Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har endelig fått eGo settet mitt (elektrisk røyk med olje) og er nå på dag 2 uten vanlig røyk, har fortsatt en røyk igjen i pakka som ligger i jakka mi, to pakker i skuffen men det frister ikke.
Det er deilig å slippe røyk smaken, lukten og følelsen av at lungene kveles, men jeg lurer på hvordan helsefordeler dere som har brukt eGo en stund har merket?

Når man går over til el røyk, vil man da få mange av de samme helsegevinstene som når man slutter å røyke?
Jeg har den minste nikotin mengden man kan få og frukt smaker jeg røyker, er følelsen av røyk jeg er mest avhengig av..

Kan jeg forvente å feks få bedre luktesans, smaksans, kondisjon ol selv om jeg bruker el røyk?

Jeg vil forresten ikke kalle meg røykfri i og med at jeg damper på el røyken, men det er klart at det vil hjelpe økonomisk og redusere faren for kreft, for det tror jeg at el røyken gjør..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har endelig fått eGo settet mitt (elektrisk røyk med olje) og er nå på dag 2 uten vanlig røyk, har fortsatt en røyk igjen i pakka som ligger i jakka mi, to pakker i skuffen men det frister ikke.

Det er deilig å slippe røyk smaken, lukten og følelsen av at lungene kveles, men jeg lurer på hvordan helsefordeler dere som har brukt eGo en stund har merket?

Når man går over til el røyk, vil man da få mange av de samme helsegevinstene som når man slutter å røyke?

Jeg har den minste nikotin mengden man kan få og frukt smaker jeg røyker, er følelsen av røyk jeg er mest avhengig av..

Kan jeg forvente å feks få bedre luktesans, smaksans, kondisjon ol selv om jeg bruker el røyk?

Jeg vil forresten ikke kalle meg røykfri i og med at jeg damper på el røyken, men det er klart at det vil hjelpe økonomisk og redusere faren for kreft, for det tror jeg at el røyken gjør..

Du vil få mye bedre smakssans og luktesans, og kondisjonen vil bedre seg kraftig de neste ukene.

Du får i deg nikotin, men ikke karbondioksid og 4000 andre kjemiske stoffer som øker virkningen av nikotinet, så du vil merke stor forskjell.

Anonymous poster hash: 4d539...0ca

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Gratulerer! Det er ikke forsket nok på effekten av el-sigaretten, Men i utgangspunktet er den ufarlig da den kun inneholder stoffer som finnes i matvarer. Det er tross alt kun damp du trekker ned i lungene sammen med litt nikotin. Selv om høyeste dose i Norge er 0.8 mg nikotin og minste oljen er vel 8mg om jeg husker riktig?

DU vil helt klart merke forskjell i ukene fremover. Både lukte- og smakssans samt kondis

Du er på god vei til å bli røykfri, stå på!

Anonymous poster hash: e5455...9e0
  • Liker 1
Skrevet

Man kan få nikotinfri e-væske også, eller blande den ned til ønsket styrke. Det er ingen "hjelpestoffer" i e-væsken, så man merker at det fungerer annerledes enn sigaretter. Blant annet så blir de fleste faktisk kvitt det altoverskyggende suget som gjør at man bare MÅ ha en sigarett. Jeg røykte 15 om dagen, nå damper jeg med 18 mg nikotin. Jeg klarer meg svært lenge uten å dampe, sammenlignet med da jeg røykte. Livet dreide seg nesten om når jeg kunne ta neste røyk. Det slipper jeg nå.

Du vil nok oppleve akkurat de samme "symptomene" på røykeslutt som om du ikke hadde dampet. Det er i all hovedsak ikke nikotinen som gjør noe skade på deg når du røyker. Jeg skriver "symptomer" i hermetegn siden ikke alt er like positivt. Flimmerhår vokser ut igjen, og det kan bety uker med den verste røykhosten du har hatt. Det er vanlig å få munnsår, eler bli generelt sår i munnen. Jeg er røykfri på dag 20 nå, og jeg er så sår i kjeften at selv en avocado er så salt at det gjør vondt når jeg spiser den. Ingen røykhoste ennå, da. :)

Lukte- og smakssansen min er bedre, pusten er bedre og kondisen er bedre. Sånne ting går veldig fort.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er to uker i dag uten vanlig røyk. Røkte tobakk. Jeg bruker vanlig elsigaretter. Med de så avner jeg ikke tobakken. Herlig, men kan ikke kalle meg røykfri siden det er nikotin i filtrene. Målet er å kutte de ut.

Jeg kjenner i alle fall at jeg har bedre luktesans. Jeg vasket alt av dyner, puter og sånt på soverommet for tre uker siden, men det stinker sånn der inne av røyk. Antagelig svettet en del siden jeg kuttet ut vanlig røyk. Sengetøyet har bare ligget på en uke, og vurdere å skifte på i natt, men orket ikke.

Selv om det aldri har vært røkt inne i huset, så kjenner jeg røyklukt av klær som er vasket.

Skulle finne noe klær i dag, og herregud.

Jeg bruker to filter om dagen nå, neste uke skal jeg ned i et stk, så skal jeg prøve å kutte ut

Anonymous poster hash: 79b75...5b5
Skrevet

Synes så absolutt at man kan kalle seg røykfri. Jeg røyker ikke, jeg damper. Jeg har ikke noe ønske om å assosiere damping med røyking på noe som helst vis. Det er en ekstremt viktig forskjell på røyking og damping, og det er forbrenning. Ja, og så de over 4000 kjemikaliene man ikke trekker inn. Så jo, man får i seg nikotin, men det gjør man med nikotinplaster eller -tyggis også. De som bruker andre nikotinpreparater kaller seg jo røykfrie, jeg ser ikke på dette som noe annerledes. :)

• Liker 5
Skrevet

Jeg er 3 dager uten røyk nå, og det frister ikke i det hele tatt..
Har fortsatt den ene røyken i jakka som har vært med meg i hele dag, uten at den frister..

Men jeg merker at jeg stadig er på el røyken, men det er mer fordi jeg syns det smaker godt :P

Ser for meg at denne el røyken fort kan danne nye uvaner men jeg tenker at de uvanene hvertfall ikke er så skadelige..

Jeg har nå oljer med medium styrke, bruker ca 1,6 ml om dagen rundt regnet..

Jeg er storfornøyd, mannen kjenner ingen røyklukt og har ikke klaget på lukten av el røyken, luktesansene mine er så ødelagte at jeg ikke vet om det lukter noe særlig av denne røyken?
Har mentol og kirsebær smak, og en olje med røyk smak men den vil jeg faktisk ikke røyke på, det byr meg bare imot med tanken til og med :)

AnonymBruker
Skrevet

Irriterende at den må lades ofte. jeg koser meg til morgenkafefn med min elvenn

Ja, vi er jo røykfri på en måte, men har beholdt litt av uvanen?

Jeg er forbauset hvor lett det gikk å kutte ut røyken når en har elvennen, og de to ukene har gått fort.

Det er ikke billig med el, men så mye mere behagelig, slipper det maset med vanlig røyk.

Og en ting til, jeg er mye mindre stresset, mer våken om morgenen. Har dette noe med oksygenet i blodet å gjøre?

Skrevet

Dette må jeg prøve

• Liker 1
Skrevet

Irriterende at den må lades ofte. jeg koser meg til morgenkafefn med min elvenn

Ja, vi er jo røykfri på en måte, men har beholdt litt av uvanen?

Jeg er forbauset hvor lett det gikk å kutte ut røyken når en har elvennen, og de to ukene har gått fort.

Det er ikke billig med el, men så mye mere behagelig, slipper det maset med vanlig røyk.

Og en ting til, jeg er mye mindre stresset, mer våken om morgenen. Har dette noe med oksygenet i blodet å gjøre?

Jeg betalte 135 for to elrøyk av merke eGo c4 mener jeg på, og 158 for 6 10 ml oljer som jeg fyller på..

da har jeg sånn at jeg klarer meg hvertfall noen mnd fremover, betaler 13 pr tupp/oljebeholder..

Sparer mye iforhold til røyk :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er prisen i forhold til vanlige sigaretter?

Fyller man på nikotin samme sted som smaken, eller kan man kombinere på tvers, f.eks. kirsebærsmaken med og uten nikotin? Med mindre og mere nikotin?

Anonymous poster hash: ad0ec...6b8
AnonymBruker
Skrevet

Noen som kan fortelle litt mer om erfaring med spesifikke merker?

Jeg trenger en som tåler en trøkk - en som tåler å ligge i baklomma eller brystlomma hver dag på jobb akkurat som en vanlig røykpakke. Som overlever selv om man er aktiv, bøyer seg og løfter på ting. Hadde en type ifjor, men væskebeholderen sprakk mens den lå i lomma. Finnes det noen som kommer med solide etuier, kanskje?

Anonymous poster hash: 59fa1...4c4
Skrevet

Fyller man på nikotin samme sted som smaken, eller kan man kombinere på tvers, f.eks. kirsebærsmaken med og uten nikotin? Med mindre og mere nikotin?

Der jeg kjøper fra kan man kjøpe med og uten nikotin.

Man kan velge alt fra lavt til ekstra høyt innhold av nikotin samt mange smaker, alt fra kirsebær, vanlig røyk smak, øl, red bull osv..

En 10 ml med olje betaler jeg 2,95 dollar for, en ampull som du da fyller oljen i rommer 1,6 ml så du får noen påfyll på 10 ml..

Selve startkittet betalte jeg 135 kroner for på ebay, da fikk jeg to fulle el røyk med batteri, tupp, etui til å ha de i, usb lader..

Da kan du passe på at du alltid har en som er ladet..

For tippene/ampullene betaler jeg 13 kroner på ebay, en ampull sies å vare i 2-6 mnd alt etter som hvordan den blir behandlet, det er greit å ha en til hver smak sies det..

Disse skrur du lett på batteriet..

Du trykker på en knapp på batteriet og suger ut av tippen/ampullen, da kommer det røyk med et hint av smakene ut :)

• Liker 2
Skrevet

Jeg trenger en som tåler en trøkk - en som tåler å ligge i baklomma eller brystlomma hver dag på jobb akkurat som en vanlig røykpakke. Som overlever selv om man er aktiv, bøyer seg og løfter på ting. Hadde en type ifjor, men væskebeholderen sprakk mens den lå i lomma. Finnes det noen som kommer med solide etuier, kanskje?

søk på eGo på ebay.com, da skal det komme et kit opp som nr 1 til ca 135 kroner, denne følger det med et etui, litt for stort til å ha i lomma dessverre, men du kan kjøpe halsbånd til å feste el røyken i noe ala nøkkelsnor, denne kan jo være et alternativ?

• Liker 1
Skrevet (endret)

I innkjøp koster det litt for et startsett, fra 400 til evig dyrt (basert på prisene i norske nettbutikker). Spørs hvor avansert du vil ha det. Dampevæske kjøper man også inn litt av i starten, men etter at alt det er på plass koster det kanskje en tier eller to for dagen. Det er også enkelte slitedeler på en e-sigarett, sånn som fordamperhodet. Disse må byttes etter en tids bruk. Ikke noe fasitsvar på hvor ofte, det kommer an på bruken.

Væskene kommer i all hovedsak ferdigblandet med en gitt nikotinstyrke. Det vil si at du ikke blander noe som helst selv, du fyller bare på tanken.

Man må være oppmerksom på at det kun er lov å importere nikotin fra EØS-land. Med unntak av Danmark og muligens Sverige. Det er ikke anbefalt å kjøpe dampevæske med nikotin fra USA. Blir sendingen tatt av tollvesenet kan man risikere bot.

Endret av Zzyzx
  • Liker 1
Skrevet

Kjøp en mod, feks slik:

http://pink-mule.com/MODS-AND-ACCESSORIES/variable-mods-vv-vw/boks-mods

Da kan du stille inn watt eller volt og få forskjellig mengde og temperatur på dampen. Og den varer i to-tre dager uten at man må lade. (Husk at det kommer på moms og fortollingsgebyr!)

Søk også inne på fasttech.com, men der er det plutselig 4-8 ukers leveringstid.

Jeg har aldri opplevd tanker som har sprukket, og jeg har ting slengendes rundt i veska. Men søk litt rundt omkring, det er så mye forskjellig at det er lite vits i å skrive om det her, da blir jeg aldri ferdig. Jeg anbefaler cartomizer tank. (google det)

Ego lades ut så fort at det kun kan godkjennes som nybegynnersett etter min mening. Kjøp en mod med større batterier, feks. itaste som jeg har linket til tidligere, eller vamo eller sid. Da har man batteri nok hele dagen og ofte en dag til.

AnonymBruker
Skrevet

Ego lades ut så fort at det kun kan godkjennes som nybegynnersett etter min mening. Kjøp en mod med større batterier, feks. itaste som jeg har linket til tidligere, eller vamo eller sid. Da har man batteri nok hele dagen og ofte en dag til.

Jeg har dampet med Ego i snart to år, og har ikke merket at de har dårlig batteri.

Har Evod nå, og har samme erfaring med den.

Jeg lader annenhver dag, men det kommer sikkert an på bruken.

Skrevet (endret)

Jeg har dampet med Ego i snart to år, og har ikke merket at de har dårlig batteri.

Har Evod nå, og har samme erfaring med den.

Jeg lader annenhver dag, men det kommer sikkert an på bruken.

Jeg har ego med 1100 mah og da bruker jeg opp et par om dagen. Skal sies at jeg bruker kun twist-batterier da, hvor man kan stille inn volt og dermed tappes batteriet fortere. Jeg har alle mine ego-batterier bare som reserve nå.

Redigert: Hadde du prøvd en mod hadde du antakelig måtte lade en gang i uka ;) Jeg sier jo ikke at ego har dårlig batteri, men ego har liten kapasitet ift andre batterier, og dermed noe jeg kun anbefaler som nybegynnersett.

Endret av FrkHumle
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt el hos dansmoke. Arabisk røyk, noe dårlig batterikapasitet,men god.

Virker kjempebra syns jeg. Ikke lyst på røyk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...