Gå til innhold

Selvbruning - teknikk

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg bare lurer på hvordan dere andre går frem når dere skal smøre dere med selvbruning:) Hvor starter dere? Bruker dere gummihansker og tar hendene til slutt? Hvordan unngår dere å få selvbruning på neglene så de blir brune? Smører dere under fotbladet? Håndflatene?

Anonymous poster hash: 8759a...9e1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg har brukt selvbruning i en del år, litt av og på.

Det viktigste, som du sikkert allerede vet, er å skrubbe ansikt/hals/hender/føtter (alt ettersom hvor du smører deg inn) først. På hendene og albuene pleier jeg etterpå å smøre meg inn med en ekstra fet krem (for eksempel Apobase), og spesielt på knokene og fingerleddene, da det har en tendens til å legge seg ekstra mye selvbruning her. ;)

Jeg smører inn armene og hendene samtidig og bruker gummihansker ved påføring. Det kan være smart å smøre mesteparten av produktet på armene, og når du har fått det jevnt kan du ta og smøre det lille som er igjen på hendene.

Selv pleier jeg å bruke en fuktig klut og går over knoker og negler med den :) En våt q-tips pleier jeg å bruke mellom fingrene, i øyenbrynene og i hårfestet, for å fjerne overflødig selvbruning. Jeg smører meg ikke i håndflatene eller under fotbladene. Der er det kanskje ikke så naturlig å være brun? Hehe ;)

Selv bruker jeg bare selvbruning når jeg for eksempel skal ut på byen, og man føler seg virkelig mer fresh og fin med litt farge :)

Bare spør om det er noe mer du lurer på, TS :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første regel er vel at huden må renses skikkelig først, ellers blir det stor fare for skjoldete resultat.

Anonymous poster hash: 3da11...70b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

^

Etter at det meste er gjort (skrubb rens osv) Jeg bruker en in shower body lotion, og huden min er ikke spesielt tørr på knær albuer osv så det å smøre det inn ekstra der har ikke jeg noe behov for. Jeg bruker Lancaster A Week In Ibiza, den bruker jeg med en selvbruningsvott. Begynner fra bunnen og jobber meg oppover, hendene tar jeg til slutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det med hender og føtter? Jeg får det aldri helt fint der, blir skjoldete osv! Synes også håndleddene er vanskelige:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gjør dere det med hender og føtter? Jeg får det aldri helt fint der, blir skjoldete osv! Synes også håndleddene er vanskelige:)

Jeg tar restene jeg har på votten og smører godt inn, mellom fingerne og drar det på en måte inn i håndflaten for å så tørke det bort etterpå. Om jeg har mye igjen blander jeg inn litt bodylotion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skrubbinga har jeg fått med meg og den er grei, og smører alle mine tørre områder med vanlig fuktighetskrem først. Men godt tips å bruke en fuktig klut over knoker og slikt! :) For jeg ser jeg kommer til å få mørke knoker om jeg har på en runde til nå :P

Vet ikke helt åssen det har gått til, men jeg har klart å få et skille midt på magen som ser ut som en halvmåne :fnise: Jeg som gnidde meg så godt der! Kanskje jeg har klødd meg eller noe.

Kan jo spørre åssen selvbruning dere bruker? Jeg brukte en fra dove, den kom i mørk og lys farge og den med lys har gått ut av produksjon fordi folk syntes den ikke gav nok farge-_- Men det var nettopp årsaken til at jeg kjøpte akkurat den! Synes mange gir for hard og for brå farge når jeg er så lys, så jeg må nå drive å blande selvbruningskremen ut med fuktighetskrem på toppen av alt. Kjøpte en fra Loreal, og kjøper nok ikke den igjen. Grei å føre på, grei farge osv. men det er jo føkkings glitter i den! De kan kalle det skimmer om de vil altså, men glitter er nå faen meg glitter :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hyssingen

Bruker hendene på hele kroppen. Så bruker jeg selvbruningsfjerner på hendene, og så bruker jeg overflaten av hendene til å smøre fingrene og håndbakene til slutt. Legger blank neglelakk på fingre og tær først, både på neglen og litt utenfor så fargen ikke setter seg på neglene og i sprekkene.

lagt til, bruker san tropez foam. Aldri opplevd at resultatet blir skjoldete etter jeg har dusjet dagen etter. (smører på kvelden)

Endret av uAnonymbruker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrubbinga har jeg fått med meg og den er grei, og smører alle mine tørre områder med vanlig fuktighetskrem først. Men godt tips å bruke en fuktig klut over knoker og slikt! :) For jeg ser jeg kommer til å få mørke knoker om jeg har på en runde til nå :P

Vet ikke helt åssen det har gått til, men jeg har klart å få et skille midt på magen som ser ut som en halvmåne :fnise: Jeg som gnidde meg så godt der! Kanskje jeg har klødd meg eller noe.

Kan jo spørre åssen selvbruning dere bruker? Jeg brukte en fra dove, den kom i mørk og lys farge og den med lys har gått ut av produksjon fordi folk syntes den ikke gav nok farge-_- Men det var nettopp årsaken til at jeg kjøpte akkurat den! Synes mange gir for hard og for brå farge når jeg er så lys, så jeg må nå drive å blande selvbruningskremen ut med fuktighetskrem på toppen av alt. Kjøpte en fra Loreal, og kjøper nok ikke den igjen. Grei å føre på, grei farge osv. men det er jo føkkings glitter i den! De kan kalle det skimmer om de vil altså, men glitter er nå faen meg glitter :fnise:

Jeg er veldig fornøyd med min fra Lancaster som kommer i flere nyanser Lys: Weekend in Capri Medium: A week in ibiza mørk: Trip to copacabana

Kjøpt på taxfree.

Endret av dillyduzit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker bare Dove Summerglow, fargen bygges gradvis. Jeg bruker den morgen og kveld i 2-3 dager før fest og sa har jeg fin farge. Blir aldri skjoldete. Med denne trenger jeg ikke å skrubbe eller å smøre med fet krem på albuer osv. Vært favoritt i mange år. Når jeg føler den har bygget seg for mye opp eller må fjernes bruker eg klut i dusjen og skrubber i vei, da blekes den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har brukt engangshansker tidligere og jeg syns at det bare blir utrolig skjolder av det. Så nå bruker jeg bare hendene.. smører overalt også bruker jeg en selftan remover på hendene og når de er rene og pene så tar jeg en bomullspad og tar oppå hendene og mellom fingrene, da blir det fint og ikke flekkete!

Men selvbruning 101 er jo å skrubbe først, smøre seg og da en feit krem på tørre partier som knær, albuer osv før du begynner :) Jeg bruker st.tropez for da kan du liksom se hvor du ikke har tatt eller hvor du har tatt for mye. men jeg liker også dove sin bodylotion med selvbruning. Den er grei å bruke hele året for å holde fargen vedlike =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan i all verden får dere dekket hele ryggen uten hjelp?

Anonymous poster hash: c00b4...a48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan i all verden får dere dekket hele ryggen uten hjelp?

Anonymous poster hash: c00b4...a48

hehe.. jeg får det til på en merkelig måte.. at jeg liksom gjør at det blir gradert og ikke store overganger på hvor jeg har selvbruning og ikke.. :P tar liksom nakken skuldrene og så langt ned jeg kommer også samme nede på ryggen.. tar korsryggen og så langt opp jeg kommer, det er ikke store stykket som ikke får farge på seg :) Med trening får du til det meste!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bruker bare Dove Summerglow, fargen bygges gradvis. Jeg bruker den morgen og kveld i 2-3 dager før fest og sa har jeg fin farge. Blir aldri skjoldete. Med denne trenger jeg ikke å skrubbe eller å smøre med fet krem på albuer osv. Vært favoritt i mange år. Når jeg føler den har bygget seg for mye opp eller må fjernes bruker eg klut i dusjen og skrubber i vei, da blekes den.

Du smører morgen og kveld 2-3 dager på rad?? Kremen smitter over klærne og man skal la det sitte i 8timer, jeg går rundt i en stor hettegenser før jeg dusjer av det overflødige.

Anonymous poster hash: c5325...68e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du smører morgen og kveld 2-3 dager på rad?? Kremen smitter over klærne og man skal la det sitte i 8timer, jeg går rundt i en stor hettegenser før jeg dusjer av det overflødige.

Anonymous poster hash: c5325...68e

Den smitter ikke over på klær. Det er ikke vanlig selvbruning. Den er nesten som en vanlig bodylotion men den gir fin farge etter 4-5 runder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...