Gå til innhold

Dere som vurderer å kjøpe brudekjole på ebay..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vil bare tipse om en side jeg kom over på facebook. Den heter "Brides Beware"

og der kan dere se side om side bilder av billige replicakjoler fra ebay, og den ekte varen.

Desverre er det slik det ender for veldig mange..en ubrukelig kjole fra ebay, og man må kjøpe en ny istedet. Eller enda verre, bruke en kjole man hater!

Jeg vet at det finnes noen få som lager nydelige replikakjoler, men ingen av dem koster 500,-!!

Så om dere absolutt skal kjøpe replicakjole, please gjør grundig research på forhånd, for å være sikre på at dere ikke blir lurt!

Anonymous poster hash: 36a9e...a07
  • Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nåvel. Min kjole kostet 1000 kr inkludert frakt og var nydelig. Men handler nok litt om at man bør gjøre litt research i forkant ift selgerne, produktene osv.

Mvh Yvonne :heiajente:

AnonymBruker
Skrevet

Nåvel. Min kjole kostet 1000 kr inkludert frakt og var nydelig. Men handler nok litt om at man bør gjøre litt research i forkant ift selgerne, produktene osv.

Ja. Som jeg skrev så er det viktig med research på forhånd!

Kjolene kan jo også være fine, men dersom du ser for deg en kjole, men får en helt annen. Kan skuffelsen være nesten like stor! :-)

Skrevet

Ja. Som jeg skrev så er det viktig med research på forhånd!

Kjolene kan jo også være fine, men dersom du ser for deg en kjole, men får en helt annen. Kan skuffelsen være nesten like stor! :-)

Selvsagt, men det er jo noe man må regne med hvis man velger å kjøpe kjole uten å ha prøvd den først eller sett den i virkeligheten.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke at folk i det hele tatt vurderer å kjøpe Kina-kjoler til under tusenlappen (eller mer, for den saks skyld). Men jeg ser jo av den Facebook-siden du henviser til, at det er enkelte som blir svindlet og faktisk tror de kjøper en skikkelig kjole. Stakkars damer. :/

Anonymous poster hash: 96828...c5d
Skrevet (endret)

Og jeg forstår ikke hvordan folk kan ta sjansen på å kjøpe noe de ikke har råd til å tape. Da mener jeg at man strengt tatt må ta en del av skylda selv.

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Skrevet

Hvis man skal spare penger syns jeg det er mye bedre å kjøpe brukt kjole på finn, en enkel vanlig hvit selskapskjole e.l. Men det høres jo veldig flott ut å få drømmekjolen for en tusenlapp. Jeg tviler sterkt på at sømmen og stoffet er like bra (hvis man er opptatt av kvalitet).

Og hvor etisk riktig er det å kjøpe kinakjoler?

Skrevet

Hvis man skal spare penger syns jeg det er mye bedre å kjøpe brukt kjole på finn, en enkel vanlig hvit selskapskjole e.l. Men det høres jo veldig flott ut å få drømmekjolen for en tusenlapp. Jeg tviler sterkt på at sømmen og stoffet er like bra (hvis man er opptatt av kvalitet).

Og hvor etisk riktig er det å kjøpe kinakjoler?

Det skal godt gjøres å spare penger på å kjøpe brudekjolen på finn.no versus å kjøpe en replica drømmekjole fra et seriøst firma i kina. Kjolene på finn ligger i flere- tusen kroners-klassen, mens for 1000 kr kan du få en lekker og pent sydd replica i god nok kvalitet.

Å bidra til næringsinntekt gjennom direkte kjøp fra produsent i kina er ikke uetisk.

Er det mer etisk riktig å kjøpe kjole gjennom forhandler som kjøper/får produsert kjolen rimelig og selger videre med overdreven inntjening?

• Liker 1
Skrevet

Min ligger i ebay tråden på forumet her, og er aldeles nydelig til 400 kr. Fra ebay. Tror mange ikke klarer å lete godt nok, eller se på referanser. Kunne ikke falle meg inn å betale mere enn 800 kr for det er er grensen for hva jeg kan tåle å miste av penger...

Bidra til såpass mye overprising i det norske markedet er uaktuelt. Bare du nevner bryllup gnir de seg i hendene...synes det er fælt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...