Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nå er det snart studieslutt og min samboer er snart ferdig med sitt studie. Jeg har et år igjen. Jeg jobber ved siden av studiet og har en stabil inntekt. Jeg får dekket min del av utgiftene og det utgjør litt over halvparten av alle våre totale utgifter. Nå er planen at mannen skal ut i 100% jobb, men han er sånn halvveis til å søke stillinger og har ikke hørt noe så ligger an til at han ikke får seg jobb. Det vil si at han har ca 27% stilling fordi dette har han hatt gjennom studiet, men det er på ingen måte nok til å dekke halvparten av våre utgifter. Jeg foreslo derfor at han kunne søke jobber andre steder hvor det er et bedre arbeidsmarked, men det ville han ikke fordi da måtte vi bo fra hverandre en stund. Han sa han fikk klare seg med det han fikk. Det utgjør kanskje 40% av alle våre totalte utgifter noe som vil si at jeg må dekke resten og derfor ikke har noe til overs til sparing, forbruk etc. Det blir helt feil for meg da jeg har vært den som har betalt mest gjennom hele samboerskapet, men han mener det bare må gå. Han ser ikke at det blir ekstra arbeidsbelastning på meg som allerede har studier og jobb.

Hvordan kan jeg få han til å innse at han må bidra på lik linje med meg?

Anonymous poster hash: a4996...af0
Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet

Du kan jo selv bestemme over egen økonomi og kreve at han betaler 50%. Så da må han finne seg en jobb et annet sted eller være mer kreativ.

Når det er sagt så er jeg vant til å dele med samboer/kone så lenge vi har vært sammen. Vi har vært sammen i over 20 år. I løpet av årene har vi både vært fattig til å ha normal økonomi. Vi har alltid hatt felles økonomi og har aldri brydd oss om hvem som tjener minst /mest. Vi har alltid klart oss og delt det vi har hatt. Det gjør vi fortsatt. For oss har det vært veien å gå. Vil du satse på forholde og typen, er fellesskap viktig, også når det gjelder økonomi. Da kan det la seg gjøre at du betaler mer en kort periode. Er typen en freeloader som ikke har intensjoner om å bidra så ville jeg vært skeptisk. Alle trenger et spark i ræva i blant, kanskje typen din trenger det også ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...