Lady Stardust Skrevet 4. mai 2014 #1 Skrevet 4. mai 2014 Heisann Jeg har nylig begynt å virkelig gå inn for trening og kosthold, og er endelig motivert til å gå ned i vekt, og ikke minst bli sunnere og sterkere. Jeg har enda ikke så god utholdenhet, så det er begrenset hvor lenge jeg klager å trene hver dag, så har laget en liten ukeplan på treningen som jeg faktisk kommer meg gjennom. Jeg liker å ha en plan, og har ikke så god kunnskap om ulike treningsformer enda, så bruker videoer/treningsplaner jeg har hørt mye bra om. Man: Butt Bible, upper lvl1 (20 min lett styrketrening, overkropp) + c25k på ellipsemaskin (30 min intervalltrening) Tir: Butt Bible, lower lvl 1 (20 min lett styrke, underkropp) Ons: c25k på ellipsemaskin Tor: Butt Bible, upper lvl igjen, 20 min Fre: c25k, 30 min, Bubb Bible, lower lvl, 20 min Lør/Søn; En av dagene treningsfri, en dag 30 min yoga/styrkerutine. (Jillian Michaels-video, den dama er jo helt rå ;D) Er usikker på om dette er for mye, for lite, effektivt nok etc. Er det noen som har noen tips og råd, noe som burde forandres? Eller noen som kan berefte at dette er en helt grei treningsrutine for nybegynner som gjerne vil ned i vekt? I tillegg til treningen har jeg gjort helomvending på kostholdet, og begrenser kaloriinntaket til ca 1500 kcal om dagen, med unntak av lørdag, hvor jeg unner meg en pils og litt pottis
Gjest multibox Skrevet 4. mai 2014 #2 Skrevet 4. mai 2014 Hva legger du i at du nylig har virkelig gått inn for trening og kosthold? Har du akkurat begynt å trene, eller har du trent en stund uten å ta det veldig seriøst? Dersom du nesten ikke har trent før blir 6 dager i uken aller mest sannsynlig for mye for deg, slik at du kommer til å gå lei. Jeg har ikke lest noe om hva butt bible er, men lurer litt på hva du legger i lett styrketrening? Så lenge du ikke ender opp som noen av de jeg har sett som tar med seg te og en bok for å kose seg med mens de sitter i beinpressmaskinen har du bomma litt. Styrketening skal helst kjøres tungt enten du er gutt eller jente.
Lady Stardust Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2014 Hva legger du i at du nylig har virkelig gått inn for trening og kosthold? Har du akkurat begynt å trene, eller har du trent en stund uten å ta det veldig seriøst? Dersom du nesten ikke har trent før blir 6 dager i uken aller mest sannsynlig for mye for deg, slik at du kommer til å gå lei. Jeg har ikke lest noe om hva butt bible er, men lurer litt på hva du legger i lett styrketrening? Så lenge du ikke ender opp som noen av de jeg har sett som tar med seg te og en bok for å kose seg med mens de sitter i beinpressmaskinen har du bomma litt. Styrketening skal helst kjøres tungt enten du er gutt eller jente. Har trent av og på i noen år, men da har det vært noen ganger i uka uten særlig mål og mening. Er også forberedt på å ta flere hviledager om nødvendig, høre på hva kroppen har å si. Med lett styrketrening mener jeg heller at det er mest bruk av egen kroppsvekt, og korte økter. Med mitt nivå blir jeg VELDIG sliten etter disse 20 minuttene, så er ikke snakk om å gjøre noe halvveis. Er som sagt en videoserie, så får se øvelsene og vet at jeg gjør de rett.
Lady Stardust Skrevet 4. mai 2014 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2014 Har forøvrig eget treningsrom meg utstyr hjemme, derfor jeg foretrekker å heller trene korte økter flere ganger i uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå