AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Jeg jobber fulltid, å står oppreist 7,5 timer om dagen. Løfter tunge pakker (jobber i posten). Å når jeg kommer hjem er jeg så sliten at jeg ikke har overskudd til trening. Jeg er avhengig av å koble av etter jobb. Kan kosthold alene gjøre så jeg går ned i vekt? Hvis noen har en matplan for vekttap, vil dere dele den med meg?Anonymous poster hash: 0760c...0a5
j86 Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Anbefaler deg å skaffe en kjøkkenvekt og måle opp maten din. Hvis du kun skal bruke diett til å gå ned i vekt, og ikke med ekstra trening, så krever det beinhard disiplin på kjøkkenet. Hvor mye veier du og hvor mye tenker du å gå ned? Samt hvor god tid har du? Så kan jeg finne ut en grei kalorigrense som du kan legge deg på.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 Så lenge du spiser mindre enn du forbrenner, så går du ned i vekt. Spis sunt, proteinrikt og hold deg i et kaloriunderskudd, så skal du se at vekta går nedover. Anonymous poster hash: ff539...5d0
Gjest Funky Punk Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Få oversikt over ALT du spiser. Kanskje blir du overrasket hvor mye du egentlig spiser eller hvor mye kalorier det er i enkelte matvarer/retter. Om det ikke hjelper å senke kaloriinntaket, så kan du teste lavkarbo Jeg kan ikke trene (ikke sånn at det blir noe vekttap av det. 10 minutter på ergometersykkel i relativt rolig tempo gjør meg sengeliggende i noen timer) og jeg har svært lavt aktivitetsnivå. Gikk over på lavkarbo og mistet 30 kilo på noen måneder. Så først og fremst så må du få en oversikt (her finnes det mange flotte apper som er supersmarte), så velger du et kosthold som passer godt for deg og din vektnedgabg
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 lavkarbo har jeg sett på en stund, men tipper jeg burde bruke litt tid på å lese om det først jeg er ikke flink til å lage meg lunsj, rett og slett fordi mat ikke smaker noe om dagen. kan jeg bruke nutrilett shake som en lunsjerstatter når jeg er på jobb? å mat må jeg jo ha. frokost skjer kanskje en gang i mnd bortsett fra når jeg har fri, da spiser jeg frokost rundt 12-13, så kan vel ikke kalles frokost. tror jeg skal teste lavkarbo altså. Anonymous poster hash: 0760c...0a5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 Anbefaler deg å skaffe en kjøkkenvekt og måle opp maten din. Hvis du kun skal bruke diett til å gå ned i vekt, og ikke med ekstra trening, så krever det beinhard disiplin på kjøkkenet. Hvor mye veier du og hvor mye tenker du å gå ned? Samt hvor god tid har du? Så kan jeg finne ut en grei kalorigrense som du kan legge deg på. will do Anonymous poster hash: 0760c...0a5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #7 Skrevet 4. mai 2014 Få oversikt over ALT du spiser. Kanskje blir du overrasket hvor mye du egentlig spiser eller hvor mye kalorier det er i enkelte matvarer/retter. Om det ikke hjelper å senke kaloriinntaket, så kan du teste lavkarbo Jeg kan ikke trene (ikke sånn at det blir noe vekttap av det. 10 minutter på ergometersykkel i relativt rolig tempo gjør meg sengeliggende i noen timer) og jeg har svært lavt aktivitetsnivå. Gikk over på lavkarbo og mistet 30 kilo på noen måneder. Så først og fremst så må du få en oversikt (her finnes det mange flotte apper som er supersmarte), så velger du et kosthold som passer godt for deg og din vektnedgabg 30 kilo? det er sykt!! gratulerer! jeg veier 88, og kunne tenke meg å først komme meg ned på 80. små mål (er 164 høy) lavkarbo har lenge vært i min interesse, men jeg er så usikekr når det kommer til mat jeg kan spise osv. jeg er så dårlig på kosthold at jeg skulle fått kurs! Anonymous poster hash: 0760c...0a5
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #8 Skrevet 4. mai 2014 Det er fullt mulig ja Bare vær streng på kostholdet ditt. 1. Frokost er viktig uansett om maten ikke smaker eller om man ikke er sulten. Om man ikke har tid er det lurt å kjøpe inn mat man kan spise kjapt eller på tur ut døra. 2. Spis rent og så lite behandlet mat som mulig. 3. Grønnsaker og frukt er viktig å ha i kosten. 4. Drikk mye vann. 5. Te er både sunt og godt. Grønn te er supert. 6. Søvn er utrolig viktig! Det er lurt å få seg en lang natts søvn. Det henger i hop med alt, også vekten. 7. Regelmessig inntak av mat kan være lurt. Jeg merker ihvertfall stor forskjell etter jeg startet å spise oftere. Nå spiser jeg hver 3. time, noen ganger etter bare to timer. Det er fordi jeg spiser små måltid. Anonymous poster hash: 5b0f8...d15
Gjest Funky Punk Skrevet 4. mai 2014 #9 Skrevet 4. mai 2014 Det er veldig overveldende og skummelt å begynne på lavkarbo. Jeg begynte med å kun kutte ut de store gruppene poteter og ris. Kuttet så ut mat med mye sukker. Og til slutt brød. Nå spiser jeg brød, men kjøper lavkarbobrød på Rimi. Det smaker like godt, om ikke bedre enn vanlig brød. Så testet jeg ut oppskrifter med fremmede ingredienser som mandelmel og fiberhusk m.m. Det er anderledes, men det gikk overraskende greit. Og ikke minst, så mye kjappere når man slipper hevetid osv Jeg spiser nesten aldri frokost, og etter at jeg begynte på lavkarbo så merker jeg også at jeg heller ikke har noe behov for det. Blodsukkeret holder seg stabilt gjennom hele dagen. Vil du lære mer om lavkarbo, så anbefaler jeg forumet. Og beste måten for meg var å bestemme meg for å spise som vanlig, men søkte på oppskrifter + lavkarbo, og fikk da opp mange tips til erstatninger og andre ingredienser slik at det blir så lavkarbo som mulig. Nå baker jeg også ofte brownies, muffins, lager vafler osv slik at jeg har lørdagskos
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå