Gå til innhold

Unge jenter og sex..

Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Nå er det noen dager siden jeg leste det så jeg husker ikke hvor, men jeg kunne ikke være annet enn enig i det jeg leste, nemlig at vi lærer opp jentene våre til å si "nei", og dermed bidrar til å beholde den skjevheten som gjelder seksualitet i dag, hvor gutta stort sett kan gjøre som de vil mens jenter stemples som billige. Sånn har det vært i alle tider, og vi gjør det tydeligvis fremdeles. Jeg også gjør det med Liten, men jeg vil så gjerne la være. Jeg vil så gjerne at hun skal få et positivt syn på sex, og ikke se det som noe jenter helst ikke skal ha lyst til utenfor et fast forhold.

Nå er jo hun selv en som er superraskt ute med å stemple andre som billige så jeg tror ikke hun vil løpe rundt å ha seg med hvem som helst, men om hun ville det, og passet på helsa si - hva så egentlig??? jeg mener; eeeeeegentlig???

Hvorfor er vi sånn fremdeles at jenter helst ikke skal ha ONS'er og nyte sex for sexens egen skyld???? Det er jo så inn i haugen teit!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dilemma!

Det blir jo slik fordi jenter beveger seg på en måte i to virkeligheter.

På den ene siden skal man leve et fullt og godt og selvrealiserende liv,

på den andre siden skal man fungere i et samfunn hvor normer er fastlagt på forhånd.

Et eller annet sted mellom disse to virkelighetene må alle jenter søke sin egen identitet.

Jeg tror det er viktig for foreldre å oppfordre sine døtre til å finne ut av sin seksualitet, men samtidig gjøre oppmerksom på at det alltid er en pris å betale på den ene eller andre måten. Så må de forsøke å finne sin plass mellom disse to grensene.

JA - vi har langt igjen å gå, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm....har ei på 16 selv. Prøver å ikke virke hverken moraliserende eller fordømmende ovenfor henne, men det vi pappaer vet (mange av selv erfaring) er hvor enorm forskjell det kan være på gutte og jentesinnet. For mange av guttene er sex kuult og å pule jenter noe som er gøy. Jentene kan (sier ikke at det gjelder alle) ofte la det gå veldig mye følelser i dette og blir såret og sliter mye mere med følelsene i ettertid. Tror at mange foreldre ønsker å beskytte døttrene sine for "alt det vonde" som kan skje... Gutta hadde sin ereksjon og dertil utløsning, mens jentene endte kanskje opp knust med i verste fall "bolle i ovnen". Den dagen ungjentene blir like "kyniske" som gutta, samtidig som de beskytter seg, er det vel lettere å si til avkommet vårt "kos deg jenta mi, det er fantastisk mye god sex der ute, som bare venter på deg".

Nå er vel også jentene ofte de verste med å fordømme hverandre, ikke bare når det gjelder sex, men generelt. Hvorfor det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor jenter er så "flinke" til å fordømme hverandre?

Tja, vi har vel vår form for konkuranse og rangsstige, vi også!

Til saken:

Jeg har to nå voksne døtre, ingen sønner.

Jeg oppfordret mine jenter til å prøve ut sin seksualitet når de selv visste at de var klare for det. Jeg var møkk lei min foreldre-generasjons moraliserende pekefinger med dertil hørende seksualfrustrasjoner og dårlig samvittighet. Samtidig unnlot jeg aldri å fortelle dem at regningen på ett eller annet vis kom på bordet, og at de burde være sikre på at når de debuterte, måtte de være forberedt på å betale omkostningene.

Begge ( 30 + og 30 -) har overlevd. Med glans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...