AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 De virker så kjipe og skvetne.. selv om de er veldig søte Lager de lyder? Anonymous poster hash: 97979...690
Frisørdama Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Hadde kaniner når jeg var liten, de fulgte meg rundt som hunder ute, kom altid bort for kos når de var løse inne. Kunne legge de på ryggen i armkroken og kose de på magen. Likte å hoppe opp i fanget for kos eller ligge intil. Og de var generelt oppmerksomhets søkende og kosekrevende :-D men jeg drev mye med de fra de var små da, så det krever jo litt engasjement. Jeg har bare hatt gutter. Det finnes sikker mye forskjellige personligheter fra rase til rase, og fra kanin til kanin. (Og fra kjønn til kjønn?)
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 Jeg har ikke opplevd kaniner som kosete. Det nærmeste er at de ikke blir redde av å sitte på fanget og aksepterer å ta i mot kos. De som har fått løpe i huset har kommet innom for å se etter noe digg og er ikke redd mennesker, men ikke særlig fan av å bli tatt på heller selv om de har akseptert og ikke er redd for håndtering. Marsvin derimot har jeg opplevd som kosete. Slikker nesebor, legger seg så lange de er og viser at de liker å bli tatt på samt lager de søteste lydene noen sinne. Minuset er jo at de er mye mindre. Anonymous poster hash: e59f8...f01 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Har en kaningutt som elsker kos. Han brummer og tramper hvis jeg avslutter kosingen for tidlig. De er naturlig skvetne pga de er byttedyr og váre på lyder,lukter og raske bevegelser.Anonymous poster hash: 94799...c25
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #5 Skrevet 5. mai 2014 Vi har et par som er som natt og dag, en gutt som er veldig tam og glad i mennesker, han vil helst sitte i armkroken hele tiden og kose Han er bare utrolig søt og snill. Hans frue derimot er ikke helt der! Hun har alltid vært veldi skeptisk til oss, men er med tiden blitt mye bedre; vi får som regel lov til å klappe henne når hun er inne i buret, (tror hun føler seg trygg der), men som regel ikke når hun er ute på gulvet. Hun kommer gjerne for å hilse på (når hun er ute) men sprinter vekk hvis hun tror at vi skal "ta henne". Jeg tror egentlig det er bare blitt en vane hos henne, siden hun er åpenbart ikke så redd oss lenger. Han lager aldri lyder, mens hun kan være ganske verbal i form av piping og gryntelyder. De er veldig søte da og vi er like glade i begge Anonymous poster hash: 11db5...dc9
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 Jeg hadde en kanin for noen år siden som var veldig kosen. Hun pleide å legge seg langstrak i armkroken min og kunne sove i flere timer:) Anonymous poster hash: b06ba...f13
Gjest Pheel Skrevet 5. mai 2014 #7 Skrevet 5. mai 2014 Jeg har hatt noen som var kostete som små, men vil ikke regne de som det som voksne, nei. De fant seg i å bli litt koset på og bært, men ikke lenge av gangen og er tydelig at de ikke akkurat var opptatt av det (spesielt det å bli bært på). Så ikke kjøp kaniner, eller dyr overhodet, som "kosedyr". Ingen art er garantert at de vil like det noe særlig (har også f.eks hatt katter som ikke likte det veldig, og vet om hunder som heller ikke er opptatt av det), og dyr krever mye mer enn som så, så ville heller sett på det som en bonus. Kaniner skal ikke være alene og må ha veldig stor plass å boltre seg på. Dessverre veldig vanlig med smertefulle forkalkninger og skjeleddlidelser hos kaniner på grunn av liten plass, det er dyr som skal løpe og sprette mye hver dag. Så STORT bur og mulighet til å være utenfor buret eller i inngjerding hver dag. 2
Gjest KrissyHart Skrevet 5. mai 2014 #8 Skrevet 5. mai 2014 det variere med kaniner som med andre dyr. noen er kosete andre er ikke.. du får høre med oppdretter om du kan få en som er kosete.
Gjest KrissyHart Skrevet 5. mai 2014 #9 Skrevet 5. mai 2014 kaniner tisser i et fast hjørne i buret, men de lorter all over the place. skal man ha kanin så bør den få mulighet til å gå løs på gulvet så og si hele våkne tiden. man må kaninsikre, dvs fjerne planter og ledninger som er i høyden kaniner ferdes. du får kjøpt rør på clas ohlsson som man kan putte rundt ledninger etc. en kanin som sitter i bur hele tiden er ulykkelig. kaniner må kastreres og steriliseres. hunnkaniner blir syke om de ikke steriliseres
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2014 #10 Skrevet 5. mai 2014 Kaniner er ikke kjæledyr! Anonymous poster hash: f697d...b8c
Gjest KrissyHart Skrevet 5. mai 2014 #11 Skrevet 5. mai 2014 hvorfor ikke? med rette leveforhold er det et like fullverdig kjæledyr som andre
Howl Skrevet 5. mai 2014 #12 Skrevet 5. mai 2014 Det varierer veldig fra kanin til kanin, men man bør ha i bakhodet at de er byttedyr, hvilket gjør dem skvetne for brå bevegelser og lyd, i tillegg misliker de fleste å bli løftet for mye. En kanin kan bli et flott kjæledyr om de får daglig mosjon, nok plass, riktig mat og blir behandlet som et levende dyr, ikke en kosebamse.
Lennhy Skrevet 6. mai 2014 #14 Skrevet 6. mai 2014 Jeg har en kanin som går løs hjemme, bor ikke i bur. Han er super kosete, når jeg ligger på sofaen så kommer han å legger seg i armkroken. Skulle gjærne ha lagt ut bilde av gull gutten min men vet ikke hvordan
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2014 #15 Skrevet 6. mai 2014 Vil legge til at ifølge det jeg har lest om temaet, ser det ut til at dvergvedderhanner skorer høyest på kosebarometeret Anonymous poster hash: 11db5...dc9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå