AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Hva tenker dere jenter om dere møter en gutt som har gått på BI. Blir dere imponerte og interesserte da? Anonymous poster hash: 2070d...d3c
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Blir ikke imponert eller interessert kun fordi en person har gått på BI. Anonymous poster hash: 57415...efa 6
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 Ville skygget banen. Studerer økonomi på masternivå selv og det siste jeg vil ha er en jeg må prate faglig med hjemme. Så jeg styrer langt unna folk fra BI, NHH og andre med økonomiutdannelse. Anonymous poster hash: 845ea...4f0
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #4 Skrevet 4. mai 2014 Verken det ene eller andre. Hvis du fronter deg selv med at du har gått BI og tror at du er "kul" på grunn av det, så blir jeg i hvert fall ikke interessert eller imponert. Anonymous poster hash: d69d9...605 7
tokidoki Skrevet 4. mai 2014 #5 Skrevet 4. mai 2014 (endret) Et studium i seg selv gjør meg hverken imponert eller interessert, en del BI-studier vil nok heller få meg til å himle med øynene. Men er det noe fornuftig, vil det ikke bety noe fra eller til. Endret 4. mai 2014 av tokidoki
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #6 Skrevet 4. mai 2014 ikke hvis det er snakk om bachlor. Anonymous poster hash: adcad...579
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #8 Skrevet 4. mai 2014 ikke hvis det er snakk om bachlor. Anonymous poster hash: adcad...579 Kunne virket som jeg mente det frekt, men gikk selv på BI og mange av de som gikk ut med bachlor var party folk som ikke jobbet så mye med skolen, men for all del de var jo veldig hyggelige Anonymous poster hash: adcad...579
Cerasus Skrevet 4. mai 2014 #9 Skrevet 4. mai 2014 (endret) BI tilsier for meg at man har hatt for lave karakterer til å komme inn på en god skole som f.eks. NHH (i den grad disse tilbyr ekvivalente utdanninger), men til gjengjeld hatt nok penger å ta av til at man har betalt seg til plass på BI. Dét sagt - å ha gått på BI i seg selv er likevel nokså nøytralt for meg - jeg bryr meg nesten utelukkende om hvordan personen er og prøver å fremstå sånn forøvrig (personlighet, væremåte, felles interesser, tenkemåte, utseende, m.m.). Endret 4. mai 2014 av Cerasus 1
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #10 Skrevet 4. mai 2014 Spørs litt hvilken linje de går, men ofte tenker jeg at de ikke hadde gode nok karakterer til å komme inn andre steder. Og at de har høyt studielån eller en pappa som betaler... Anonymous poster hash: 58d9c...17f 1
King in the North Skrevet 4. mai 2014 #11 Skrevet 4. mai 2014 Jeg går selv på BI og syntes ikke det er noe å skryte av. Men som alle andre skoler har BI blanda drops mtp elevene, alt fra pappagutter til de som gjør en god innsats akademisk. Det interessante er egentlig at en utdannelse på BI er ca så god som man gjør den til selv, for skolen(e) tilrettelegger veldig godt for nettverksbygging etc. Er man på hugget og utnytter det tilbudet BI faktisk gir oss elever, så kan man ende med meget solide jobber ved endt studie. Det er nok ikke tilfeldig at BI har en større prosentandel elever, som ender som ledere i arbeidslivet, enn feks NHH. Er man derimot en slapp partygutt(som gjerne er konsensus blant utenforstående) så blir resultatene likedan: høye studielån, klein sleik, og dårlig jobb. For å oppsummere: ville ikke reagert noe særlig annet enn nøytralt på en BI-grad, og heller sett på personligheten som fulgte med Den sier nemlig mer enn et Diplom fra BI
Lilla-Blomst Skrevet 4. mai 2014 #12 Skrevet 4. mai 2014 BI tilsier for meg at man har hatt for lave karakterer til å komme inn på en god skole som f.eks. NHH (i den grad disse tilbyr ekvivalente utdanninger), men til gjengjeld hatt nok penger å ta av til at man har betalt seg til plass på BI. Dét sagt - å ha gått på BI i seg selv er likevel nokså nøytralt for meg - jeg bryr meg nesten utelukkende om hvordan personen er og prøver å fremstå sånn forøvrig (personlighet, væremåte, felles interesser, tenkemåte, utseende, m.m.). Mulig at det stemmer for bachelor, men for å komme inn på master (sivøk) på BI kreves det B-snitt (iallefall for eksterne studenter). Så vil ikke si at å ha gått på BI er synonymt med å ha for lave karakterer for å komme inn andre plasser. Man trenger heller ikke å ha ekstra penger å ta av, men man får jo evt. et ekstra lån fra lånekassa som må betales ned. Grunnen til at jeg valgte master på BI framfor NHH var at jeg allerede hadde tatt bachelor i Oslo, har kjæreste her og ville ikke flytte til Bergen. Jeg hadde hørt mye godt om sivøk masteren på BI og følte at de hadde et tilbud på masternivå innen økonomi som passet meg bedre enn andre skoler i Oslo. Det koster mer, men når det gjelder utdannelse er det verdt å velge det man føler er rett for seg. Skal selv si at jeg var redd for at klassen skulle være full av stereo-type-BI-studenter før jeg starta, men må ærlig si at jeg har sett et fåtall av dem i min klasse. De fleste er veldig oppegående, seriøse, og mange utrolig smarte. Jeg opplevde også at en del av dem kunne langt mer avanserte ting enn meg som har tatt bachelor på statlig skole. Så selv om stereotypen er der, enten man går på BI,UiO,NHH osv. Prøv å se forbi det, en stereotyp er kun en stereotyp og sier ingenting om folk som faktisk går der. 2
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #13 Skrevet 4. mai 2014 Har venner og bekjente som går og har gått på BI. Helt vanlige folk. Så hvis du forteller det for å imponere ville jeg ikke ha reagert.Anonymous poster hash: eaaf6...02b 1
Chia Skrevet 5. mai 2014 #14 Skrevet 5. mai 2014 jeg går på Bi og er sannsynligvis det minst imponerende mennesket i verden 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå