Gjest BritElin ikke innlogget Skrevet 11. juni 2004 #1 Skrevet 11. juni 2004 I dag da jeg kom ut fra butikken traff jeg en bekjent, vi ble stående å snakke om løst og fast da vi plutselig ble avbrutt av en mann hun kjente. Jeg føler meg alltid knallteit når sånt skjer og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men nå ble jeg stående vi ble faktisk avbrutt midt i en setning og jeg hadde lyst til å snakke mer med henne, men hun sier hadet og følger med han inn i butikken mens de snakker om en kommende fest. Jeg synes det er helt utrolig uhøflig av denne mannen å avbryte en samtale på denne måten. Hva synes dere?? Jeg synes det for jeg gjør det aldri selv hvis jeg ikke kjenner begge to, og kanskje ikke da heller. Jeg hilser og sier hei men stopper ikke opp. Hva gjør dere?
Arkana Skrevet 11. juni 2004 #2 Skrevet 11. juni 2004 Tja, hva skulle han ellers gjøre, stå pent ved siden av og vente til dere var ferdige? Jeg synes man skal få lov å snakke med de man kjenner selv om de kanskje snakker med andre, men venninnen din burde ha vært høflig nok til å avslutte samtalen med deg først.
waco Skrevet 11. juni 2004 #3 Skrevet 11. juni 2004 I dag da jeg kom ut fra butikken traff jeg en bekjent, vi ble stående å snakke om løst og fast da vi plutselig ble avbrutt av en mann hun kjente. Jeg føler meg alltid knallteit når sånt skjer og vet ikke helt hva jeg skal gjøre, men nå ble jeg stående vi ble faktisk avbrutt midt i en setning og jeg hadde lyst til å snakke mer med henne, men hun sier hadet og følger med han inn i butikken mens de snakker om en kommende fest. Jeg synes det er helt utrolig uhøflig av denne mannen å avbryte en samtale på denne måten. Hva synes dere?? Jeg synes det for jeg gjør det aldri selv hvis jeg ikke kjenner begge to, og kanskje ikke da heller. Jeg hilser og sier hei men stopper ikke opp. Hva gjør dere? Først skal man introdusere en for hverandre, ihvertfall når det er tre stykker og to kjenner hverandre fra før... Jeg hadde ihvertfall blitt irritert om jeg var tredjepersonen og to stykker bare skravler løs på hverandre.. Waco Hvorfor tenker dere ikke litt på andre, jenter?
LarsLarsere Skrevet 11. juni 2004 #4 Skrevet 11. juni 2004 Når jeg går forbi en bekjent som virker opptatt pleier jeg å nøye meg med et smil og et nikk om det er en "dagligdags" situasjon. (som feks møte naboen utenfor rimi) . Andre ganger kan det jo hende at det er snakk om en person/situasjon hvor det vil være helt unaturlig og ikke ta kontakt. (dette er litt vrient å forklare/ komme med eksempler på, håper noen skjønner hva jeg mener!)
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2004 #5 Skrevet 11. juni 2004 Det ville aldri falle inn meg heller å avbryte en samtale mellom to personer som står og prater sammen når jeg kommer gående. Hadde det vært noe preserende, ville jeg kanskje avbrutt kort med en unnskyldning mens jeg spurte den personen jeg måtte snakke med om jeg kunne ringe vedkommende litt senere pga bla bla bla...., og så gått videre. Eller jeg hadde bare sagt hei til den jeg kjente, og så ringt vedkommende etterpå - eventuelt tatt tak i han eller henne inne i butikken senere. Hun var jo tydeligvis på vei inn i dette tilfellet. Waco - når to personer står og prater sammen og er godt inne i en samtale og du kommer gående, så er det vel ikke vanlig kotyme og stoppe og bli irritert fordi de prater videre uten at den av dem du kjenner presenterer deg for den andre? Man stopper vel ikke opp ved siden av to som prater sammen for å blande seg i samtalen? Med mindre man er der for å møte den ene etter avtale, og da vil en presentasjon være på sin plass. Men dette var tydeligvis ikke tilfelle i denne historien.
Gjest BritElin ikke innlogget Skrevet 11. juni 2004 #6 Skrevet 11. juni 2004 Takk for svar. Har på følelsen at de 3 første som svarte er menn(???) og den siste kvinne og siden den som avbrøt var mann så er vi kanske forskjellige på det punktet???
Gjest gjest1 Skrevet 11. juni 2004 #7 Skrevet 11. juni 2004 Jeg tror kanskje menn har en tendens til å føle at det de har å si er veldig viktig i forhold til kvinnfolkpreik mellom to kjerringer som står og pjatter utenfor butikken..... Ikke slå!!! Ikke slå!!
Gjest BritElin ikke innlogget Skrevet 11. juni 2004 #9 Skrevet 11. juni 2004 Unnskyld Arkana, håper du tilgir meg! Mysan; du har nok litt rett i det!
Gjest Hillary.. Skrevet 13. juni 2004 #10 Skrevet 13. juni 2004 Jeg tror ikke det har noe med å kjønn å gjøre, jeg tror det har med fokeskikk å gjøre. Man bryter ikke i inn i en samtale på den måten. Man stiller seg opp og venter eller bare sier hei og går videre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå