Gjest Ingaborga Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Hei! Trener aktivt styrke, og har gjort det i snart 4 måneder nå. Etter hvert trenger jeg da å spise mer og mer mat, og skal gå i kalorioverskudd. I praksis teller jeg ikke kalorier, jeg spiser bare til jeg er ordentlig mett, og så spiser jeg når jeg er sulten. Passer også på at det jeg spiser er sunt, i den forstand at det ikke er potetgull, hvitt brød, kaker, godteri osv. Har god forbrenning, så det å legge på seg er uansett ikke en bekymring for meg Problemet er at jeg har vanskelig for å finne mat som metter ordentlig, uten at jeg må spise syke mengder av det, og jeg begynner å bli litt lei av å spise havregrøt med banan og kanel.. Altså, spørsmålet er da som følger; Hva spiser du, som er sunt og mettende? Og hva spiser du på en gjennomsnittlig dag? (Spørsmålet er rettet til de som lever sånn nogenlunde sunt, og ikke er på slankern )
Supraspinatus Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Fløte ble nøkkelen for meg. Jeg spiser ikke korn og går derfor glipp av ganske mye energi der i fra. I tillegg spiser jeg ikke ris, men det hender jeg spiser litt potet. Jeg drikker kaffe med smør, kokosfett og fløte. Har fløte i smoothies, lager fløtesauser osv. Jeg velger også bare fullfete produkter. Velger også kjøtt med fett på. Nøttesmør er et annet alternativ. Både peanøtt, cashew og mandelsmør er vanvittig energirikt. Det er godt å putte på frukt eller i smoothies. Pass på å kjøpe ordentlig vare som kun inneholder nøtter, og ev salt. Det finnes mange varianter som er stappet med sukker og billig fett. 1
Gjest Whitestripes Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 Jeg spiser mye egg i alle former, kokt, stekt, omelett eller eggerøre. Kylling, rent kjøtt, fisk og sjømat. Avocado og nøtter er sunt, mettende og kaloririkt, jeg spiser bare usaltede nøtter. Fet mat metter mer enn mager, så du kan jo bruke olje i matlagingen din, fløte, dressinger og majones. Masse deilige grønnsaker fyller godt opp i magen, og grove kornprodukter. På en gjennomsnittlig dag spiser jeg omtrent sånn: Frokost: 2 hjemmebakte knekkebrød med ost eller kjøttpålegg, eventuelt frokostshake eller egg i en eller annen form. Mellommåltid: 1 skyr med korn eller en frukt og en neve nøtter. Lunsj: Blandet salat med skinke og ost eller egg eller reker. Creme fraishe som dressing. Mellommåltid: 1 knekkebrød eller en gulrot. Middag: Kjøtt, fisk, kylling eller sjømat med masse forskjellige grønnsaker. Fullkornsris/pasta eller potet til. Kvelds: Som regel en proteinbar.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Høyde og vekt? Synes det er flott at jenter fokuserer på å bygge muskler, i steden for å bare slanke seg. Det er styrketrening som gjør kroppen stram. Sunn, mettende og kaloririk/proteinrik-mat kan for eksempel være; nøtter, egg, havregryn, fet fisk, olje, avokado, h-melk, ost også videre. Lag smoothie med havregryn, bær, h-melk, banan, en ss olje for eksempel. Det er mettende, kaloririkt og sunt. Noe annet du kan gjøre er å tilsette olje i maten din. En ss olje inneholder 100 kalorier, så der kan du fort øke. 100 g nøtter inneholder 500-600 kalorier, så en håndfull før lunsjen/etter middag er enkelt. Anonymous poster hash: d2c68...c0e
Gjest Ingaborga Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 Høyde og vekt? Synes det er flott at jenter fokuserer på å bygge muskler, i steden for å bare slanke seg. Det er styrketrening som gjør kroppen stram. Sunn, mettende og kaloririk/proteinrik-mat kan for eksempel være; nøtter, egg, havregryn, fet fisk, olje, avokado, h-melk, ost også videre. Lag smoothie med havregryn, bær, h-melk, banan, en ss olje for eksempel. Det er mettende, kaloririkt og sunt. Noe annet du kan gjøre er å tilsette olje i maten din. En ss olje inneholder 100 kalorier, så der kan du fort øke. 100 g nøtter inneholder 500-600 kalorier, så en håndfull før lunsjen/etter middag er enkelt. Anonymous poster hash: d2c68...c0e Er ca 168cm høy, og rundet nettopp 60kg Takk for svar alle sammen!
hulinda Skrevet 5. mai 2014 #6 Skrevet 5. mai 2014 nøtter, peanuttsmør, kyllingfilet, avocado, quest barer, rødt kjøtt, rugbrød og egg er matvarer jeg hvert fall synes er mettende
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå