Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Eg er ein nygift mann som nå har blitt separert, eg elsker damen høyere en noe annet, derfor er eg desperat etter svar.

Eg, familien vår, venner er redd for at hun har gått på en smell etter og være arbeidsledig, og at hun nå ser på forholdet vårt som problemet, men eg har tydelige signaler på at vi har det veldig bra sammen, men hun er alene 70 % av døgnet uten jobb, venner osv.

Hun reiste vekk en uke. Før hun reiste elsket hun meg over alt på jord, men kommer hjem og forteller at hun vill skilles, uten noen form for kommunikasjon med meg.

Er heilt umulig og forklare hele situasjonen her, men spørsmålet er egentlig, finnes det hjelp og få hvis hun er syk? I dag virker hun overlykkelig. Eg skal ikke si at hun ikke er det på ordentlig men etter så mange år sammen med dama så er eg meget sikker på at hun har stengt seg inne og kommer til og ende på en mega SMELL om hun ikke får hjelp. Hun har slete de siste månedene men, mitt inntrykk er at forholdet vårt har holdt henne gående og taklet det kjempe bra helt til hun fikk noen nye nederlag med avslag på jobber, osv.

I dag er vi signert seperasjonspapirene og hun har pakket ALT ut. Vi har ingen barn.

Dere kan ikke fortelle noe om rett eller galt, men finnes det hjelp og få? Hun vill ikke i parterapi. Hun overbeviser alle rundt henne om at hun har gjort det rette, men det føles som om eg har voldtatt, eller skambanket henne i måten hun kommer med sjokk beskjeden, og pakker sakene raskere en svint, betyr ikke eit giftemål noe for henne/folket lenger?

I dag kontakter eg henne ikke og snakker minimalt med henne for at hun ikke skal føle eg presser henne på noen måte. Hvis det rette er og forlate meg skal eg godta det selv om det er jævli vondt, men i dag skjønner eg ikke avgjørelsen hennes.

Anonymous poster hash: f9a42...684
Videoannonse
Annonse
Gjest Snuppi
Skrevet

Hei!

Kjedelig situasjon du er havnet i.

Du kan sende en bekymringsmelding til fastlegen hennes. Tviler på at du kan gjøre så mye mer enn det da hun ikke ønsker hjelp.

Det kan godt være at hun har gått på en smell? Er det psykisk sykdom i familien?

Håper at det ordner seg!

Sender deg en god klem :)

Skrevet (endret)

Hmm, veldig spesielt at hun tilsynelatende bråbestemte seg for dette. :-/ Forstår det må føles fryktelig leit og forvirrende for deg. Hun ser ikke ut til å ha håndtert situasjonen spesielt godt, uansett hva hennes årsaker til å forlate deg skulle være - synes hun burde vise deg respekt og omsorg nok til å formidle hvorfor hun ønsker å separeres.

Uansett - jeg tror den eneste som har svar på alle spørsmålene dine er henne, dessverre.

Kan det være enklere for henne å svare deg dersom du f.eks. sender en gjennomtenkt epost eller et brev der du forteller at du er bekymret for henne, bryr deg om henne, og at du selv er veldig forvirret og skuffet fordi du ikke forstår hvorfor hun ønsket å flytte ut og separeres uten å grunngi dette for deg?

Endret av Cerasus
AnonymBruker
Skrevet

Nei du kan ikke gjøre noe med dette. Jeg syns det er helt utrolig at du snakker om at hun kan være psykisk syk fordi hun vil ha separasjon og skilsmisse. Det må være noe du har gjort som har fått henne til å ta dette valget. Hvor gamle er dere?

La henne være i fred og godta at det er slutt.

Anonymous poster hash: d4a18...1cf
  • Liker 2
Skrevet

Psykisk syk tror jeg ikke, men kan være hun sliter litt psykisk(tanker om meningen med livet, angst for å ha bindet seg til feil mann, slå seg ned osv). Om hun vil få orden på livet på egen hånd er hennes valg, du kan fortelle henne at du vil stå med henne i tykt og tynt, men dersom hun ikke vil det så er det dessverre over. Det er veldig leit, og jeg tror du er i sjokk og forstår ikke helt hva som skjer, og du prøver å finne en grunn. Det er nok derfor du grubler litt på psykisk sykdom.

AnonymBruker
Skrevet

Henne var utro på turen...

Anonymous poster hash: 5640c...c9c

Gjest Snuppi
Skrevet

Henne var utro på turen... Anonymous poster hash: 5640c...c9c

Var du med på denne turen kanskje?

Hun var gjerne utro med deg.....

Skrevet (endret)

......

Endret av Bonden
Skrevet

Tuller du??

AnonymBruker
Skrevet

Ja, sånt kan skje. Det beste du gjør nå er å være åpen med folk om hva som har skjedd og å fokusere på hvordan du best går videre med livet ditt. Hun skal nok få smellen sin raskere enn du tror, men du bør fokusere på deg og ditt.

Anonymous poster hash: 879c1...776

Skrevet (endret)

......

Endret av Bonden
AnonymBruker
Skrevet

TS: Vi er 22 og 24 år, vi giftet oss i August 2013. Det viser seg i dag at hun pulte en 53 år gammel mann og i dag har hun flyttet inn hos han og er kjæreste med han...... jaja

Tenkte også med en gang utroskap etter å ha lest første innlegget ditt. Ingen psykiske problemer ihvertfall.

Anonymous poster hash: 76a7e...9e8

AnonymBruker
Skrevet

Hun burde jo gitt deg en forklaring i det minste. Såpass skylder man den man har giftet seg med. Det må jo vare kjempevondt å stå tilbake som et stort spørsmålstegn.

Uten hennes forklaring, er det umulig for oss å gi så mye innspill, det er umulig å vite om hun har gjort dette fordi hun er psykisk syk (manisk, dypt deprimert osv) eller om det er andre forhold som spiller inn (en annen mann, at hun lenge har følt det er feil).

Det høres ut som det er problemer med kommunikasjonen.

Anonymous poster hash: 5257f...062

AnonymBruker
Skrevet

TS: Vi er 22 og 24 år, vi giftet oss i August 2013. Det viser seg i dag at hun pulte en 53 år gammel mann og i dag har hun flyttet inn hos han og er kjæreste med han...... jaja

Kanskje du har rett i at hun er psykisk syk...

Anonymous poster hash: 5257f...062

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...