Gå til innhold

Hopp i havet, skal-skal ikke

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg så nettopp en videoklipp av en danske som gjorde en vri. Han var vel lei av dissse badevideoene, men hadde blitt utfordra selv. Så han tok en vri, kjøpte en korg med litt mat oppi (ikke noe voldsomme greier, bare litt) så ga han til en person som stod utenfor en butikk som sikkert samlet inn penger til de som trenger det. Sikkert ala frelserarmen. Og utfordret andre til å gjøre det samme istedet for å hoppe i havet. Synes den var fin :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dropp det da, om du ikke vil. Jeg er syk, og betaler heller for "tapt" utfordring ved å gi penger til Kreftforeningen :) Da har man jo faktisk bidratt litt.

Ååå, er så lei av alle disse tåpelige utfordringene på facebook. Hvor kommer det fra??

Færøyene.

Anonymous poster hash: 78095...223
Gjest lillelarve
Skrevet

Du kan bade i t-skjorte, ullundertøy eller noe lignende? Du trenger heller ikke hoppe da, om du virkelig ikke vil :)

Skrevet

Og jeg som faktisk kunne hatt lyst til å "hoppe" blir ikke utfordret av noen :ler: . Hadde selvsagt kommet til å begrense seerskaren til den som utfordret meg, og jeg hadde neppe utfordret noen heller, men kunne godt vist at jeg kunne ta et vårbad på strak arm.

Problemet hadde vært å få filmet det, siden det tydeligvis er et must. Vanskelig å holde mobilen tørt og bade samtidig.....

Skrevet

Trist å gjøre det på grunn av et så åpenbart fjortis gruppepress.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hoppa, utfordret andre og samla dermed inn 500 kr til kreftforeningen :)

Hadde på meg ullundertøy, så var ikke noe stress! Har venninner i alle fasonger som har gjort det samme, det er bare morsomt å gjøre noe man ellers ikke ville ha gjort.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ramlet igjennom isen under vinterturer, kakket bort iskant ved elv i Finnmark for å svømme ut garn, og foretatt nødvendig kroppsvask på tur. Jeg kan altså godt hoppe i isvann dersom jeg ser det formålstjenlig. Jeg anser ikke "hopp i havet" -trend på Facebook som formålstjenlig. Derimot kan det være direkte livsfarlig, så jeg fatter ikke at noen våger å oppfordre andre til noe slikt. Kuldesjokket kan bli for stort, særlig for folk som ikke driver med isbading regelmessig. Det virkelig skumle er at denne Facebooktrenden ser ut til å utsette unge mennesker for et press som kan ende veldig galt.

Nå er det faktisk pluss grader i vannet de fleste steder. Jeg bor ganske langt nord, og det var 3 grader i sjøen her i helgen. Så ikke akkurat isbading. Jeg har aldri isbadet. Bader ikke i sjøen på sommeren engang. Men jeg hoppa, vasset ikke, hoppet i havet, og jeg fikk ikke kuldesjokk. Nå er det alltid minst 1 til der, som kan hjelpe. Så tror ingen tar skade av dette. Litt gøy må man ha det.

Anonymous poster hash: e047f...e3b

Skrevet

Du kan jo bare stå i vannkanten og hoppe litt opp og ned. Da hopper du i havet ;)

Skrevet

Nå er det faktisk pluss grader i vannet de fleste steder. Jeg bor ganske langt nord, og det var 3 grader i sjøen her i helgen. Så ikke akkurat isbading. Jeg har aldri isbadet. Bader ikke i sjøen på sommeren engang. Men jeg hoppa, vasset ikke, hoppet i havet, og jeg fikk ikke kuldesjokk. Nå er det alltid minst 1 til der, som kan hjelpe. Så tror ingen tar skade av dette. Litt gøy må man ha det.

Anonymous poster hash: e047f...e3b

Jeg mener bare å advare: http://www.nettavisen.no/nyheter/--dette-er-galskap/6644867.html

Skrevet

Er du en sau eller er du et menneske som har egne tanker, vilje og meninger??

Gjest avocadoen
Skrevet

Jeg tar utfordringer på strak arm, så selv om det er en fjortisstrend så må jeg selvsagt gjøre det nå når jeg har blitt utfordra. Får bare krysse fingrene for at jeg ikke fortsatt er syk i morgen, siden jeg har lyst å gjøre det :)

Gjest avocadoen
Skrevet

Og jeg som faktisk kunne hatt lyst til å "hoppe" blir ikke utfordret av noen :ler: . Hadde selvsagt kommet til å begrense seerskaren til den som utfordret meg, og jeg hadde neppe utfordret noen heller, men kunne godt vist at jeg kunne ta et vårbad på strak arm.

Problemet hadde vært å få filmet det, siden det tydeligvis er et must. Vanskelig å holde mobilen tørt og bade samtidig.....

Må ikke gjøre slikt alene! Var visstnok en jente som gjorde det hørte jeg som omkom.

Er alltid en risiko med å bade i så kaldt vann, så ha alltid med noen som passer på og filmer :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...