Gå til innhold

Kan jeg gjøre noe for å hjelpe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg overhørte en fortvilet ungjente som snakket med venninnen sin i går, og jeg klarer ikke la det gå.

Jenta var fortvilet fordi konfirmasjonen hennes kanskje ble avlyst på grunn av noe familiegreier. Jeg hørte ikke alt, men forsto det slik at det var snakk om hele konfirmasjonen, ikke bare selskapet.

Til foreldrene hadde jenta sagt at det var greit, for hun ville være voksen, og ikke framstå som en bortskjemt tenåring, og selskapet brydde hun seg ikke så mye om , men at hun kanskje ikke ble konfirmert var veldig sårt for henne.

Bussturen varte i nesten en time, og hun gråt på grunn av dette nesten hele veien.

Jeg kjenner ikke jenta, men jeg vet så vidt hvem moren hennes er.

Er jeg veldig frekk hvis jeg kontakter moren og forteller om at jeg overhørte samtalen, og tilbyr meg å hjelpe?

Jeg vil så gjerne at jenta i det minst skal få bli konfirmert siden hun ønsker dette så sterkt.

(Jeg vet at hun er bekjennende kristen, og er aktiv i en menighet i byen her).

Anonymous poster hash: 356e3...61f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre her, dessverre. Men det var en fin tanke. Hadde du kjent de noe bedre, så kanskje..

Men hun kan vel gå i kirken og bli konfirmert? Jeg skjønner ikke hvorfor noe familiegreier skal sette stopper for det.

Anonymous poster hash: 1b232...713
Gjest Violetta
Skrevet

Kan du snakke med presten om det kanskje?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror ikke det er så mye du kan gjøre her, dessverre. Men det var en fin tanke. Hadde du kjent de noe bedre, så kanskje..

Men hun kan vel gå i kirken og bli konfirmert? Jeg skjønner ikke hvorfor noe familiegreier skal sette stopper for det.

Anonymous poster hash: 1b232...713

Det var det jeg tenkte også!

Hun forklarte grunnen til at konfirmasjonen mest sannsynlig ble avlyst for hennes del, men jeg vil ikke skrive den her. Det kan bli for gjenkjennelig.

Kan du snakke med presten om det kanskje?

Å kontakte menigheten kan jeg gjøre! Takk for tipset. :)

Anonymous poster hash: 356e3...61f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...