte - litt lettere sjokkert, at det faller seg normalt for meg å gi folk komplimanger om jeg mener de fortjener det. Han svarte ja det synes han også..Og vips var alt "normalt" igjen fra hans side.. Etter dette roet han seg og inviterte han meg ut. Hva skal jeg tro om dette? Er det normalt å bli lei seg,som jeg ble nå? Han unnskyldte ingenting heller. Det gjør han aldri."Alt" er min feil. Anonymous poster hash: cd5b1...eb3 Bitter type!
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #20 Skrevet 4. mai 2014 Jeg har vært litt naiv fordi jeg er glad i ham,og synes synd i ham fordi han ble utsatt for en traumatisk hendelse og ble syk etter det.Trodde vel at mitt nærver og min støtte kunne være til hjelp. Men siden han flere ganger har sagt det er meg han vil ha, og deretter blitt borte uten at noe skjer,brutt mange avtaler og fortsatt er veldig aktiv på Sukker etc. så har jeg gått videre og begynt å date en ny. Hadde han ikke kontaktet meg i dag, så hadde jeg aldri kontaktet ham. Det er derfor ikke slik at jeg ikke lar ham være i fred. Nå frykter jeg reaksjonen om han finner ut at jeg dater en ny. Sannsynligheten for å bli sett ute er stor siden vi begge bor i en liten by. Virker som om han ikke vil ha meg, men ikke vil at andre skal få meg heller Anonymous poster hash: cd5b1...eb3 Dette høres ikke bra ut. Avslutt kontakten med han så snart som mulig, er mitt råd. Anonymous poster hash: 7b499...70a 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå