Gå til innhold

Telefonselgere *arg*


14062003

Anbefalte innlegg

Takker Poirot. Jeg visste det der fra før - foruten at jeg måtte sende klage til de som hadde ringt meg. Men det er nå fornuftig nok det altså.

Beklager, jeg sjekket ikke linken du først ga. Jeg trodde den gikk til Datatilsynets generelle informasjon om reservasjonsregisteret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt problemer med telefonselgere jeg også - min ultimate løsning er å bruke tipsene i linken under.

Før ble jeg sint og sur, men nå får jeg meg en god latter hver gang de ringer(og de ringer garantert aldri tilbake!).

http://www.nettxtra.no/index.php?option=di...p=page&SubMenu=

Morsomme greier. :ler: Men jeg synes faktisk ikke irriterende telefonselgere er verdt den tiden det tar å tulle med dem, hvis de ikke godtar et høflig nei legger jeg bare på, enkelt og greit. Men som sagt har vi kun fått en håndfull slike telefoner etter at vi reserverte oss for flere år siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at veldig mange vanlige mennesker har skjult nummer, og de vil man jo helst snakke med når de ringer. Vi registrerte oss for 4-5 år siden og jeg kan telle på én hånd hvor mange telefonselgere som har ringt. De fleste er veldig hyggelige når vi sier vi er registrert og beklager og sier de skal stryke oss av lista og siden har vi ikke hørt fra dem.

Jeg reserverte meg for mange år siden men ble til stadighet oppringt av selgere.. fikk noen av de der "unnskyld jeg har ringt feil... men siden jeg har deg på tråden.." :kjempesinna: Fikk oxo telefoner der ingen svarte og ble tilslutt møkklei!!!!!

Gikk på in touch og la inn hemmelige nr slik at de gikk til mobilsvar. Har fått EN melding på mobilsvar , en kamerat som jeg ringte opp igjen like etterpå. Så enkelt er det og vi har helt nydelige selgerfrie dager og kvelder :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Morsomme greier. :ler: Men jeg synes faktisk ikke irriterende telefonselgere er verdt den tiden det tar å tulle med dem, hvis de ikke godtar et høflig nei legger jeg bare på, enkelt og greit. Men som sagt har vi kun fått en håndfull slike telefoner etter at vi reserverte oss for flere år siden.

Sant nok - ikke alltid jeg er i humør heller, men da bare sier jeg "kan du vente et øyeblikk" og legger ned røret - så sjekker jeg etter 15-20 min om de fortsatt er der.

Isåfall gjentar jeg prosedyren :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler::ler::ler:

Jeg synes denne: Dessverre, det passer dårlig akkurat nå, jeg driver faktisk å puler. var veldig bra. Kort og grei, men akk så virkningsfull (regner jeg med da). :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest agurk

Har jobbet som telefonselger for telenor, både på fasttelefon og på mobil. Og for å være ærlig er det en drittjobb, mer sure kunder skal du lete lenger etter. Husk bare at det er ikke selgerens feil at de ringer mennesker som er reservert, det er telenor sin! de vasker ikke listene sine på samme måte som andre. Og selgeren må mase på kunden ellers mister han jobben :evil: Slik er det bare. Det er ett stresshelvete og jeg grein to av tre kvelder når jeg kom hjem.

Men mat må man ha :-(

Og når du nå klager er det eneste som skjer at den selgeren som ringte deg får kjeft for å gjøre det han er opplært til :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg synes denne: Dessverre, det passer dårlig akkurat nå, jeg driver faktisk å puler. var veldig bra. Kort og grei, men akk så virkningsfull (regner jeg med da). :hoho:

:hoho:

Veldig bra, eller hva med denne

- Har du lang telefonledning eller trådløs, ta med deg telefonen på do og lag fiktive nggghhhh-lyder, etterfulgt av noen lette splash fra toalettet før du trekker ned.

Klarer du å legge inn noen overraskende "oj!" lyder etter hvert splash er

det en hysterisk bonus. Ikke la selgeren tvile på at du sitter på do. Spill andpusten og be selgeren ringe tilbake litt senere fordi du plutselig

oppdaget at du burde ringe legen din.

Timien: Ble dere mye utsatt for spøker som dette, eller var folk bare generelt drittsure og skjelte dere ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk

Saken er at så lenge kunden ikke sier NEI, men kommer med masse dritt og unskyldninger får ikke telefonselgeren lov å krysse av nei på kunden. Og da vil så klart kunden bli ringt opp og ringt opp.. Ikke noe morsommere for telefonselgeren enn for kunden. Så vær så snill, i stedet for å dikte opp masse dritt. Så si nei! Er jo ikke værre, klarer det fint jeg. Jeg hører det er en telefonselger så sier jeg, nei jeg er ikke intresert og så legger jeg på. Blir ikke plaget mer! Fantastisk så enkelt! I stedet for å pugge tåpelige setninger som kun gjør at du blir ringt opp igjen!

Til gjest: Noen prøvde seg selvfølgelig med slike morsomme avisninger. Noen var klart morsom men de fleste hadde jeg hørt så mange ganger før at det var vanskelig å se det morsomme i det. Som oftest spurte jeg bare pent om de ikke bare kunne si nei så jeg fikk lagt de i nei bunken min :) Rart jeg ikke passa som telefonselger :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot
Og når du nå klager er det eneste som skjer at den selgeren som ringte deg får kjeft for å gjøre det han er opplært til

Og dette er "kundens" feil?

Man skal altså ikke klage fordi Telenor mfl er urimelige i hvordan de behandler sine selgere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk

Og dette er "kundens" feil?

Man skal altså ikke klage fordi Telenor mfl er urimelige i hvordan de behandler sine selgere?

Hvor skrev jeg det?? Klart man skal klage, bare fortalte hva som faktisk skjer når man klager jeg!

Heng budbringeren :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Saken er at så lenge kunden ikke sier NEI' date=' men kommer med masse dritt og unskyldninger får ikke telefonselgeren lov å krysse av nei på kunden. Og da vil så klart kunden bli ringt opp og ringt opp.. Ikke noe morsommere for telefonselgeren enn for kunden. Så vær så snill, i stedet for å dikte opp masse dritt. Så si [b']nei! Er jo ikke værre, klarer det fint jeg. Jeg hører det er en telefonselger så sier jeg, nei jeg er ikke intresert og så legger jeg på. Blir ikke plaget mer! Fantastisk så enkelt! I stedet for å pugge tåpelige setninger som kun gjør at du blir ringt opp igjen!

Til gjest: Noen prøvde seg selvfølgelig med slike morsomme avisninger. Noen var klart morsom men de fleste hadde jeg hørt så mange ganger før at det var vanskelig å se det morsomme i det. Som oftest spurte jeg bare pent om de ikke bare kunne si nei så jeg fikk lagt de i nei bunken min :) Rart jeg ikke passa som telefonselger :ler:

Sikker på at du tolket reglene litt "firkantet"?

Jeg har aldri opplevd å bli oppringt av samme selger/firma flere enn en gang. Tror de fleste tar hintet når jeg kødder med dem - enten så har de vel hørt det før, eller så blir de vel lei av å sitte og vente i 20 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra, eller hva med denne

- Har du lang telefonledning eller trådløs, ta med deg telefonen på do og lag fiktive nggghhhh-lyder, etterfulgt av noen lette splash fra toalettet før du trekker ned.

Klarer du å legge inn noen overraskende "oj!" lyder etter hvert splash er

det en hysterisk bonus. Ikke la selgeren tvile på at du sitter på do. Spill andpusten og be selgeren ringe tilbake litt senere fordi du plutselig

oppdaget at du burde ringe legen din.

:hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og når du nå klager er det eneste som skjer at den selgeren som ringte deg får kjeft for å gjøre det han er opplært til :roll:

Man klager jo ikke fordi man ble oppringt av en telefonselger selv om man var registrert. De som klager klager sannsynligvis fordi selgeren var frekk og ikke ville godta et nei. Og da er det faktisk selgerens skyld og ikke Telenor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk

Man klager jo ikke fordi man ble oppringt av en telefonselger selv om man var registrert. De som klager klager sannsynligvis fordi selgeren var frekk og ikke ville godta et nei. Og da er det faktisk selgerens skyld og ikke Telenor.

Er da endel som klager på at de ble oppringt, ikke bare på selgeren!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest agurk

Sikker på at du tolket reglene litt "firkantet"?

Jeg har aldri opplevd å bli oppringt av samme selger/firma flere enn en gang. Tror de fleste tar hintet når jeg kødder med dem - enten så har de vel hørt det før, eller så blir de vel lei av å sitte og vente i 20 minutter.

Nix, det var regler som ble terpet på daglig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vel, egentlig tviler jeg ikke på at det finnes de som gjør det. Men det burde jo være innlysende at det ikke er noe selgeren kan noe for. Selvsagt, har man reservert seg, så ønsker man ikke slike telefoner og da er det jo irriterende. Men så lenge selgeren godtar et høflig nei takk og sier han skal stryke deg av listen ser jeg ingen grunn til å ringe og klage på at de ikke har oppdatert listene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reserverte meg for mange år siden. Og etter at vi fikk barn i desember så begynte det plutselig å komme inn en del salgstelefoner.

Førstemann var (selvfølgelig !!!) fra Go'boken (denne gangen var jeg supernøye med å ikke skrive at jeg var gravid på noen reklamegreier), men de hadde navnet mitt fra lokalavisen!!!

Deretter ringte dem en etter en. Alle spute etter meg med pikenavnet. Det begynte å ringe noen bjeller pga dette. Jeg forklarte at jeg hadde reservert meg og spurte hvor de hadde listene sine fra.

Så skjønte jeg at siden jeg ikke hadde gitt beskjed til Telenors KATALOGSERVICE om navnendring, så ble det bare tull. De kom med mange tåplige forklaringer, som f.eks. at jeg måtte reservere meg på nytt. Men bare tull. Jeg endret navnet hos katalogservice (telenor hadde jo riktig navn). Brønnøysundregisteret hadde nok oppdatert reservasjonen mot folkeregisteret automatisk en eller annen gang på slutten av året (kan jo ikke da registrere meg på gammelt navn!!!) Og etter det har jeg ikke fått telefonsalg på tråden lenger.

Men makan til mange bortforklaringer de forøkte seg på: "det er ikke noen annen i husstanden som ikke er reservert da?" :roll: "Du spurte etter meg, telefonen står på meg. HALLOOOO!!!"

Men det hadde en logisk forklaring. Merkelig at ingen av de jeg snakket med skjønte problemet.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var rett før jeg ga opp - og så fikk jeg litt hjelp. Tror jeg har snakka med 15 eller 20 personer i Telenorsystemet, jeg! Ingen vet noen ting og helt plutselig sier de "vent" og jeg får opptatt...

Men så fikk jeg kontakt med en sjef. Visstnok for privatabonnement og ikke mobilabonnement, men det hørtes ut som om hun skulle ta tak i saken og overlevere den til Telenor Mobils riktige instans (hennes likesinnede kollega). Jeg fikk både navnet og mobilnummeret hennes - og beskjed om å henge henne dersom jeg ikke fikk god behandling av hennes kollega...

På veien fikk jeg beskjed om at det ikke var registrert noen som helst kontakt med meg i år. Abonnementet var oppsagt, men lå i en ringe-til-database og var aldeles ikke stoppet for oppringing av telefonselgere, nei.

Så den telefonselgeren som ringte meg bør virkelig få på pungen! Tror ikke jeg kommer noe særlig lenger, da Datatilsynet etter hva jeg forstår ikke ønsker kontakt før bedriften evt. nå igjen ringer meg... Og det håper jeg VIRKELIG ikke skjer!

Det skukke vært mulig å ha et så vanskelig system! Telenor har en egen reklamasjonsavdeling, men de kunne heller ikke hjelpe. Sentralbordarbeiderne hadde meget varierende kvalitet på servicen og satte meg både hit og dit og stønna og oia seg og skulle ha navn eller bare gjorde en god jobb. Kundeservice ga f, siden de ikke hadde noe med disse telefonselgerne å gjøre.

Neste punkt på to-do-lista mi var å ringe og søke om jobb som telefonselger hos Telenor Mobil. Lurer på om det hadde vært like vanskelig å finne frem riktig person da, jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg reserverte meg for mange år siden. Og etter at vi fikk barn i desember så begynte det plutselig å komme inn en del salgstelefoner.

Førstemann var (selvfølgelig !!!) fra Go'boken (denne gangen var jeg supernøye med å ikke skrive at jeg var gravid på noen reklamegreier), men de hadde navnet mitt fra lokalavisen!!!

De får lister fra avisene. Kjenner en del som jobber der som selgere.De dobbelsjekker ikke om du er abbonnent fra før eller om ungen faktisk har dødd etc. Ganske skrekkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...