Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg er forelsket i en svært så aktiv mann som driver med sport. Han har noen mål han skal nå, og trener MYE til det. Han er veldig travel med studie, jobb og denne sporten pluss andre interesser. Virker som han må pushe seg hele tiden.

Forrige dame gjorde han det slutt med fordi han fikk litt panikk og siden har det ikke vært noe seriøst inne i bildet. Ca 2 år siden han gjorde det slutt.

Virker som han har litt panikk for jenter som forventer noe.. Er ting han har sagt som tyder på det.

Vil disse mennene roe seg ned? Og hva skal til?

Anonymous poster hash: 00120...58a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg er forelsket i en svært så aktiv mann som driver med sport. Han har noen mål han skal nå, og trener MYE til det. Han er veldig travel med studie, jobb og denne sporten pluss andre interesser. Virker som han må pushe seg hele tiden.

Forrige dame gjorde han det slutt med fordi han fikk litt panikk og siden har det ikke vært noe seriøst inne i bildet. Ca 2 år siden han gjorde det slutt.

Virker som han har litt panikk for jenter som forventer noe.. Er ting han har sagt som tyder på det.

Vil disse mennene roe seg ned? Og hva skal til?

Det som skal til er at de finner en indre motivasjon for å "roe seg ned". Det nytter ikke å tro at du kan gjøre noe fra eller til, han må finne ut av det selv. Og hvilken rett har du til å bestemme at han trenger å roe seg ned? Ingen.

Gjest Gjest
Skrevet

Ingen vits i å jage etter slike fyrer.

AnonymBruker
Skrevet

Det som skal til er at de finner en indre motivasjon for å "roe seg ned". Det nytter ikke å tro at du kan gjøre noe fra eller til, han må finne ut av det selv. Og hvilken rett har du til å bestemme at han trenger å roe seg ned? Ingen.

TS her:

Jeg har ingen rett å bestemme det, det er sant og var heller ikke sånt ment. Men liker denne mannen så innmari godt opg det går ikke over. Snart 1 år siden vi møttes.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen vits i å jage etter slike fyrer.

Hvorfor?

Skrevet

Hvis dette er en stor del av mannen, hvorfor vil du fjerne det? Det er jo det som gjør han til den han er, pluss mange andre ting.

Du kan ikke forandre et annet menneske, du må akseptere de for den de er - eller finne noen som du føler passer din personlighet bedre.

• Liker 2
Skrevet

TS her:

Jeg har ingen rett å bestemme det, det er sant og var heller ikke sånt ment. Men liker denne mannen så innmari godt opg det går ikke over. Snart 1 år siden vi møttes.

Du ble forelsket i ham og nå føler du deg berettiget til å prøve å endre på den han er. Det er jo det du sier. Det er uansett dødfødt. Om det skulle virke, og du klarte å roe ham ned, så ville du plage deg selv i all fremtid med spørsmålet om du tvang ham til å passe inn i et liv som du avgjorde var det riktige.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis dette er en stor del av mannen, hvorfor vil du fjerne det? Det er jo det som gjør han til den han er, pluss mange andre ting.

Du kan ikke forandre et annet menneske, du må akseptere de for den de er - eller finne noen som du føler passer din personlighet bedre.

Ts her: Vil ikke forandre han, men trur dette stoppar han fra å ville ha et forhold med ei dame.

Skrevet

Ts her: Vil ikke forandre han, men trur dette stoppar han fra å ville ha et forhold med ei dame.

Det kan være, men da er vel det hans valg. Og vil du ikke heller han en mann som ønsker helhjertet å ha deg i livet sitt, som ikke føler du er til bry og står "i veien for" livet han lever idag?

Du fortjener jo en som vil tilbringe tid med deg…..hvem vet, kanskje han ikke er så "in to you" som du er forelska i han?

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Anonymous poster hash: cbbc6...6ca
Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor?

Fordi det er ikke stas å være damen til slike som de skal ha det til.

AnonymBruker
Skrevet

Men liker du han for den han er, eller den du trur han kan bli bare du får forandret på han?

Anonymous poster hash: 96c18...11b

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere?

Han vil nok alltid forbli aktiv, det er ikke noe problem ift. monogami. Det at han ikke vil bli i et forhold handler kun om at kvinnen ikke er verdt det. Når han finner kvinnen som er verdt det, vil han ha kun henne.

Når det gjelder barn og familieliv så kommer det når det er klart for ham.

Nå vet jeg ikke hvor lenge dere har datet, men hvis det har gått en periode allerede så ville jeg ikke ventet på denne fyren. Man vet det snart nok om det kommer til å materialisere seg.

Anonymous poster hash: 62022...e71
AnonymBruker
Skrevet

Men liker du han for den han er, eller den du trur han kan bli bare du får forandret på han?

Anonymous poster hash: 96c18...11b

TS her.

Kjenner han egentlig ikke godt nok til å vite det siden vi aldri ble sammen. Men liker hannes humor, måten å se ting på, letthet osv.. Men har ingen problemer med at han er aktiv.

AnonymBruker
Skrevet

Styr unna menn som er fulle av seg selv og sitt. De vil kun ha fordelene av et forhold som gagner seg uten å legge i noe selv. Hold dere unna idrettsutøvere, alt for anbisiøse eventyrere. Fint for ei dame som kun vil ha barn og en elsker til å fylle tomrommet. De forandrer seg ikke.

Anonymous poster hash: 215e8...c51

Skrevet (endret)

Jeg kjenner et par menn som muligens passer TS beskrivelse. En venn fra Boston som eier eget firma. Han er kjempeambisios og har alltid satt seg mange mål han har nådd. Han har to mastergrader, 12 patenter, tjener millioner og pleide å vaere profesjonell i alpint. Han reiser jevnlig og er sikkert i 6-7 land per måned.

Han er vant til å ha en kvinne i hver by han er i, og har alltid hatt godt drag på damene. Han fylte nettopp 45 og jeg vet at midtlivskrisen treffer ham litt - han snakker lost om barn og hvordan han ville oppdratt dem, hvis han "noen gang får dem".

Jeg vet at han aldri vil klare å gjore plass til en familie. Dersom han skulle finne en kvinne som syntes det var ok å fokusere 100% på barn og hjem og knapt se ham mens han farter rundt, ville han ikke klart å forholde seg monogam. Han er ganske grodd fast i sin livsstil og selv om han har gjort et par forsok på å endre det, varer det aldri.

De selvutviklende målene han har og målet om familie er ikke forenbare. I tillegg er han over 40, og her er statistikken klar - menn som ikke er gift over 40, vil stort sett aldri bli det. Hadde han virkelig villet prioritert annerledes, hadde han gjort det for 10 år siden.

TS du får se det an, men ikke gå rundt og vent på at han skal gjore dette seriost. Hvis du har kjent ham i et år og ting ikke har utviklet seg, ville jeg ikke brukt for mye energi på dette.

Alder er selvsagt en faktor. Er han 26 er det noe helt annet enn om han er 38. Men prinsipper er likevel det samme - det tar ikke evigheter å finne ut om du er en han vil satse på.

Endret av Marie90
Gjest Gjest_bluetit
Skrevet

TS her:

Han har enda ikke fylt 30 :)

Skrevet

TS her:

Han har enda ikke fylt 30 :)

Da er det ikke rart.

Men hvor lenge har dere datet? Du sier dere har kjent hverandre i ett år, når ba han deg ut? Har dere hatt sex?

AnonymBruker
Skrevet

Da er det ikke rart.

Men hvor lenge har dere datet? Du sier dere har kjent hverandre i ett år, når ba han deg ut? Har dere hatt sex?

Vi dater ikke nå. Vi datet en stund i høst, jeg fikk følelser og han trakk seg bort. Sa han ikke var klar for forhold, at han ville prioritere seg selv osv.. Kjærlighetssorg på meg. Så har vi fått litt kontakt igjen nå.

Ja, vi har hatt sex.

Skrevet

Vi dater ikke nå. Vi datet en stund i høst, jeg fikk følelser og han trakk seg bort. Sa han ikke var klar for forhold, at han ville prioritere seg selv osv.. Kjærlighetssorg på meg. Så har vi fått litt kontakt igjen nå.

Ja, vi har hatt sex.

Da ville jeg kuttet ham ut. Du har gitt det et forsok, han er ikke interessert.

Det er vanlig å ville fokusere på seg selv i tyveårene og det er ikke uforenbart med et forhold, men tilfelle er ofte at det brukes som en unnskyldning når man vil holde noen på gress.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...