Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Sønnen min er nettopp fylt 6 år, og skal starte på skolen til høsten.

Har tenkt på ham som litt over middels høy, men han har ikke vokst så mye det siste året som i året mellom 4 og 5 år. Er det bekymringsverdig?

I barnehagen er han den høyeste, men det er delvis fordi det er så mange jenter i hans aldersgruppe der.

Han er 126 cm høy og 26 kg. Hvor høye er deres gutter og jenter som skal begynne i 1.klasse til høsten?

Anonymous poster hash: 3d177...121
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom han er 126cm, så tilsvarer det 2 cm mindre enn en 'gjennomsnittlig' 8-åring...

Hva lurer du på?

AnonymBruker
Skrevet

Dersom han er 126cm, så tilsvarer det 2 cm mindre enn en 'gjennomsnittlig' 8-åring...

Hva lurer du på?

Det skrev jeg vel i startinnlegget: Altså, jeg kjenner veldig få andre gutter på hans alder, og lurer på hvor store andres er. Er han f.eks. for tung når han er 26 kg? Og, når jeg målte han nylig sammenlignet med da jeg siste målte, som var i julen, så har han vokst kun en knappe cm. Er ikke det litt lite?

AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du trenger å bekymre deg, regner med at han er rundt gjennomsnittet. Hadde han vært veldig liten eller stor av vekst hadde du nok sett det godt :)

Anonymous poster hash: 9ba4e...80f
Skrevet

Snuppa mi er snart ferdig med 3.klasse og da jeg målte henne for en måned eller to siden var hun 124 cm....

Jobber selv med store barn i barnehage, og vil anslå ham som cirka rett over snittet.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Mener å ha lest at snittet for 7-åringer er 122 cm... Så tror neppe du har noe å bekymre deg for. Min 6-åring er 125 cm.

AnonymBruker
Skrevet

Da blir han ikke minst i klassen ihvertfall, og heller ikke høyest. Midt på treet ca. Eldstejenta mi er snart 6,5 år og nærmer seg ferdig i 1.klasse, hun er 117-118 cm høy og er vel litt lavere enn gjennomsnittet i klassen, men hun er av de aller yngste også da. Gutter vokser litt sånn i rykk og napp, mens jenter litt mer jevnt.

Anonymous poster hash: d8a75...20b

Skrevet

Det skrev jeg vel i startinnlegget: Altså, jeg kjenner veldig få andre gutter på hans alder, og lurer på hvor store andres er. Er han f.eks. for tung når han er 26 kg? Og, når jeg målte han nylig sammenlignet med da jeg siste målte, som var i julen, så har han vokst kun en knappe cm. Er ikke det litt lite?

Om han er liten eller stor ifht andre 6-åringer? Stor! Siden han er 10 cm over 'snittet'...

Om han veier mye eller lite? Umulig å si. Kroppsfasong avgjør

Om de vokser like mye hele tiden? Nei. Rykk og napp, som all annen utvikling.

Hvordan ville det vært dersom barna hadde vokst i samme forrykende tempo hele tiden? 2 meter før de ble 10 år??

Akt dette kan man 'lese seg til'...

Jeg lurer fremdeles på hva du lurer på/hva du vil ha bekreftelse på...

AnonymBruker
Skrevet

Mest sansynlig ikke.

Min søster som går i 4. er 120 cm og veier 20 kg.

Anonymous poster hash: 26195...bb4

Skrevet

Min 7åring(andre klasse, gutt) er 132 høy og veier 22 kg.

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor i alle dager skulle du bekymre deg for om han er 'normal av vekst'? Ser han sunn og frisk ut så er vel det en bekreftelse sett bort i fra tall

Anonymous poster hash: 07193...815
Skrevet

Jeg var 119 cm da jeg begynte i første, og 128 da jeg begynte i andre.

AnonymBruker
Skrevet

Min 6-åring (begynner på skole til høsten) er 129 cm og veier 25 kg.

Anonymous poster hash: fc560...061
AnonymBruker
Skrevet

Min 6-åring (begynner på skole til høsten) er 129 cm og veier 25 kg.

Glemte å skrive at han har hatt en vokseperiode nå, men det sto stille lenge. Det meste er normalt :)

AnonymBruker
Skrevet

Min mann på 190 cm var knøtt liten frem til konfirmasjonsalder. Han var minste gutten på konformasjonsbildet! Men det påfølgende året spratt han i været, vokste kjempemye på kort tid.

Jeg kommer til å ha dette i bakhodet når jeg ser på sønnen vår sin høydemessige utviklingl Han er lik sin far fysisk sett på andre måter, så det er vel ikke utenkelig at han følger samme vekstmønster...

Anonymous poster hash: e075a...d14
AnonymBruker
Skrevet

Min 1klassing er 108cm og 16kg. Veldig liten

Anonymous poster hash: c601f...f0f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet at da jeg gikk i første klasse, så var jeg 148 cm høy. Men nå var jeg 180cm som tiåring og, så alle er forskjellig :-)

Anonymous poster hash: bafe0...e97

AnonymBruker
Skrevet

Min tredjeklassing er 125 cm høy, akkurat målt han for vi skulle ha nytt pass.

Anonymous poster hash: 9149f...637

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...