AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Med tanke på å beskytte øynene, er det forskjell på UV filteret i solbriller hos billikjeder som f.eks Europris, enn hos dyre brillebutikker? Noen som vet noe om slikt? Jeg bryr meg ikke om merker, og kjøper liksågodt solbriller hos Europris, men nå tenker jeg ikke bare på å se bra ut, men også hva som beskytter øynene mest, og da kom tanken på om alle briller, dyre og billige er like gode?! Alle har jo UV filter så... Anonymous poster hash: 109ba...7d9
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Jeg fant, jeg fant! En til Enda en til TS Anonymous poster hash: 109ba...7d9
Gjest Hooty McOwlface Skrevet 4. mai 2014 #3 Skrevet 4. mai 2014 Tror både billige og dyre er like gode på beskyttelse av UV-stråling, men jeg merker stor forskjell på hvor mye av det synlige lyset de slipper gjennom. Glad i solbriller og kjøper gjerne billige for å ha litt variasjon og hoppe på morsomme trender, men noen av dem er særdeles dårlige på å beskytte mot lys. Man må nesten sitte og myse mot sola med dem på. I min erfaring så er de dyrere mye bedre på dette, de kan ha lysere og tynnere glass og likevel være mer behagelige når det gjelder lyset som slippes gjennom. Sterkt sollys er en migrenetrigger for meg, så derfor er det ekstra viktig for meg å ha et par briller som gjør at jeg kan sitte med ansiktet vendt mot sola i timesvis uten ubehag. Når jeg drister meg til å bruke et billig par, så må jeg alltid ha med et dyrt par i veska i tilfelle jeg begynner å bli sliten i øynene og hodet av alt lyset.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå