AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Har gjort det slutt fordi jeg hadde dårlig samvittighet overfor meg selv, hele tiden i flere år. Folks grenser er foforskjellige, selvsagt, men vil kanskje bare høre om jeg overreagerte eller om jeg ikke overreagerte. Er glad i han, veldig. Han klasket til meg over hoftene med flat hånd, en gang på fylla. 4 slag fordi jeg ikke ville høre på han fordi han oppførte seg dumt. Dette er 3 år siden og skjedde kun den gangen. Han dyttet meg, men ikke hardt, fordi jeg sto i veien da han var full. Han sa stygge ting til meg som at jeg er like tilbakestående som en sau. At jeg er en drittunge som kun klager og syter. At jeg er gjerrig, smålig og at jeg er dum som et brød. Han sa mye sårende. Skjedde senest for 1.5 år siden. I edru tilstand sier han at jeg er smart. Han låste meg inne i garasjen ved en feiltakelse. Også da var han full. Jeg måtte ringe stefaren min for å bryte opo døren. Typen svarte ikke da jeg ringte han.Anonymous poster hash: c4c9a...838
Anglofil Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 (endret) En ting jeg lærte og innså da jeg gikk ut av et voldelig forhold: vold er mye mer enn den fysiske volden. Den latente volden og den psykiske volden kan være like ille - og like skadelig. Jeg innså det ikke før jeg slo opp med min eksmann, men når jeg ser tilbake på det nå så var frykten for hva som kunne skje nesten verre enn den fysiske volden og de stygge ordene. Hvis du har følt deg utrygg og kanskje redd i forholdet mener jeg det er riktig å gå. Jeg klarte aldri å stole på min eks igjen, selv om det var over to år siden han banket meg opp den dagen jeg slo opp. For jeg visste ikke hva som kunne få ham til å tippe over, og jeg visste ikke hva som kunne skje. Men jeg hadde sett hva som hadde skjedd tidligere og det gjorde meg nervøs og redd. Det skal også sies at det var hendelser som skjedde som kanskje ikke var like grove, men som forårsaket at jeg ble ytterligere redd. Jeg tror du gjorde det rett i å gå. Du fortjener å føle deg trygg. Mvh Yvonne Endret 4. mai 2014 av Yvonne 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 av de tingene du nevner så vil jeg si at det verbale var verst, jeg kunne ikke vært sammen med en som kalte meg ting! Men et knuff i fylla har jeg da opplevd flere ganger.... Anonymous poster hash: 6659b...372
Timar Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Du vet nok svaret selv. Godt du har gjort det slutt. Selv om han gjør slikt "bare" når han er full, så gjør han det gjentagende ganger. Vet du hva ansvarlige folk ville gjort? De ville latt være å drikke, siden de oppfører seg dårlig i fylla. Fyll er ingen unnskyldning. Håper du klarer å se at du er mer verdt enn det her, og at du ikke går tilbake til ham. Har gjort det slutt fordi jeg hadde dårlig samvittighet overfor meg selv, hele tiden i flere år. Folks grenser er foforskjellige, selvsagt, men vil kanskje bare høre om jeg overreagerte eller om jeg ikke overreagerte. Er glad i han, veldig. Han klasket til meg over hoftene med flat hånd, en gang på fylla. 4 slag fordi jeg ikke ville høre på han fordi han oppførte seg dumt. Dette er 3 år siden og skjedde kun den gangen. Han dyttet meg, men ikke hardt, fordi jeg sto i veien da han var full. Han sa stygge ting til meg som at jeg er like tilbakestående som en sau. At jeg er en drittunge som kun klager og syter. At jeg er gjerrig, smålig og at jeg er dum som et brød. Han sa mye sårende. Skjedde senest for 1.5 år siden. I edru tilstand sier han at jeg er smart. Han låste meg inne i garasjen ved en feiltakelse. Også da var han full. Jeg måtte ringe stefaren min for å bryte opo døren. Typen svarte ikke da jeg ringte han.Anonymous poster hash: c4c9a...838
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 Jeg hadde ikke blitt med ett slikt forhold til alkohol eller medmennesker. Men det er meg. Føler du ikke livet er bra med de som er i det, så gå. Er ditt liv og bare du kan bestemme hvordan du vil ha det og hvordan du vil behandles.Anonymous poster hash: 9860e...204
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 Alt dette skjedde for lang tid tilbake og noe av det er såpass i gråsonen av vold. Det er kanskje vold, men jeg vet at det ikke er typisk vold for å undertrykke. Han er helt motsatt som edru og veldig støttende. Jeg vet at kvinner aksepterer lite av verbal og fysisk misbruk i dag. Derfor jeg gpr med dårlig samvittighet overfor meg selv. Det er jo feil av han og ganske alvorlig, til tross for at han ikke tenker klart når han har gjort det. Vet mange kvinner er mye verre mot sine menn enn dette. TSAnonymous poster hash: c4c9a...838
Vill Skrevet 4. mai 2014 #7 Skrevet 4. mai 2014 Eg synes ikkje du har overreagert, og eg ville også ha gått frå han. Eg og min sambuar kan vere uenige, men vi kaller ikkje kvarandre stygge ting for det om! Noko av det mest usexy og lite modne eg veit om, er folk som ikkje kan drikke med måte og som blir drittsekker på fylla! Synes heller ikkje det er greit at han har skubba deg. Vold, enten det er fysisk eller psykisk, er ikkje greit. Trur eg har ganske nulltoleranse for det.
~white lady~ Skrevet 4. mai 2014 #8 Skrevet 4. mai 2014 Alt dette skjedde for lang tid tilbake og noe av det er såpass i gråsonen av vold. Det er kanskje vold, men jeg vet at det ikke er typisk vold for å undertrykke. Han er helt motsatt som edru og veldig støttende. Jeg vet at kvinner aksepterer lite av verbal og fysisk misbruk i dag. Derfor jeg gpr med dårlig samvittighet overfor meg selv. Det er jo feil av han og ganske alvorlig, til tross for at han ikke tenker klart når han har gjort det. Vet mange kvinner er mye verre mot sine menn enn dette. TSAnonymous poster hash: c4c9a...838 Det er like fullt vold. Og nå unnskylder du han. Klassisk. En slik mann ville jeg ikke satset fremtida på. Hva når dere får barn, og han juler deg opp foran barna? Da kan vi begynne å snakke ringvirkninger... Du har gjort det slutt. Smart. Fortsett å være smart, og hold deg unna mannen.
Anglofil Skrevet 4. mai 2014 #9 Skrevet 4. mai 2014 (endret) Alt dette skjedde for lang tid tilbake og noe av det er såpass i gråsonen av vold. Det er kanskje vold, men jeg vet at det ikke er typisk vold for å undertrykke. Han er helt motsatt som edru og veldig støttende. Jeg vet at kvinner aksepterer lite av verbal og fysisk misbruk i dag. Derfor jeg gpr med dårlig samvittighet overfor meg selv. Det er jo feil av han og ganske alvorlig, til tross for at han ikke tenker klart når han har gjort det. Vet mange kvinner er mye verre mot sine menn enn dette. TSAnonymous poster hash: c4c9a...838 Men problemet her er at dette er tydeligvis noe du tenker på, og du ville neppe husket disse hendelsene såpass godt hvis det ikke gjorde noe med deg. Jeg prøvde å bli i ekteskapet mitt i 2 1/2 år etter at jeg ble banket opp siste gang. Fordi jeg tror på å gi folk sjanser, jeg tror ikke at man nødvendigvis er sine handlinger. Og derfor var det ikke slik at jeg sluttet å elske min eksmann "bare" fordi han banket meg opp. Jeg hadde jo sett så mange gode sider ved ham. Han kunne være omsorgsfull, snill og grei, og jeg tror fremdeles at han egentlig ikke mente å være voldelig. Jeg tror egentlig ikke han var en voldelig person. Men jeg brakte nok noe av det verste i ham og hans måte å agere på var vold. Som et lite barn som ikke har de verktøy man trenger for å takle sinne, frustrasjon m.m. Problemet var at dette gikk utover meg. Og ettersom tiden gikk ble kjærligheten jeg hadde for ham forvandlet til forakt og sinne. Jeg sluttet å elske ham. Jeg kunne ikke forsvare det faktum at jeg var sammen med ham lenger overfor meg selv. Så jeg forstår dine tanker. Jeg kan også forstå din dårlige samvittighet. Men du må spørre deg om denne vissheten er noe du orker å leve med? Kan du forsvare for deg selv at noe kan skje neste gang han drikker? Fortjener du ikke bedre enn en mann som behandler deg på denne måten? Det kommer til et punkt hvor du kanskje må innse at kjærlighet er ikke nok til å "fikse" ham, og at det kun er han som kan hjelpe seg selv. Mvh Yvonne Endret 4. mai 2014 av Yvonne
Sura Skrevet 4. mai 2014 #10 Skrevet 4. mai 2014 En ting jeg lærte og innså da jeg gikk ut av et voldelig forhold: vold er mye mer enn den fysiske volden. Den latente volden og den psykiske volden kan være like ille - og like skadelig. Jeg innså det ikke før jeg slo opp med min eksmann, men når jeg ser tilbake på det nå så var frykten for hva som kunne skje nesten verre enn den fysiske volden og de stygge ordene. Hvis du har følt deg utrygg og kanskje redd i forholdet mener jeg det er riktig å gå. Jeg klarte aldri å stole på min eks igjen, selv om det var over to år siden han banket meg opp den dagen jeg slo opp. For jeg visste ikke hva som kunne få ham til å tippe over, og jeg visste ikke hva som kunne skje. Men jeg hadde sett hva som hadde skjedd tidligere og det gjorde meg nervøs og redd. Det skal også sies at det var hendelser som skjedde som kanskje ikke var like grove, men som forårsaket at jeg ble ytterligere redd. Jeg tror du gjorde det rett i å gå. Du fortjener å føle deg trygg. Mvh Yvonne Vet du, jeg har sånn respekt for deg. Du er et forbilde, skulle ønske mange tenkte som deg. Og så skulle jeg ønske at mannfolk kunne oppføre seg.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #11 Skrevet 4. mai 2014 Som du sier, Yvonne, det er den redselen for at det skal skje noe igjen. Den kom hver gang han skulle drikke, for til tross for at det hadde gått tid uten utbrudd og til tross for min intense trussel om å gå fra gan om det skjedde igjen, visste jeg aldri om han kom til å ta det glasset for mye. Det var mye gråting den perioden. Jeg ba han om å slutte med vodka, men så at detffaktisk skjedde da han drakk vin også. Jeg lurte på hvorfor han sa at jeg var dum, synes folk virkelig det..tenkte jeg. Han sa at venner av han hadde sagt at jeg var dun igså. Oppgjøret med meg selv tar jeg flest bå fordi han hintet om ekteskap. Det ble mye press om det at vi skulle gifte oss, nesten så mye at jeg trodde det var for å reservere meg/ eie meg. Jeg vet at han har mye godt i seg og at de selv er sine verste fiender. Jeg aner ikke hva som gjør han sluk på fylla. Han blir ugjenkjennelig. Om det ikke kan kalles direkte vold, så utsatte han meg for fare, flere ganger. Istedenfor å være en beskyttelse som en kjæreste burde være, ble han den jeg måtte beskyttes mot. Ironisk. Jeg passet på at han kom seg hjem hvis han ble for full. Han skjønner fortsatt ikke alvoret og sa at det kun er jeg som ikke liker han når han drikker. Han sa bestekompisene ikke har nien problemer med han. Han sier at han synes det er slitsomt å legge om livet sitt pga. meg og at han uansett er lei seg for det han har gjort. Han sier også at han kun drikker litt øl nå. Men jeg har gitt han drikkeforbud uten hell, som han har gått med på for å berge forholdet..uten hell. Anonymous poster hash: c4c9a...838
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #12 Skrevet 4. mai 2014 Fyren har et problem med alkohol. Noen forandrer personlighet i stor grad når de drikker og tåler rett og slett ikke rusen. Har det sånn selv. Bra du gikk. Anonymous poster hash: cddfc...26c 1
Anglofil Skrevet 4. mai 2014 #13 Skrevet 4. mai 2014 (endret) Vet du, jeg har sånn respekt for deg. Du er et forbilde, skulle ønske mange tenkte som deg. Og så skulle jeg ønske at mannfolk kunne oppføre seg. Takk for det. Som du sier, Yvonne, det er den redselen for at det skal skje noe igjen. Den kom hver gang han skulle drikke, for til tross for at det hadde gått tid uten utbrudd og til tross for min intense trussel om å gå fra gan om det skjedde igjen, visste jeg aldri om han kom til å ta det glasset for mye. Det var mye gråting den perioden. Jeg ba han om å slutte med vodka, men så at detffaktisk skjedde da han drakk vin også. Jeg lurte på hvorfor han sa at jeg var dum, synes folk virkelig det..tenkte jeg. Han sa at venner av han hadde sagt at jeg var dun igså. Oppgjøret med meg selv tar jeg flest bå fordi han hintet om ekteskap. Det ble mye press om det at vi skulle gifte oss, nesten så mye at jeg trodde det var for å reservere meg/ eie meg. Jeg vet at han har mye godt i seg og at de selv er sine verste fiender. Jeg aner ikke hva som gjør han sluk på fylla. Han blir ugjenkjennelig. Om det ikke kan kalles direkte vold, så utsatte han meg for fare, flere ganger. Istedenfor å være en beskyttelse som en kjæreste burde være, ble han den jeg måtte beskyttes mot. Ironisk. Jeg passet på at han kom seg hjem hvis han ble for full. Han skjønner fortsatt ikke alvoret og sa at det kun er jeg som ikke liker han når han drikker. Han sa bestekompisene ikke har nien problemer med han. Han sier at han synes det er slitsomt å legge om livet sitt pga. meg og at han uansett er lei seg for det han har gjort. Han sier også at han kun drikker litt øl nå. Men jeg har gitt han drikkeforbud uten hell, som han har gått med på for å berge forholdet..uten hell.Anonymous poster hash: c4c9a...838 Da synes jeg du har tatt det riktige valget utifra hvordan du beskriver det. Jeg synes ikke du skal ha dårlig samvittighet selv om jeg vet det er enkelt å si. Mvh Yvonne Endret 4. mai 2014 av Yvonne 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå